کد ملی افراد طبق کد‌پستی ثبت‌شده در سامانه املاک، برای دریافت خدمات دولتی الزامی شد

{title limit=50}

به‌گزارش زومیت، محمد مخبر، معاون اول رئيس‌جمهوری، به تمامی دستگاه‌های اجرایی بخشنامه‌ای ابلاغ کرده است که برای ارائه همه خدمات خود به تطبیق کدملی با کدپستی افراد براساس آنچه در سامانه املاک و اسکان کشور (amlak.mrud.ir) ثبت شده، اقدام کنند و در‌صورت مطابق‌نبودن کدملی با کدپستی افراد در سامانه املاک، شهروندان ابتدا باید نشانی اقامتگاه اصلی خود را روی این سامانه ثبت کنند.

سال گذشته تمامی سرپرستان خانوار موظف شدند براساس طرح سامانه املاک و اسکان که به «سامانه یکتا املاک» یا «سامانه املاک خالی» یا «سامانه ملی املاک» نیز معروف است، اطلاعات املاک خود در مدت ۱۰ روز وارد یا به‌روز کنند. به همین منظور نیز سامانه املاک و اسکان راه‌اندازی شد.

بخش‌نامه مخبر، معاون اول رئیس جمهوری به دستگاه‌های اجرایی

حالا به‌گزارش تسنیم، معاون اول رئیس‌جمهوری مطابق تبصره ۱ ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، بخشنامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده که براساس آن خدمات زیر مشمول الزام به داشتن کد رهگیری یا همان کد یکتای سامانه املاک و اسکان است:

  • افتتاح حساب بانکی
  • صدور دسته‌چک
  • خدمات ناشی از اعمال سیاست‌های حمایتی، یارانه‌ای و کمک معیشتی
  • تعویض پلاک خودرو
  • فروش انشعاب آب، برق، تلفن و گاز طبیعی
  • ارسال اسناد و مدارک مانند گواهینامه رانندگی، گذرنامه و مدارک خودرو
  • اخطاریه
  • ابلاغیه
  • ثبت‌نام مدارس در منطقه محل اقامت
  • استحقاق دریافت خوابگاه دانشجویی

این خدمات فقط با اخذ کد ملی و کد پستی یا شرح نشانی یکتای درج‌شده مربوط به اقامتگاه اصلی آن در سامانه املاک و اسکان کشور ارائه می‌شوند. هدف این بخشنامه تسریع در تکمیل سامانه املاک و اسکان و شناسایی خانه‌‎های خالی و دستیابی به اهداف قانون در این زمینه است و از دستگاه‌های اجرایی نیز خواسته شده اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهند و کارکنان خود را نیز به ثبت اطلاعات خود در سامانه املاک و اسکان تشویق کنند.







ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
129