تماشا کنید: تبلیغ جدید اپل ویژگی دارک مود دوربین آیفون ۱۲ پرو را برجسته می‌کند

{title limit=50}

در یک ویدیوی ۳۰ ثانیه‌ای، اپل به روشی جالب نشان می‌دهد که چگونه کاربران می‌توانند حتی در تاریکی به لطف حالت شبانه (Dark Mode) آیفون ۱۲ پرو، سلفی‌های خوبی بگیرند. اپل حالت عکاسی در نور کم یا دارک مود را در مدل‌های آیفون ۱۱ پرو رونمایی کرد و سال گذشته آن را به تمام دوربین‌های خانواده آیفون ۱۲، نظیر دوربین واید و اولتراواید، تله و حتی دوربین سلفی گسترش داد.

در تبلیغ یادشده اپل برای موسیقی پس‌زمینه از آهنگ «In The Dark» اثر YG بهره گرفته و از آیفون ۱۲ پرو برای نمایش دادن این قابلیت استفاده کرده است. این ویژگی در سایر نسخه‌های آیفون ۱۲ نیز گنجانده شده است؛ اما به دلیل مجهز شدن مدل‌های پرو به اسکنر لایدار، می‌توانند تصاویر پرتره و فوکوس بهتری در عکاسی از محیط‌های کم‌نور ارائه بدهند. از سوی دیگر، آیفون ۱۲ پرو مکس با توجه به سخت‌افزار قوی‌تر دوربین، بی‌شک بهترین عملکرد را در محیط‌های کم‌نور خواهد داشت.

اپل برخلاف روال معمول، در آیفون ۱۲ پرو مکس سخت‌افزار دوربین را کمی متفاوت‌ با نسخه پرو انتخاب و به‌ جای استفاده از لرزش‌گیر اپتیکال در لنز دوربین عریض آن، لرزشگیر اپتیکال از نوع سنسور-شیفت استفاده کرده است که باعث می‌شود آیفون ۱۲ پرو مکس لرزش‌ بسیار کمتری در هنگام ثبت تصویر ایجاد کند. آیفون‌ ۱۲ پرو مکس از حسگر 1/1.7 اینچی با ۴۷ درصد ابعاد بزرگ‌تر در مقایسه با مدل پرو بهره می‌گیرد که به‌ همراه لنز ۷ تکه‌ی جدید با دیافراگم f/1.6، حدود ۸۷ درصد نور بیشتری جذب می‌کند.

تماشا در یوتیوب

حسگر دوربین آیفون ۱۲ پرو مکس دارای پیکسل‌های بزرگ‌تری در مقایسه با سایر آیفون‌ها است که به آن فوتوسایت (photosites) می‌گویند. فتوسایت بزرگ‌تر به این معنی است که می‌تواند نور بیشتری جذب کند و درنتیجه تصاویر با نویز کمتر و بهتر به ثبت برساند. حسگر بزرگ‌تر به آیفون کمک می‌کند تصاویر بهتری ثبت کند و فناوری تثبیت‌کننده‌ی سنسور-شیفت نیز وظیفه عکسبرداری در نور کم با جزئیات بیشتر را بر عهده دارد که تأثیر حرکات متزلزل دست هنگام عکس را کاهش می‌دهد و هرچقدر دوربین دارای ثبات بیشتری باشد، می‌تواند زمان نوردهی را برای جذب نور بیشتر افزایش بدهد. در آیفون ۱۲ پرو مکس، تثبیت‌کننده به‌ جای لنز دوربین مستقیماً روی حسگر اعمال می‌شود. ازآنجاکه حسگر کوچک‌تر و سبک‌تر از کل مجموعه لنز است، می‌تواند برای جبران حرکات دست، سریع‌تر حرکت کند.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.





ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
48