مدیاتک از تراشه‌ دایمنسیتی ۱۳۰۰ برای گوشی‌های میان‌رده 5G رونمایی کرد

{title limit=50}

به‌گزارش technosports، مدیاتک چندی پیش تراشه‌های جدید 5G سری دایمنسیتی ۸۰۰۰ (Dimensity 8000) را برای گوشی‌های هوشمند 5G پریمیوم معرفی کرد و اکنون در کنار آن‌ها تراشه‌ میان‌رده جدید‌ دایمنسیتی ۱۳۰۰ (Dimensity 1300) را به‌ارمغان آورد. این تراشه‌ 5G که برپایه‌ فرایند ۶ نانومتری TSMC ساخته شده است، برای گوشی‌های میان‌رده‌ آینده عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد.

دایمنسیتی ۱۳۰۰ پردازنده سیگنال تصویر HDR را تا ۲۰۰ مگاپیکسل پشتیبانی می‌کند و این دوربین با پیشرفت‌های جدید هوش مصنوعی، عکاسی در شب و قابلیت‌های HDR را برای وضوح تصویر عالی بهبود می‌بخشد. از طرف دیگر، موتور HyperEngine 5.0 مدیاتک به این مشخصات اضافه شده است تا تعادل بهینه بین عملکرد و قدرت را برای کارایی بهتر در بازی و سناریوهای استفاده‌ روزانه ارائه دهد.

تراشه‌ دایمنسیتی ۱۳۰۰ مدیاتک دارای یک پردازنده (CPU) هشت‌هسته‌ای شامل یک پردازنده Arm Cortex-A78 با کلاک ۳ گیگاهرتز، سه‌هسته Arm Cortex-A78 با کلاک ۲٫۶ گیگاهرتز و چهار هسته کم‌مصرف Arm Cortex-A55 با کلاک ۲ گیگاهرتز است. افزون‌براین، از پردازنده گرافیکی Arm Mali-G77 و APU 3.0 مدیاتک برای پشتیبانی از جدیدترین قابلیت‌های هوش مصنوعی و تا ۱۶ گیگابایت رم LPDDR4x و حافظه ذخیره‌سازی UFS 3.1 بهره می‌برد.

دایمنسیتی ۱۳۰۰ امتیازهای بنچمارک هوش مصنوعی را از APU 3.0 شش‌هسته‌ای تا ده درصد افزایش می‌دهد و درنتیجه ظرفیت بیشتری برای وظایف هوش مصنوعی ارائه می‌دهد. تراشه‌ جدید مدیاتک همچنین از ویدئوی 4K HDR با 3-Exposure Fusion و صفحه‌نمایش‌های با نرخ نوسازی درخورتوجه پشتیبانی می‌کند.

دایمنسیتی ۱۳۰۰ برای کارهای روزانه بسیار کارآمد است و ویژگی MediaTek 5G UltraSave برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی در صورت استفاده‌ بیش از حد از شبکه‌ 5G وجود دارد.

گفته می‌شود که گوشی های هوشمند مجهز به دایمنسیتی ۸۰۰۰، دایمنسیتی ۸۱۰۰ و دایمنسیتی ۱۳۰۰ در سه‌ماهه‌ اول سال ۲۰۲۲ روانه‌ بازار می‌شوند و دوره‌ جدیدی از دستگاه‌های 5G توسط برخی از بزرگ‌ترین برندهای گوشی های هوشمند جهان را شاهد خواهیم بود.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
103