اولین واکنش مدیرعامل توییتر به افشاگری آتشین پیتر زاتکو: ادعاهای او «روایتی دروغین با تناقضات بسیار» است

{title limit=50}

درحالی‌که زمان زیادی تا آغاز جلسه‌ی استماع دادگاه توییتر و ایلان ماسک باقی نمانده، ساعاتی پیش CNN و واشینگتن‌‌پست در گزارش‌هایی جداگانه، ادعاهای جنجالی رئیس سابق تیم امنیت توییتر را بازتاب دادند. پیتر زاتکو، هکر معروف و ملقب‌ به «ماج» و رئیس امنیت توییتر، گفته است داده‌هایی که این شبکه‌ی اجتماعی درباره‌ی تعداد بات‌ها منتشر می‌کند، گمراه‌کننده هستند و توییتر رویکردی نامناسب برای حفظ امنیت دارد.

انتشار گزارش جدید CNN و واشینگتن‌‌پست در این بازه‌ی زمانی بسیار مهم است؛ چون توییتر و ایلان ماسک بر سر قرارداد پرحاشیه‌ی ۴۴ میلیارد دلاری به‌زودی در دادگاه حاضر می‌شوند و ماسک برای پیروزی در دادگاه، به مسئله‌ی حساب‌های بات و اسپم اتکا کرده است.

به‌نوشته‌ی ورج، پاراگ آگراوال، مدیرعامل توییتر، در نامه‌ای که برای کارکنان شرکت فرستاده، به ادعاهای پیتر زاتکو واکنش نشان داده است. این نامه را روزنامه‌نگار رسانه‌ی CNN منتشر شده است.


آگراوال در نامه‌ی خود، آنچه را تکرار کرده است که در بیانیه‌ی عمومی توییتر مطرح شده بود. او می‌گوید پیتر زاتکو اوایل سال جاری میلادی به‌دلیل «رهبری غیرمؤثر و عملکرد ضعیف» اخراج شد. به‌گفته‌ی پاراگ آگراوال، توییتر در حال بررسی ادعاهای مطرح‌شده‌ی پیتر زاتکو است و اعتقاد دارد آنچه زاتکو گفته، روایت دروغین مملو از تناقض‌ها و ادعاهای غیردقیق است. مدیرعامل توییتر در نامه‌ی یادشده گفته است که پیتر زاتکو مسئول بسیاری از فعالیت‌هایی بوده که اکنون ۶ ماه پس از اخراجش، به‌طور نادرست در حال افشاگری درباره‌ی آن‌ها است.

زاتکو ادعا کرده است که مدل کسب‌و‌کار توییتر باعث می‌شود این شرکت بسیار آسیب‌پذیر باشد. به‌ادعای زاتکو، تعداد زیادی از کارکنان توییتر به داده‌های حساس دسترسی دارند. به‌گفته‌ی مدیر پیشین تیم امنیت توییتر، این شبکه‌ی اجتماعی اسنادی برای گمراه‌کردن کمیسیون فدرال تجارت طراحی کرده است و روشی گمراه‌کننده برای محاسبه‌ی تعداد بات‌ها دارد.

دادگاه صدارت عظمی ایالت دلاور آمریکا گفته است که جلسه‌ی استماع پرونده‌ی توییتر و ایلان ماسک ۲۵ مهر آغاز می‌شود و ۵ روز ادامه می‌یابد. هرچه به تاریخ برگزاری دادگاه نزدیک‌تر می‌شویم، پای افراد بیشتری به پرونده باز می‌شود. وکلای ایلان ماسک به‌تازگی برای جک دورسی، مدیرعامل پیشین توییتر، احضاریه ارسال کرده‌اند. همچنین، آنان خواستار حضور پیتر زاتکو در جلسه‌ی دادگاه شده‌اند. وکلای توییتر دست روی دست نگذاشته‌اند. آنان نیز سراغ تعداد زیادی از مدیران سرشناس حوزه‌ی فناوری رفته‌‌اند و خواستار حضورشا در جلسه‌ی استماع دادگاه شده‌اند.

فعلاً مشخص نیست که اظهارات زاتکو چقدر می‌تواند روی پرونده‌ی ایلان ماسک و توییتر اثر بگذارد. یکی از متخصصان مباحث حقوقی می‌گوید آنچه زاتکو مطرح کرده، قطعاً اثرگذار است؛ اما همچنان ایلان ماسک بخت کمی برای موفقیت در دادگاه دارد. خودِ ایلان ماسک نیز می‌داند که احتمال موفقیت توییتر در دادگاه زیاد است. مدتی پیش، وی نزدیک‌ به هفت‌میلیارد دلار از سهام خود در تسلا را فروخت تا اگر دادگاه به‌نفع توییتر رأی داد، به فروش فوری سهام تسلا مجبور نشود.

اعضای هیئت‌مدیره‌ی توییتر پرونده‌‌ای قوی علیه ماسک تشکیل داده‌اند و اگر دادگاه حق را به توییتر بدهد، ماسک موظف است قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری را ببندد و مالک توییتر شود.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
39