پشتیبانی نرم‌افزاری سامسونگ از گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس به‌ پایان رسید

{title limit=50}

سامسونگ از این به‌ بعد به‌روررسانی نرم‌افزاری جدیدی برای گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس منتشر نخواهد کرد. پرچم‌داران ۲۰۱۸ غول فناوری کره‌ی جنوبی در دوره‌ی چهارساله‌ی عمر خود، به‌روزرسانی‌های جدید را دریافت کردند و اکنون این روند به‌ پایان رسیده است.

به گزارش Androidauthority، سامسونگ گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس را از صفحه‌ی به‌روزرسانی‌های امنیتی خود حذف کرد. این شرکت این دو گوشی را از برنامه‌ی به‌روزرسانی سه‌ماهه‌ی خود حذف کرده و این اتفاق معمولاً زمانی رخ می‌دهد که گوشی‌ها در آخرین سال پشتیبانی نرم‌افزاری خود هستند.

به‌روزرسانی امنیتی مارس ۲۰۲۲، آخرین وصله‌ی نرم‌افزاری برای گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس بود. این به‌روزرسانی بخشی از به‌روزرسانی چهار ساله سامسونگ محسوب نمی‌شود اما بااین‌حال، برای این دو پرچم‌دار قدیمی منتشر شد.

سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس / Samsung Galaxy S9 & S9 plus

گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس از نظر به‌روزرسانی‌های اندروید پس از دریافت One UI 2.5 مبتنی‌بر اندروید ۱۰، نسخه‌ی جدیدی دریافت نکردند. البته کاربران قادر خواهند بود اندروید ۱۱ و حتی اندروید ۱۲ را به‌طور غیررسمی روی دستگاه خود نصب و اجرا کنند. در نظر داشته باشید برای انجام این کار باید بوت‌لودر گوشی را آنلاک کرده و از ریکاوری سفارشی TWRP برای فلش کردن رام Noble استفاده کنید. شایان‌ ذکر است با نصب رام غیررسمی، برخی از قابلیت‌های مخصوص سامسونگ را از دست خواهید داد و احتمال دارد هنگام استفاده از برخی قابلیت‌ها، با مشکلاتی مواجه شوید.

اگر تصمیم دارید گلکسی اس ۹ یا گلکسی اس ۹ پلاس خود را ارتقاء دهید، سامسونگ هنگام خرید گلکسی اس ۲۲ اولترا، با دریافت گوشی قدیمی‌تان به شما تخفیف‌هایی بین ۲۷۰ تا ۳۰۰ دلار ارائه می‌دهد.

سامسونگ همچنین سری گلکسی اس ۱۰ را از برنامه‌ی به‌روزرسانی ماهانه‌ به برنامه‌ی به‌روزرسانی سه‌ماهه تنزل داده است. این یعنی می‌توان انتظار داشت سال آینده در همین زمان، دوره‌ی پشتیبانی نرم‌افزاری از این سری از کهکشانی‌های سامسونگ نیز پایان یابد.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
64