هواوی میت بوک 14s با نمایشگر ۱۴٫۲ اینچی ۹۰ هرتزی و تراشه نسل یازدهم اینتل معرفی شد

{title limit=50}

هواوی یک لپ‌تاپ جدید با نام میت‌بوک ۱۴ اس معرفی کرد. این محصول از تراشه‌ی نسل یازدهم اینتل موسوم به تایگرلیک بهره می‌برد که با استفاده از کلید‌های میانبر Fn+P توان آن تا ۵۴ وات افزایش پیدا می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های این محصول بهره بردن از نمایشگر ۹۰ هرتزی است که برای فعال کردن این ویژگی می‌توان از میان‌بر Fn+R استفاده کرد.

به گزارش جیاسامآرِنا، این لپ‌تاپ از بدنه‌ای آلومینیومی بهره می‌برد و وزن آن ۱٫۴۳ کیلوگرم است. ضخامت این محصول ۱۶٫۷ میلی‌متر است. لپ‌تاپ یادشده از دو فن و دو لوله‌ی خنک‌کننده برای سرد کردن پردازنده بهره می‌برد. لولای میت‌بوک ۱۴ اس از طراحی جدیدی بهره می‌برد که بنا به اعلام هواوی، جریان هوا را نسبت به طراحی‌های معمولی تا ۲۵ درصد بهتر جذب می‌کند.

هواوی میت بوک 14s

شما می‌توانید یکی از مدل‌های Core i5 11300H یا Core i7 11370H را انتخاب کنید. هر دو مدل این لپ‌تاپ از هسته‌ی پردازشی و هشت تِرِد بهره می‌برند. پردازنده‌ی گرافیکی این دو محصول Iris Xe اینتل و حافظه‌ی کش L3 مدل i7 و i5 این محصول به ترتیب ۱۲ و ۸ مگابایت است.

مدل پایه‌ی میت‌بوک ۱۴ اس از هشت گیگابایت رم LPDDR4X دوکاناله بهره می‌برد؛ ولی خریداران می‌توانند در صورت نیاز مدل قدرتمندتر این دستگاه را با رم ۱۶ گیگابایت خریداری کنند. حافظه‌ی ذخیره‌سازی مدل پایه‌ی این لپ‌تاپ ۵۱۲ گیگابایت NVMe است. البته این محصول در مدل یک ترابایتی نیز در دسترس مشتریان قرار گرفته است.

هواوی میت بوک 14s

نمایشگر ۱۴٫۲ اینچی میت‌بوک ۱۴ اس از وضوح ۲۵۲۰ در ۱۶۸۰ پیکسل و نسبت تصویر ۳ به ۲ بهره می‌برد؛ این یعنی ارتفاع صفحه‌نمایش محصول یادشده از نمایشگرهای ۱۶ به ۹، بیشتر است. تراکم تصویر این نمایشگر ۲۱۳ پیکسل بر اینچ است. همان‌طور که اشاره کردیم، پنل این لپ‌تاپ از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز پشتیبانی می‌کند و درجه‌ی روشنایی آن به ۴۰۰ نیت می‌رسد. نسبت کنتراست این صفحه‌نمایش ۱۵۰۰:۱ است و امکان نمایش ۱٫۰۷ میلیارد رنگ دارد. دقت رنگ sRGB پنل میت‌بوک ۱۴ اس ۱۰۰ درصد است. این پنل لمسی است و امکان تشخیص ده انگشت هم‌زمان دارد.

این دستگاه به دو درگاه یواس‌بی سی با پشتیبانی از دیتا مجهز شده است. از دیگر راه‌های ارتباطی تعبیه‌شده روی این لپ‌تاپ می‌توان به درگاه نمایشگر، یک درگاه یواس‌بی A 3.2 نسل یک، درگاه HDMI و جک ۳٫۵ میلی‌متری ترکیبی برای هدفون و میکروفن اشاره کرد. میت‌بوک ۱۴ اس از وای‌فای ۶ و بلوتوث ۵٫۱ نیز پشتیبانی می‌کند.

هواوی میت بوک 14s

این لپ‌تاپ به‌طور پیش‌فرض ویندوز را اجرا می‌کند؛ اما هواوی اپ‌گالری را هم روی آن نصب کرده است که امکان اجرای مستقیم اپلیکیشن‌های اندروید را فراهم می‌کند. این قابلیت در بخش مشخصات فنی انگلیسی این دستگاه اعلام نشده است و بنابراین شاید فقط مختص کاربران چینی باشد. البته محصول یادشده از ویندوز ۱۱ پشتیبانی می‌کند و مایکروسافت پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندروید را به این سیستم عامل اضافه کرده است.

اگر یک تبلت مجهز به سیستم عامل هارمونی ۲٫۰ داشته باشید، می‌توانید از آن به‌عنوان نمایشگر دوم میت‌بوک ۱۴ اس استفاده کنید. همچنین می‌توانید فایل‌ها را بین دو دستگاه درگ-دراپ کنید. امکان کنترل تبلت از طریق صفحه‌کلید و تاچ‌پد این لپ‌تاپ نیز در دسترس کاربران خواهد بود.

صفحه‌کلید میت ۱۴ اس از نور زمینه با قابلیت تنظیم روشنایی در سه سطح پشتیبانی می‌کند. این محصول همانند گوشی‌های هوشمند به قابلیت تشخیص چهره و سنسور اثر انگشت (یکپارچه‌شده با دکمه‌ی پاور) نیز مجهز شده است.

هواوی میت بوک 14s

این لپ‌تاپ از سیستم صوتی بسیار باکیفیت بهره می‌برد. این محصول به چهار بلندگو مجهز شده است تا تجربه‌ی صدای فراگیر را برای کاربران به ارمغان بیاورد. هواوی در این دستگاه چهار عدد میکروفون تعبیه کرده است که امکان تشخیص صدا تا فاصله‌ی پنج متر دارند و می‌تواند صدای پس‌زمینه‌ را حذف کند.

میت‌بوک ۱۴ اس به یک باتری ۶۰ وات‌ ساعتی مجهز شده است و از طریق یک شارژر یو‌اس‌بی سی ۹۰ واتی شارژ می‌شود. کاربران می‌توانند در صورت نیاز از این شارژر برای شارژ گوشی‌ هوشمند نیز استفاده کنند.

پیش‌فروش هواوی میت‌بوک ۱۴ اس از همین حالا در چین آغاز شده است. مدل Core i5 این محصول با ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با قیمت ۱۱۰۰ دلار به فروش می‌رسد. مدل i7 با ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۴۰ دلار قیمت دارد. این دستگاه در دو رنگ سبز و خاکستری در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. فروش لپ‌تاپ یادشده از ۲۷ اکتبر در انگلستان آغاز و پس از آن در سایر بازارهای اروپایی و آسیایی عرضه خواهد شد.

نظر شما کاربران زومیت در مورد لپ‌تاپ میت‌بوک ۱۴ اس هواوی چیست؟






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
37