هلدینگ هزاردستان شرکت سرمایه‌گذاری خود را معرفی کرد

{title limit=50}

هلدینگ هزاردستان که از شرکت‌های کافه‌بازار , دیوار و بلد تشکیل شده است، ۱۴ مرداد شرکت سرمایه‌گذاری خود با نام «جوانه» را معرفی کرد. جوانه قرار است روی استارتاپ‌های نو یا در حال رشد سرمایه‌گذاری کند. این شرکت از ابتدای سال تأسیس شده و تاکنون روی دو استارتاپ دیتاآرت و سازیتو سرمایه‌گذاری کرده است.

به‌گزارش زومیت، در این مراسم آنلاین مدیرعامل هلدینگ هزاردستان توضیح داد که جوانه بازویی برای رشد بیشتر هلدینگ است:

در شرکت جوانه، ما یک کمیته سرمایه‌گذاری با پنج عضو داریم: مهدی امیری، مدیرعامل کافه بازار، شهرام شاهکار، مدیر ارشد اجرایی دیوار، حسام آرمندهی، رئیس هیئت‌مدیره هلدینگ هزاردستان، مجید رضوی، مدیرعامل هلدینگ هزاردستان و من، مدیرعامل جوانه، هر دو هفته جلسات منظم برگزار می‌کنیم.

ابتدا تیم‌ها را غربال می‌کنیم و سپس برای سرمایه‌گذاری روی آن‌ها رأی می‌گیریم. اگر یکی از اعضای کمیته مخالف سرمایه‌گذاری روی یک تیم باشد، سرمایه‌گذاری انجام نمی‌شود؛ چون اعتقاد داریم کمک به ایده و تیم باید با اشتیاق کامل همراه باشد. پس از قطعی‌شدن ارزش و تنظیم قرارداد با تیم، نماینده‌ای از آن تیم انتخاب می‌شود که ممکن است در آینده به هیئت‌مدیره جذب شود.

نام‌داری تفاوت جوانه با سرمایه‌گذاران خطرپذیر را با‌تجربه‌‌بودن و امیدواری هلدینگ هزاردستان با وجود تمام اخبار بد و ناامیدوارکننده می‌داند. وی افزود جوانه تیم‌هایی را در اولویت قرار می‌دهد که به بازار جهانی فکر می‌کنند.

در‌ادامه مراسم، برنامه‌ای به نام «پیوند» هم معرفی شد که قصد دارد پاسخی برای مشکلات و مسائل هلدینگ هزاردستان پیدا کند. تیم‌ها یا افرادی که راه‌حلی برای این مشکلات ارائه دهند، ایده خود را به محصول اولیه می‌توانند تبدیل کنند و وارد فرایند سرمایه‌گذاری جوانه شوند. به‌گفته مدیر سرمایه‌گذاری جوانه، مسائل و ایده‌های مطرح‌شده که به راه‌حل نیاز دارند، در وب‌سایت این شرکت وجود دارد و افراد می‌توانند با مشاهده‌ آن‌ها، راه‌حل یا ایده‌شان را ارسال کنند. آرین افشار افزود:

درصورت پذیرفته‌شدن ایده، بازه‌ زمانی تعریف می‌شود تا راه‌حل به کمیته ارائه شود. درصورت موفقیت در این مرحله، افراد می‌توانند ایده خود را به محصول اولیه تبدیل کنند. سپس یک راهبر برای کمک به آن‌ها و پس از آن حمایت مالی از ۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان ارائه می‌کنیم.

حسام آرمندهی، رئیس هیئت‌مدیره هلدینگ هزاردستان، درباره طرح صیانت اظهار کرد:

طرح صیانت برنامه‌ای را تسریع می‌کند که برای از‌بین‌بردن بخش خصوصی در کشور وجود داشته است. این طرح می‌خواهد صندوقی ایجاد کند که سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان تزریق می‌کند؛ درنتیجه فعالیت بخش خصوصی بی‌معنا می‌شود. وقتی دولت وارد تمام حوزه‌ها شود و از آن طرف هم مانع ایجاد کند، سرمایه‌گذاران ما مهاجرت می‌کنند.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
47