اس اس دی‌ جدید SK Hynix با سرعتی کم‌نظیر معرفی شد

{title limit=50}

SK Hynix، یکی از تولید‌کنندگان بزرگ تجهیزات نیم‌رسانای کره‌ای، در زمینه تولید اس اس دی، حافظه‌های فلش و … فعالیت می‌‌کند. این شرکت در رویداد CES 2022 اعلام کرد که قصد دارد جدیدترین حافظه‌ی SSD خود را با پشتیبانی از فناوری PCIe Gen4 و با بیشترین سرعت موجود با نام Platinum P41 عرضه کند. اس‌‌اس‌دی‌های سری Platinum، سری پرچم‌دار این محصولات برند SK Hynix است؛ البته همه‌ی محصولات این سری Platinum 41 چنین سرعت‌های درخورتوجهی را ارائه نمی‌دهند.

SSD‌‌های Platinum 41 جدید SK Hynix با بیشترین سرعت‌های متوالی موجود در بازار تا ۷۰۰۰ مگابایت و ظرفیت‌هایی تا ۲ ترابایت عرضه می‌شود. چنین سرعتی در تعداد عملیات‌های ورودی‌وخروجی که در یک ثانیه انجام می‌شود، سرعتی چشمگیر به‌حساب می‌‌آید و در یک ثانیه ۱٫۴ میلیون خواندن تصادفی و ۱٫۳ میلیون نوشتن تصادفی انجام می‌دهد.

دسترسی متوالی به داده‌های هر فایل به خواندن یا نوشتن متوالی و مرحله‌به‌مرحله‌ داده‌ها در هر فایل گفته می‌شود که از ابتدای فایل شروع شده و دسترسی تصادفی به داده‌های هر فایل نیز خواندن یا نوشتن داده‌ و اطلاعات در هر قسمتی از فایل است.

به‌گزارش Digitaltrends، با اینکه سرعت‌های متوالی ادعاشده برای SSD‌های جدید SK Hynix بیشترین سرعت‌ SSDهای سال ۲۰۲۲ محسوب نمی‌شود، می‌تواند این تولید‌کننده‌ی کره‌ای را به رقیبی قدرتمند برای برندهایی مانند Kingston و Western Digital تبدیل کند.

علاوه‌بر‌این، SK Hynix اولین تولید‌کننده‌ای است که فناوری حافظه‌ی ۱۷۶ لایه‌ی فلش NAND را در SSD‌های جدید خود برای مصرف‌کنندگان عرضه می‌کند. عرضه‌ی تعداد لایه‌های بیشتری از ۱۲۸ لایه در حافظه‌های فلش NAND پیشرفتی چشمگیر در این زمینه به‌حساب می‌آید که افزایش ۲۰ درصدی سرعت خواندن و پهنای باندی ۱٫۶ گیگاترسنفربرثانیه را بین فلش NAND و کنترلر SSD به‌ارمغان می‌آورد.

اس اس دی Sk Hynix

این جهش عملکرد قطعاً می‌تواند تفاوتی محسوسی در عملکرد روزانه‌ی کاربران، چه در گیمینگ چه در انجام کارهای سنگین ایجاد کند و سرعت خواندن و نوشتن تصادفی را به‌طور چشمگیری افزایش دهد. داده‌های فلش NAND SSD‌ها به‌ندرت سازمان‌دهی مرتبی دارند و درایو برای انتقال داده‌ها، ابتدا باید آن‌ها را مکان‌یابی کند. افزایش سرعت خواندن و نوشتن تصادفی تا حدی با این مشکل مقابله می‌کند و سرعت عملکرد را افزایش می‌دهد.

Platinum 41 در‌حال‌حاضر در آمازون در سه ظرفیت فروخته می‌شود:

  • نسخه‌ی ۵۰۰ گیگابایتی با قیمت ۱۰۵ دلار
  • نسخه‌ی یک ترابایت با قیمت ۱۵۰ دلار
  • نسخه‌ی دو ترابایت با قیمت ۲۶۰ دلار

حداکثر سرعت خواندن در هر سه مدل ۷۰۰۰ مگابیت‌بر‌ثانیه و برابر با حداکثر سرعتی است که PCIe Gen4 می‌تواند ارائه دهد؛ اما سرعت نوشتن بسته به ظرفیت هر SSD متفاوت است و ‌مدل‌های قدرتمند سرعت نوشتن بیشتری خواهند داشت. ارزان‌ترین مدل، یعنی نسخه‌ی ۵۰۰ گیگابایتی، سرعت نوشتنی برابر با ۴۷۰۰ مگابیت‌برثانیه دارد و سرعت نوشتن نسخه‌های یک و دو ترابایتی می‌تواند تا ۶۵۰۰ مگابیت‌بر‌ثانیه برسد.

طول عمر SSD‌های جدید SK Hynix نیز بسته به ظرفیت آن‌ها متفاوت است؛ به‌طوری‌که نسخه‌ی ۵۰۰ گیگابایتی مدت‌زمانی برابر با نوشتن ۵۰۰ ترابایت روی حافظه و نسخه‌ی یک‌ترابایتی مدت‌زمانی برابر با نوشتن ۷۵۰ ترابایت و نسخه‌ی دو‌ترابایتی نیز مدت‌زمانی برابر با نوشتن ۱۲۰۰ ترابایت دوام می‌آورد.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
2