آیا تلفن های اندرویدی به آنتی ویروس احتیاج دارند ؟

{title limit=50}

یکی از سوالاتی که بسیاری از کاربران اندرویدیدارند که آیا بر روی تلفن همراه خود آنتی ویروس نصب کنند یا خیر؟ در این مطلب به بررسی این موضوع میپردازیم.

یکی از مزیت های بسیار خوب اندروید نسبت به سیستم عامل های دیگرامکان نصب نرم افزار از هر منبعی میباشد ،این بدین معناست که کاربر میتواند برنامه های دلخواه خود را به راحتی نصب کند اما این امکان باعث آلوده شدن تلفن ها میشود چراکه برخی برنامه های مخرب نیز از این طریق به راحتی نصب میشود.

به همین منظورآنتی ویروس هایی برای این سیستم عامل توسط شرکت های مشهور امنیتی طراحی شده اند که این  مشکل را حل کرده اند این آنتی ویروس ها با اسکن کردن برنامه های نصب شده متوجه کد های مخرب در آن خواهند شد و درصورت یافتن موردی به کاربر هشدار خواهد داد

اما نصب آنتی ویروس ها معایبی نیز دارد اولین عیبی که دارد باعث درگیر شدن پردازنده و گاها کند شدن دستگاه میشود نتیجه این فعالیت ها خالی شدن زودتر باتری دستگاه میباشد بهترین کار جهت جلوگیری از الوده شدن تلفن هوشمندتان نصب برنامه ها از منابع معتبر همانند گوگل میباشد و سعی داشته باشید برنامه هایی نصبکنید که دارای امتیاز بالاتری در گوگل پلی میباشد. تا علاوه بر نیازنداشتن به آنتی ویروس که فقط منابع تلفن همراهتان را درگیر میکند دستگاه اندرویدی تان با مشکل کند شدن مواجه نشود.

 

منبع:بروزرسانی






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
42