چگونه فرمت عکسبرداری پیشفرض iOS11 را تغییر دهیم؟

{title limit=50}

از جمله قابلیت های خوبی که اپل در آی او اس 11 به دستگاه های خود اضافه کرد امکان تغییر فرمت پیشفرض دستگاه به فرمتی با فشرده سازی بسیار بالاست .

باعرضه آی او اس 11 اپل  فرمت ذخیره سازی جدیدی را در بخش ویدیو و عکاسی استفاده کرد اینفرمت جدید که با نام HEICشناخته می‌شود، عکس‌ها را با کیفیت بهتری ثبت می‌کند. بر اساس گزارش اپل، اقدام این شرکت برای جایگزینی فرمت رایج JPEG، در راستای فاصله‌ گرفتن از استانداردهای قدیمی بوده است. که البته علاوه بر این حجم ویدیو ها و تصاویر ذخیره شده بر روی گوشی نیز کاهش چشمگیری خواهد داشت.

اما این فرمت جدید معایبی نیز دارد به عنوان مثال اگر تصمیم داشته باشی از تصاویر و فیلم های گرفته شده در رایانه خود  استفاده کنید ممکن است با پیغام عدم پشتیبانی از این کدک روبرو شوید اما اپل  برای حل این مشکل نیز راهکاری را ارائه کرده است به همین منظور میتوانید از مسیر زیر فرمت فیلم برداری و عکس برداری را به فرمت های JPGو264xتبدیل کنید.

برای استفاده مجدد از فرمت JPEG، ابتدا به بخش Settingدر آیفون یا آیپدت خود مراجعه کرده و سپس به  بخش Cameraوارد شوید.سپس در بخش تنظیمات دوربین، گزینه‌یFormatرا انتخاب کنید حال تنها کاری که باید برای تغییر فرمت پیشفرض دستگاه انجام دهید، انتخاب گزینه‌ Most Compatible(سازگارترین ) است.

البته لازم به ذکر است اگر در درون خود گوشی اقدام به استفاده از عکس ها و تصاویر کنید در برنامه هایی که از این فرمت جدید استفاده نمیکنند تلفن همراه  به طور خودکار فرمت تصاویر و ویدیو  هارا تغییر میدهد ،در صورتی که از طریق رایانه نیز فایل ها را به ویندوز نیز انتقال دهید به طور خودکار فرایند تبدیل فرمت انجام خواهد گرفت دقت داشته باشید گزینه Transfer to Mac or PCاز بخش Photos  بر روی خودکار قرار گرفته باشد.

 

منبع:بروزرسانی






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
2