کارت‌های گرافیک‌ دسکتاپ سری ARC اینتل احتمالاً با تأخیر در اواخر ماه اوت عرضه خواهند شد

{title limit=50}

براساس گزارش جدیدی که ایگور والوسک در وب‌سایت Igor's Lab منتشر کرده است، عرضه‌ی کارت‌های گرافیک دسکتاپ ARC Alchemist اینتل احتمالاً به‌تعویق خواهد افتاد. منابع متعدد به والوسک اعلام کرده‌اند که کارت‌های گرافیک کلاس دسکتاپ اینتل دیرتر از موعد مقرر عرضه خواهند شد؛ اما هنوز دقیقاً مشخص نیست این تأخیر چقدر طولانی خواهد بود. اکنون براساس شایعه‌ای جدید، انتظار می‌رود این کارت‌های گرافیک در فاصله‌ی بین اوایل جولای تا اواخر اوت ۲۰۲۲ عرضه شوند.

به‌گزارش Tomshardware، اینتل رسماً اعلام کرده است عرضه‌ی کارت‌های گرافیک دسکتاپ ARC Alchemist را در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۲ آغاز خواهد کرد؛ البته احتمال عرضه‌ی این کارت‌های گرافیک در اوایل ژوئیه کم است و ظاهراً با تأخیر در اواخر ماه اوت عرضه خواهند شد. براساس گزارش‌های اخیر، اینتل احتمالاً نمی‌تواند درایورهای ARC Alchimist را در چهارچوب زمانی تعیین‌شده منتشر کند. این مسئله می‌تواند باعث تأخیر در عرضه‌ی این کارت‌ گرافیک‌ها شود. والوسک در پست خبری‌اش اشاره می‌کند که برخی منابع وی آزمایش‌کنندگان اولیه‌ی این کارت‌های گرافیک هستند.

پردازنده گرافیکی دسکتاپ سری ARC Alchemist اینتل

Igor's Lab معتقد است مشکلات نرم‌افزاری و درایور دلیل اصلی تأخیر در عرضه‌ی کارت‌های گرافیک دسکتاپ ARC اینتل است. والسوک مدعی شده است سخت‌افزار، سیستم‌عامل، فرکانس و... این کارت‌های گرافیک همگی تکمیل شده‌اند و این اطلاعات را نیز آزمایش‌کنندگان داخلی اینتل اعلام کرده‌اند.

اینتل با عرضه‌ی اولین سری از کارت‌های گرافیک دسکتاپ خود، راه درازی در پیش دارد و هنوز مشخص نیست آیا این کارت‌های گرافیک همه‌ی ویژگی‌های پیشرفته‌ی خود ازجمله XeSS را ارائه خواهند داد یا خیر. شایان‌ ذکر است درباره‌ی AMD نیز ابتدا به‌نظر می‌رسید این شرکت با معرفی FSR دچار مشکل شده است؛ اما این قابلیت اکنون ارائه شده و دردسترس کاربران قرار دارد. همچنین، AMD موفق شده است قابلیت‌های جذاب FSR را درکنار ویژگی‌های جدید و رفع مشکلات قبلی در نسخه‌ی به‌روز FSR2 ارائه دهد.

ایگور اطلاعات جالب دیگری از تأخیر عرضه‌ی کارت‌های گرافیک سری ARC اینتل به‌اشتراک گذاشته است. او اعلام کرده است تأخیر در عرضه‌ی این کارت‌های گرافیک می‌تواند به انویدیا در لغو عرضه‌ی GeForce RTX 3070 TI با حافظه ۱۶ گیگابایتی کمک کند. او معتقد است عرضه‌ی کارت‌های گرافیک دسکتاپ ARC Alchemist اینتل احتمالاً به‌دلیل حاضرنبودن شرکای بزرگ و تضمین‌نبودن قیمت خُرده‌فروشان و ملاحظات مربوط به مجوزهای بازگشت کالا (RMA)، سروصدای زیادی به‌پا نخواهد کرد.

همان‌طور‌که اشاره کردیم، این خبر برپایه‌ی شایعه‌ها و حدس‌وگمان‌ها منتشر شده است؛ بنابراین، نمی‌توان با اطمینان کامل درباره‌ی آن نظر داد. در یکی دیگر از شایعات اخیر اشاره شده است اینتل کارت‌های گرافیک دسکتاپ سری ARC Alchemist را در نمایشگاه کامپیوتکس عرضه خواهد کرد؛ نمایشگاهی که از ۳ خرداد ۱۴۰۱ آغاز خواهد شد.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
4054