شایعه: گلکسی زد فولد ۴ از حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر استفاده می‌کند

{title limit=50}

گلکسی زد فولد ۳ گوشی هوشمندی با قابلیت‌های بسیار زیاد است؛ بااین‌حال، یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار امروزی را ندارد و آن سنسور اثرانگشت زیر صفحه‌نمایش است. شاید بتوان دلیل این اتفاق را نمایشگر غیرمعمول آن دانست که ترکیبی از پلاستیک و شیشه است. به‌تازگی اطلاعات پتنتی در فضای مجازی منتشر شده است که براساس آن احتمالا گلکسی زد فولد ۴ آینده ممکن است در زیر نمایشگر خود سنسور اثرانگشت داشته باشد.

به‌گزارش سم‌موبایل، برای اولین‌بار LetsGoDigital با پتنتی از سامسونگ در وب‌سایت سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) مواجه شد که درباره حسگر اثرانگشت دوطرفه صحبت می‌کرد. در این پتنت، سنسور مذکور بین صفحه کاور و صفحه اصلی قرار می‌گیرد. ازآنجاکه صفحه جلویی از پنل امولد معمولی استفاده می‌کند، نباید در تشخیص اثرانگشت مانند سایر تلفن‌های هوشمند مشکلی داشته باشد.

مقاله‌های مرتبط:

تصاویر فوق ایده مناسبی درباره محل قرارگیری حسگر اثرانگشت ارائه می‌دهند. همچنین، باید به این نکته نیز اشاره کرد که هر دو سنسور ازطریق PCB (برد مدار چاپی) با صفحه اصلی ارتباط برقرار می‌کنند. اینکه بدانیم سامسونگ از چه ترفندهایی استفاده می‌کند تا حسگر اثرانگشت صفحه‌نمایش دوم کار خود را به‌درستی انجام دهد، نکته جالبی است.

سامسونگ می‌تواند چند فناوری مختلف را باهم ادغام کند و ترکیبی از حسگرهای اثرانگشت اولتراسونیک و نوری را به‌کار گیرد. نمایشگر جلویی می‌تواند از اسکرین اول و صفحه اصلی دوم استفاده کند. باید عملیات کالیبراسیون سنسور اثرانگشت اپتیکال روی صفحه اصلی نسبتا آسان باشد؛ اگرچه شاید مجبور شوید چند بار آن را انجام دهید.

پتنت های جدید سامسونگ

در بررسی گلکسی زد فولد ۳ مشخص شد که سنسور اثرانگشت این دستگاه به‌خوبی کار می‌کند. درواقع، هیچ دلیلی وجود ندارد که سامسونگ این سنسور را با گزینه‌ای نوری یا اولتراسونیک تعویض کند؛ اما این امر می‌تواند باعث ایجاد تمایز میان گلکسی Z Fold 4 و نسخه‌های قبلی شود. همچنین، اگر سنسور زیر نمایشگر به گلکسی زد فولد ۴ اضافه شود، این دستگاه به اولین گوشی هوشمند منعطف جهان تبدیل می‌شود که چنین قابلیتی دارد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره پتنت جدید سامسونگ چیست؟






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
55