بیانیه مطبوعاتی کامل گلکسی تب اس 8 پیش از رونمایی روز چهارشنبه فاش شد

{title limit=50}

ایوان بلس، افشاکننده‌ی نام‌آشنای خبرهای فناوری، شایعه‌ی جالب دیگری درباره‌ی گلکسی تب اس ۲۲ منتشر کرده است. وی اعلام کرد دستگاه‌های جدید سامسونگ از پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌تری بهره خواهند برد.

به‌گزارش فون‌آرنا، ایوان بلس بیانیه‌ی مطبوعاتی را منتشر کرده است که ظاهراً سامسونگ قصد داشت در مراسم رونمایی گلکسی تب اس ۲۲ ارائه دهد. این سند بیشتر مشخصاتی را تأیید می‌کند که در گزارش‌ها و شایعه‌های قبلی مطرح شده بود. سامسونگ سه تبلت جدید، از‌جمله مدل بزرگ‌تر اولترا را اولین‌بار در ۹ فوریه (۲۰ بهمن ۱۴۰۰) معرفی خواهد کرد.

مشخصات گلکسی تب اس ۸


گلکسی تب اس ۸


هر سه‌ مدل گلکسی تب اس ۸ از تراشه‌ی چهار‌نانومتری احتمالی اسنپدراگون ۸ نسل یک و بلندگوهای چهارگانه‌ی استریو AKG با پشتیبانی از دالبی اتموس و دوربین دوگانه‌ی پشتی متشکل از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین فوق‌عریض ۶ مگاپیکسلی همراه با فلش ال‌ای‌ای بهره خواهند برد. این تبلت‌ها امکان فیلم‌برداری با کیفیت 4K و نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه را نیز ارائه خواهند داد.

مدل استاندارد گلکسی تب اس ۸ از نمایشگر ۱۱ اینچی LTPS TFT با وضوح تصویر ۲۵۰۰ در ۱۶۰۰ پیکسل و مدل اس ۸ پلاس از نمایشگر ۱۲٫۴ اینچی امولد با وضوح ۲۸۰۰ در ۱۷۵۲ پیکسل و مدل اس ۸ اولترا از صفحه‌نمایش ۱۴٫۶ اینچی با وضوح ۲۹۶۰ در ۱۸۴۸ پیکسل بهره خواهند برد. نمایشگر هر سه مدل گلکسی تب اس ۸ از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی خواهد کرد که اسکرول روان‌تر و اجرای بهتر بازی‌ها را تضمین می‌کند.

کوچک‌ترین مدل تب اس ۸ از حسگر اثرانگشت یکپارچه‌شده با کلید جانبی پاور، ولی دو مدل دیگر از حسگر اثرانگشت زیرنمایشگر برخوردار خواهند بود.


مشخصات فنی گلکسی تب اس ۸


تبلت‌های پرچم‌دار سری گلکسی تب اس ۸ سامسونگ از دوربین سلفی فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی و مدل اولترا از یک دوربین اضافه‌ی ۱۲ مگاپیکسلی دیگر درکنار دوربین سلفی بهره خواهد برد که این دو دوربین در بریدگی بالای نمایشگر قرار خواهند گرفت. سامسونگ موفق شده است حاشیه‌های این تبلت‌ را بسیار نازک کند.

ارائه‌ی دوربین دوگانه در تب اس ۸ اولترا باید به ارائه‌ی تجربه‌ی بهتر در تماس‌های ویدئویی کمک کند. همچنین، سامسونگ هر سه مدل این تبلت را به سه میکروفون مجهز کرده تا صداهای پس‌زمینه را مسدود کند.

گلکسی تب اس ۸ اولترا و اس ۸ پلاس از قلم جدید اس‌‌پن با نرخ تأخیر ۲٫۸ میلی‌ثانیه استفاده خواهند کرد که درمقایسه‌با تأخیر ۹ میلی‌ثانیه‌ای قلم تب اس ۸، پیشرفت چشمگیری محسوب می‌شود. این یعنی تأخیر بین ورودی کاربر و ظاهرشدن ورودی روی نمایشگر بسیار ناچیز خواهد بود.

