ایلان ماسک خواستار تأخیر در برگزاری جلسه دادگاه با توییتر شد

{title limit=50}

بعد از تلاش ایلان ماسک برای عقب‌نشینی از قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری و شکایت رسمی توییتر از او، وکلای مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس تلاش کردند برگزاری جلسه‌ی استماع دادگاه را تا سال آینده‌ی میلادی به تأخیر بیاندازند اما با مخالفت قاضی مواجه شدند. آن‌طور که ورج می‌نویسد،‌ وکلای ماسک اکنون در تلاشند مجددا تاریخ برگزاری جلسه‌ی استماع را به تأخیر بیاندازند.

اعضای تیم حقوقی ایلان ماسک برنامه‌ی زمانی جدیدی را برای دادگاه پیشنهاد کرده‌اند که براساس آن جلسه‌ی پنج روزه‌ی استماع که در حال حاضر برای ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) برنامه‌ریزی شده است تا اواخر ماه نوامبر (حدودا اوایل آذر) به تعویق می‌افتد.

وکلای ایلان ماسک افشاگری‌های اخیر پیتر زاتکو (رئیس‌ پیشین بخش امنیت توییتر) را به‌عنوان دلیلی برای برنامه‌ی زمانی جدید پیشنهاد کرده‌اند. زاتکو هفته‌ی گذشته ادعاهایی جنجالی به توییتر نسبت داد و گفت این شبکه‌ی اجتماعی نقص‌هایی اساسی در حوزه‌ی امنیت دارد و اطلاعیه‌هایی غلط و گمراه‌کننده منتشر می‌کند. به ادعای زاتکو،‌ توییتر تاکنون بارها کاربران و کمیسیون فدرال تجارت را فریب داده است.

وکلای زاتکو پرونده‌ی جداگانه‌ای در دادگاه ثبت کرده‌اند تا جزئيات بیشتری درباره‌ی نقص‌های توییتر ارائه دهند. پرونده‌ی ثبت‌شده فعلا سربه‌مهر است. گفته می‌شود که زاتکو قرار است ۹ سپتامبر (۱۸ شهریور) رسماً علیه توییتر شهادت دهد.

وکلای ایلان ماسک تاکنون دو بار نامه‌ای خطاب به توییتر برای فسخ قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری نوشته‌اند. نامه‌ی دوم که روز گذشته ارسال شد و دردسترس کمسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده نیز قرار گرفته، به دلایل پیشنهاد تأخیر در جلسه‌ی دادگاه اشاره می‌کند. براساس پرونده،‌ افشاگری‌های پیتر زاتکو نیاز به بررسی دقیق دارد و به ایلان ماسک دلایل بیشتری می‌دهد تا از تصاحب توییتر عقب‌نشینی کند. نمایندگان حقوقی ایلان ماسک پیش‌تر گفته بودند توییتر با عدم ارائه‌ی داده‌های دقیق درباره‌ی تعداد بات‌ها، قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری را به‌طور اساسی نقض کرده است.

کتلین مک‌کورمیک، قاضی دادگاه صدارت عظمی ایالت دلاور، فعلاً به درخواست وکلای ایلان ماسک پاسخ نداده است.

ایلان ماسک مدتی پس از امضای قرارداد شروع به انتقاد از توییتر کرد، چون به عقیده‌ی او توییتر به روشی گمراه‌کننده داده‌های مربوط به تعداد کاربران فعال روزانه را منتشر می‌کند. ماسک در نهایت تصمیم رسمی خود مبنی‌بر کناره‌گیری از قرارداد را اعلام کرد، اما اعضای هیئت‌مدیره‌ی توییتر کار را به دادگاه کشاندند و پرونده‌ای قوی علیه ایلان ماسک تشکیل دادند. ایلان ماسک گفته است که اگر توییتر تعداد دقیق بات‌ها را مشخص کند، قرارداد را بدون مشکل می‌بندد.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
138