تماشا کنید: کالبدشکافی اکسپریا وان مارک 4 و مقایسه با وان مارک 3

{title limit=50}

یکی از مواردی که اکسپریا وان مارک ۴ سونی را نسبت به مدل قبلی این گوشی هوشمند متمایز می‌کند، این است که دوربین پریسکوپی بزرگ‌نمایی آن محدوده‌ی ۸۵ تا ۱۲۵ میلی‌متر (بزرگ‌نمایی ۳٫۵ تا ۵٫۲ برابری) را ارائه می‌دهد. این دوربین نسبت به ماژول دوربین مارک ۳ کمی بزرگ‌تر است که فقط می‌تواند بین محدوده‌ی ۷۰ تا ۱۰۵ میلی‌متر تغییر کند. علاوه‌براین ماژول اکسپریا وان مارک ۴ از فاصله‌ی کانونی بیشتری بهره می‌برد.

قطعات داخلی وان مارک ۳ درمقابل وان مارک ۴ سونی

به گزارش GSMArena، کانال WekiHome ویدیویی از کالبد شکافی اکسپریا وان مارک ۴ منتشر کرده است که نشان می‌دهد بیشتر اجزای این دستگاه با پیچ‌ به‌هم متصل می‌شوند و همین ویژگی باعث می‌شود هنگام خراب شدن قطعات بتوان آن‌ها را به‌آسانی جایگزین کرد. بااین‌حال، برای تعویض صفحه‌نمایش این گوشی باید آن را تقریباً به‌طور کامل از دستگاه جدا کنید.

کالبدشکافی اکسپریا وان مارک ۴ سونی

این ویدئو با تست عملکرد در اجرای بازی‌های Peaceekeeper Elite و Genshin Impact شروع می‌شود. اکسپریا وان مارک ۴ در تست اول ۴٫۸۵ وات و در تست دوم با وضوح 720p و نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه، ۵٫۳۲ وات برق مصرف می‌کند. اجرای بازی Genshin دمای بدنه‌ی پشتی و جلویی این گوشی را به حدود ۴۵ درجه‌ی سانتی‌گراد می‌رساند.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، نوار مسی پشت نمایشگر را پوشانده است تا گرما را از تراشه‌ دفع کند. بااین‌حال سونی می‌توانست از راهکار بهتری نسبت به قرار دادن برچسب‌های حرارتی روی Snapdragon 8 Gen1 و تراشه‌ی ذخیره‌سازی UFS 3.1 بهره ببرد.

ماژول دوربین پریسکوپی اکسپریا وان مارک ۴

عرضه‌ی سونی اکسپریا وان مارک ۴ در اروپا از هفته‌ی گذشته آغاز شد؛ بنابراین مشتریان می‌توانند درصورت تمایل با پرداخت ۱۴۰۰ یورو، این گوشی هوشمند پرچم‌دار را خریداری کنند. البته مشتریان آمریکایی برای خرید این دستگاه باید تا ماه سپتامبر صبر کنند.

تماشا در آپارات






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
144