تبلت‌های سری اس ۸ سامسونگ از فناوری شارژ سریع ۴۵ وات پشتیبانی خواهند کرد. مدل اولترا این تبلت به باتری ۱۱۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز خواهد بود که در ۹۰ دقیقه کاملاً شارژ خواهد شد. مدل اس ۸ استاندارد از باتری ۸۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و مدل اس ۸ پلاس به باتری ۱۰۰۹۰ میلی‌آمپرساعتی بهره‌مند خواهند بود. مدت‌زمان مورد‌نیاز برای شارژ کامل باتری این دو مدل نیز حدود ۸۰ دقیقه است.

گلکسی تب اس ۸ و اس ۸ پلاس در چند نسخه با ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دردسترس خریداران قرار خواهند گرفت. تب اس ۸ اولترا نیز در سه نسخه با ۸ یا ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی روانه بازار خواهد شد. هر سه مدل این تبلت از درگاه کارت حافظه‌ی میکرو اس‌دی نیز پشتیبانی می‌کنند و کاربران می‌توانند فضای ذخیره‌سازی این محصولات را تا یک ترابایت دیگر ارتقا دهند.

پیش‌سفارش و تاریخ عرضه


گلکسی تب اس ۸


طبق سند فاش‌شده از نطق معرفی گلکسی تب اس ۸، پیش‌سفارش این محصول از ۹ فوریه ۲۰۲۲ (۲۰ بهمن ۱۴۰۰) آغاز خواهد شد و این تبلت‌ها از ۲۵ فوریه (۶ اسفند ۱۴۰۰) در بازارهای منتخب ازجمله ایالات متحده‌ی آمریکا و اروپا و کره‌‌جنوبی عرضه خواهند شد.

اگر مدل تب اس ۸ اولترا را پیش‌سفارش دهید، کاور صفحه‌کلید جدید سامسونگ را نیز به‌‌رایگان دریافت خواهید کرد. افرادی که یکی از دو مدل استاندارد یا پلاس را سفارش دهند، کیبورد اسلیم Book Cover را هدیه خواهند گرفت. قلم اس-پن و کابل یواس‌بی سی نیز به‌‌رایگان در جعبه‌ی این تبلت‌ها ارائه خواهد شد؛ اما شارژر ۴۵ واتی باید جداگانه خریده شود.

قاب آلومینیومی Armor به‌کار‌رفته در سری گلکسی تب اس ۸ سامسونگ باعث می‌شود این محصولات دربرابر خش ۳۰ درصد مقاوم‌تر باشند و نیز ۴۰ درصد کمتر درمعرض خم‌شدن قرار گیرند. همچنین، این سه‌ دستگاه از رابط سامسونگ Dex برای نمایش محتویات روی نمایشگرهای بزرگ‌تر پشتیبانی می‌کنند.

تبلت‌های پرچم‌دار سری اس ۸ سامسونگ به‌صورت پیش‌فرض سیستم‌عامل اندروید ۱۲ را اجرا می‌کنند و چهار به‌روزرسانی بزرگ این سیستم‌عامل را دریافت خواهند کرد.

علاوه‌براین، گفته شده است این دستگاه‌ها تا پنج‌ سال به‌روزرسانی‌های امنیتی را نیز دریافت خواهند کرد. بدین‌ترتیب، انتظار می‌رود این تبلت‌ها بخت زیادی برای تبدیل‌شدن به یکی از بهترین تبلت‌های سال داشته باشند.

در سند فاش‌شده از گلکسی تب اس ۸، نام دو گوشی گلکسی A53 و گلکسی A33 نیز به‌چشم می‌خورد؛ به‌همین‌دلیل، احتمال دارد سامسونگ این دو گوشی را نیز در رویداد آنپکد خود معرفی کند.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
33