شایعه: بیشتر گوشی‌های هواوی در نیمه اول ۲۰۲۲ از اسنپدراگون بهره خواهند برد

{title limit=50}

سری هواوی پی ۵۰ با نسخه‌ی 4G اسنپدراگون ۸۸۸، رسما به بازار عرضه شده است. این شرکت همچنین سری نوا ۹ را با اسنپدراگون 778G 4G معرفی کرد. شرکت چینی به‌ دلیل تحریم‌های آمریکا، فقط می‌تواند از مدل 4G پردازنده‌های کوالکام استفاده کند.

بر اساس اعلام یکی از محبوب‌ترین افشاگران خبرهای فناوری به نام DCS در ویبو، هواوی قصد دارد یک مدل گوشی هوشمند 4G با تراشه‌ی Kirin 9000 معرفی کند. DCS اعلام کرده است که بیشتر گوشی‌های هواوی در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۲، از پردازنده‌های اسنپدراگون بهره خواهند برد.

به گزارش گیزچاینا، سری هواوی پی ۵۰ در دو مدل با پردازنده‌ی اسنپدراگون و Kirin به بازار عرضه شد. هواوی پی ۵۰ پرو در دو مدل با پردازنده‌ی Kirin 9000 و نسخه‌ی 4G اسنپدراگون ۸۸۸ در دسترس کاربران قرار دارد؛ ولی پی ۵۰ فقط با مدل 4G تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ روانه‌ی بازار شده است.

هواوی در کنفرانس نوامبر ۲۰۲۰، در کنار معرفی سری میت ۴۰، از پردازنده‌های 5G جدید خود با نام Kirin 9000 و Kirin 9000E نیز رونمایی کرد. این پردازنده‌های ۵ نانومتری عملکرد سریع‌تری دارند، گرمای کم‌تری تولید می‌کنند و از نظر مصرف انرژی بهینه‌تر عمل می‌کنند.

تراشه Kirin 9000

Kirin 9000 از ۱۵٫۳ میلیارد ترانزیستور بهره می‌برد که نسبت به تعداد ترانزیستورهای اپل A14، حدود ۳۰ درصد بیشتر است. تراشه‌ی مورد بحث از هشت هسته‌ی مرکزی، پردازنده‌ی گرافیکی ۲۴ هسته‌ای Mali G78، واحد پردازش عصبی سه‌هسته‌ای (دو هسته‌ی بزرگ و یک هسته‌ی کوچک) و فناوری پیشرفته‌ی ISP هواوی بهره می‌برد. Kirin 9000 با فرایند ۵ نانومتری TSMC تولید شده است و از مودم 5G یکپارچه‌ی ‌Balong 5000 بهره می‌برد.

Kirin 9000 به یک هسته‌ی کورتکس A77 با فرکانس کاری ۳٫۱۳ گیگاهرتز، سه هسته‌ی کورتکس A77 با فرکانس کاری ۲٫۵۴ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کورتکس A55 با فرکانس ۲٫۰۵ گیگاهرتز مجهز شده است.

دیدگاه شما کاربران زومیت در مورد گوشی‌های جدید هواوی و پردازنده‌ی Kirin 9000 چیست؟






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
45