تصویر شماتیک آیفون ۱۴ پرومکس، بیرون‌زدگی بزرگ دوربین پشتی آن را نشان می‌دهد

{title limit=50}

گفته می‌شود که آیفون ۱۴ پرومکس اپل، بزرگ‌ترین عضو از خانواده‌ی آیفون ۱۴ خواهد بود. این محصول احتمالاً با نمایشگر ۶٫۷ اینچی عرضه خواهد شد و اگرچه ابعاد صفحه‌نمایش آن نسبت به نسل قبل تغریباً بدون تغییر باقی مانده است، اما ظاهراً ابعاد کلی آن تغییراتی خواهد داشت.

براساس تصاویر جدید منتشرشده در Baidu که حساب کاربری ShripApplePro آن‌ها را در توییتر به‌اشتراک گذاشته است، طول آیفون ۱۴ پرومکس ۱۶۰٫۷۱ میلی‌متر خواهد بود که با طول ۱۶۰٫۸ میلی‌متری آیفون ۱۳ پرومکس تفاوت چندانی ندارد. با وجود اینکه آیفون ۱۴ پرومکس طول کمتری دارد اما گفته می‌شود صفحه‌نمایش آن نسبت به نسل کنونی، کمی بزرگ‌تر خواهد بود و با حذف بریدگی بالای نمایشگر، کاربران می‌توانند فضای بیشتری دراختیار داشته باشند.

طرح شماتیک آیفون ۱۴ پرومکس

به‌نوشته‌ی WccfTech، میزان برآمدگی دوربین پشتی آیفون ۱۴ پرومکس نیز ۱۲٫۲ میلی‌متر و بدون ماژول آن ۷٫۸۵ میلی‌متر خواهد بود؛‌ بدین‌ترتیب با یک محاسبه‌ی ریاضی ساده می‌توان گفت ضخامت بیرون‌زدگی دوربین پشتی این گوشی به ۴٫۱۷ میلی‌متر می‌رسد که نشان می‌دهد دوربین‌های این دستگاه احتمالاً ارتقای درخورتوجهی دریافت خواهند کرد. شواهدی مبنی‌بر این‌ که نسخه‌های پرو آیفون ۱۴ از حسگر پشتی بزرگ‌تر بهره ببرند وجود دارد که پیش از این در مدل‌های ساختگی و قاب‌های محافظ فاش‌شده برای این دو دستگاه، دیده‌ بودیم.

دوربین پشتی بزرگ‌تر، احتمالاً به‌دلیل ارتقای حسگر دوربین اصلی به ۴۸ مگاپیکسل است که انتظار می‌رود در آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرومکس ارائه شود. همچنین امکان دارد این دو مدل، اولین آیفون‌هایی باشند که از فیلم‌برداری 8K پشتیبانی می‌کنند و با توجه به تفاوت‌هایی که در ابعاد حسگر آن‌ها وجود دارد، به‌نظر نمی‌رسد بتوان از قاب‌های محافظ سری آیفون ۱۳ پرو در پرچم‌داران بعدی اپل استفاده کرد.

بخش جلوی نمایشگر آیفون ۱۴ پرومکس از بریدگی کپسولی‌شکل در کنار بریدگی پانچ‌هول بهره خواهد برد که نشان می‌دهد سری پرو نسل بعدی آیفون‌های اپل سرانجام از طراحی فعلی گذر خواهند کرد. البته انتظار داریم غول فناوری مستقر در کوپرتینو این سبک جدید را فقط برای مدل‌های پرو ارائه دهد. اگرچه در طرح شماتیک فاش‌شده از پرچم‌دار رده‌بالای بعدی اپل اشاره‌ای به جنس بدنه‌ی آن نشده است، اما طبق گزارش‌های قبلی شاید این شرکت با صرف‌نظر از فولاد ضد‌زنگ، از شاسی تیتانیومی در ساخت این محصولات بهره ببرد.

غیراز تغییرات در ابعاد و بیرون‌زدگی دوربین، اطلاعات دیگری در طرح‌های شماتیک کاغذی از آیفون ۱۴ پرومکس ارائه نشده است. البته با نزدیک‌تر شدن به تاریخ معرفی رسمی این گوشی‌ها، مطمئناً اطلاعات و جزئیات بیشتری دردسترس قرار خواهد گرفت.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
126