پیکسل فولد گوگل احتمالا طراحی بهتری از گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ خواهد داشت

{title limit=50}

مدتی است که شایعاتی مختلفی درباره‌ی گوشی تاشدنی پیکسل گوگل به گوش می‌رسد؛ اما اطلاعات دقیقی برای تأیید وجود آن فاش نشده است. به‌گزارش اندرویدپلیس، شرکت مذکور مجموعه‌ای از پیشرفت‌ها را برای گوشی‌های تاشو‌ در اندروید 12L معرفی کرده است که به آینده‌ی پیکسل فولد گوگل نیز اشاره می‌کند.

از اواخر سال ۲۰۲۱ نیز شایعه‌ای ادعا کرد که این گوشی تاشو احتمالاً در سال ۲۰۲۲ با چیدمان دوربین ضعیف‌تری درمقایسه‌با پیکسل ۶ وارد بازار خواهد شد. اکنون، جدیدترین نسخه بتای اندروید 12L طراحی احتمالی تاشدنی گوگل را نشان می‌دهد. افزون‌براین، وجود تراشه‌ی تنسور گوگل (GS101) که سری پیکسل ۶ از آن بهره می‌برد، در پیکسل فولد تأیید شده است.

انیمشین نحوه قرارگیری سیم‌کارت در پیکسل فولد گوگل

انیمیشن‌های جدیدی که در نسخه‌ی بتا دیده شده‌اند، به اسم رمز «Pipit» در پیکسل فولد اشاره می‌کنند و نحوه‌ی قراردادن سیم‌کارت یا استفاده از eSIM را در طول راه‌اندازی اولیه نشان می‌دهند. یکی از انیمیشن‌ها گوشی را در حالت تاشده با لولایی در سمت چپ، دکمه‌ی تنظیم صدا در سمت راست و درگاه سیم‌کارت در پایین نشان می‌دهد. انیمیشن دیگری همان فرایند درج سیم‌کارت را نشان می‌دهد؛ اما این‌بار صفحه‌نمایش باز است.

باتوجه‌‌به شکل گوشی در انیمیشن و برخی برآوردها، 9to5Google حدس می‌زند که صفحه‌نمایش داخلی تاشو گوگل نسبت تصویر ۷:۸ داشته باشد؛ یعنی پیکسل فولد گوگل احتمالاً طراحی متفاوتی با گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ خواهد داشت؛ چراکه نسبت تصویر ۲۲.۵:۱۸ بلندتر دارد. با این‌ تفاسیر، گوشی تاشو آینده گوگل ازنظر بصری بیشتر شبیه به اوپو Find N با نسبت تصویر تقریباً مربعی ۸.۴:۹ خواهد بود.

نحوه قرارگیری سیم‌کارت پیکسل فولد گوگل درحالت صفحه‌نمایش باز

نسبت تصویر مربعی بدین‌معنی است که صفحه‌نمایش داخلی آن گستردگی کافی برای تایپ‌کردن راحت را دارد و تضمین می‌کند که هیچ مشکلی در سازگاری با چیدمان برنامه وجود نخواهد داشت.

در همین‌ حال، نسبت ابعاد بلندتر صفحه‌نمایش داخلی گلکسی زد فولد ۳ باعث می‌شود برخی از برنامه‌ها برش‌خورده شوند و به تجربه‌ی تایپ ناامیدکننده با بسیاری از اشتباهات تایپی منجر شود.

همه‌ی این اطلاعات براساس نسخه‌ی بتا‌ی اندروید 12L در حال توسعه است؛ بنابراین، موارد زیادی وجود دارد که احتمالاً می‌تواند تغییر کند. باوجوداین، این‌ انیمیشن‌ها به شایعات مربوط به کار گوگل روی پیکسل فولد اعتبار می‌بخشد که احتمالاً در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
164