سامسونگ ظاهراً برای اولین‌‌بار از تراشه‌‌ی مدیاتک در گلکسی S23 استفاده خواهد کرد

{title limit=50}

سامسونگ معمولاً به‌دلیل استفاده از دو تراشه‌ی مختلف در گوشی‌های هوشمند بالارده با انتقادات زیادی از سوی کاربران روبه‌رو می‌شود و سال ۲۰۲۲ نیز از این قاعده مستثنی نبود. غول کره جنوبی حتی در پرچم‌داران ۲۰۲۲ با مشکلاتی روبه‌روشد؛ زیرا هر دو تراشه‌ی اگزیوس ۲۲۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل یک بهبود عملکرد درخوردتوجهی نداشتند. اکنون در گزارشی جدید از سم‌موبایل گفته شده که این شرکت قصد دارد در گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار آینده خود تغییر اساسی‌ای ایجاد کند.

طبق گزارشی از کره، سامسونگ می‌خواهد از تراشه‌های مدیاتک در گلکسی اس S22 FE و گلکسی S23 استفاده کند. غول فناوری پیش از این تنها از تراشه‌های اگزینوس و کوالکام در گوشی‌های بالارده خود استفاده می‌کرد. اگر گزارش مذکور صحت داشته باشد، این اولین باری است که سامسونگ به تراشه‌ی مدیاتک برای سری گوشی‌های پرچم‌دارش روی می‌آورد.

خبر بد برای اگزینوس سامسونگ؟

هنوز مشخص نیست که سامسونگ از کدام تراشه‌ی مدیاتک در گلکسی S23 استفاده می‌کند؛ چراکه سازنده‌ی تایوانی تراشه‌ی پرچم‌دار خود را برای سال ۲۰۲۳ معرفی نکرده است. از طرفی دیگر سامسونگ می‌تواند از تراشه‌ی دایمنسیتی ۸۱۰۰ یا دایمنستی ۹۰۰۰ در گلکسی S22 FE استفاده کند. این گزارش مدعی شده که گلکسی S22 FE و گلکسی اس ۲۳ در آسیا به تراشه‌های مدیاتک مجهز می‌شوند؛ یعنی غول کره جنوبی شاید از تراشه‌‌های اسنپدراگون همچنان در سایر مناطق استفاده کند.

آیا واقعاً سامسونگ برای اولین‌بار تراشه‌ی اگزینوس و قسمتی از مجموعه‌ی تولید تراشه‌ی خود را به‌نفع مدیاتک کنار می‌گذارد؟ آیا واقعاً این اتفاق می‌افتد؟ تنها زمان نشان می‌دهد که این گزارش چقدر حقیقت دارد.

از سوی دیگر، Samsung Foundry، تولیدکننده تراشه‌ در کره جنوبی در تلاش است تا فرایند تولید تراشه‌ی ۳ نانومتری GAA را تا سال ۲۰۲۳ تولید کند و انتظار می‌رود که بهره‌وری بزرگی را به‌همراه داشته باشد. افزون‌براین در گزارش گفته شد که که تراشه‌ی پرچم‌دار بعدی اگزینوس از فرایند ۳ نانومتری GAA بهره می‌برد.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
134