به‌لطف سری آيفون 13، اپل ۶۰ درصد بازار گوشی‌های پریمیوم را در سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ دراختیار دارد

{title limit=50}

پیش‌از‌این، نتایج تحقیقات CounterPoint نشان داد که آیفون ۱۳ در ماه آوریل همچنان پرفروش‌ترین گوشی هوشمند جهان بوده است. این شرکت تحقیقاتی اکنون داده‌های جدیدی به‌اشتراک گذاشته است که نشان می‌دهد اپل ۶۲ درصد از بازار گوشی‌های پریمیوم را در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۲ دراختیار دارد.

به‌گزارش 9to5Mac، نتایج تحقیقات جدید CoounterPoint حاکی از آن است که از سال ۲۰۱۷ به‌بعد، اپل در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۲ به بیشترین سهم بازار گوشی‌های پرچم‌دار جهان رسیده است. علاوه‌براین، حتی با وجود کاهش ۸ درصدی حجم فروش جهانی گوشی‌های هوشمند این شرکت در اولین سه‌ماهه‌ی سال میلادی جاری، این برند همچنان عملکرد بهتری درمقایسه‌با میانگین فروش جهانی از خود نشان داده است. در مقام مقایسه، میزان فروش کلی گوشی‌های هوشمند در جهان در این بازه‌ی زمانی ۱۰ درصد کاهش یافته است.

دستیابی به رکورد اشاره‌شده باعث می‌شود این هشتمین سه‌ماهه‌ی متوالی باشد که اپل در بازار گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار، بهتر از سایر شرکت‌ها عمل کند. تحقیقات CounterPoint نشان می‌دهد سهم بیش از ۶۰ درصدی اپل از این بازار، به‌دلیل عرضه‌ی سری آیفون ۱۳ بوده است؛ گوشی‌هایی که از اکتبر ۲۰۲۱ هرماه پرفروش‌ترین مدل‌ها در سراسر جهان بوده‌اند.

اپل و سامسونگ در بخش گوشی‌های پرچ‌مدار بیشترین رشد فروش را تجربه کرده‌اند. آیفون ۱۳ پرومکس و آیفون ۱۳ پرو درمجموع بیش از دوسوم حجم فروش را در بخش گران‌قیمت‌ترین گوشی‌ها کسب کرده‌اند. رسیدن به این موفقیت، به‌دلیل فروش فراوان این دو مدل در ایالات متحده و چین و اروپای‌غربی بوده است.

میزان فروش گوشی‌های گران‌تر از ۱۰۰۰ دلار اپل در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۲ در کشور چین ۱۷۶ درصد رشد یافته است. این بخش به‌تنهایی بیش از یک‌پنجم ارزش بازار گوشی‌های هوشمند چین را در بازه‌ی زمانی یادشده تشکیل می‌دهد. اپل پس از افت سهم هواوی در بازار گوشی‌های هوشمند پریمیوم، نهایت بهره را برده است. بازار گوشی‌های پریمیوم در چین همچنان ظرفیت بالقوه‌ای دارد.

درحالی‌که سامسونگ دومین رتبه را در بخش گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار بازار کسب کرده، سهم این شرکت به‌دلیل تأخیر در عرضه‌ی سری گلکسی S22 درمقایسه‌با عرضه‌ی سری S21 در سال ۲۰۲۱، کاهش یافته است. تحقیقات CounterPoint حاکی از آن است که گلکسی S22 اولترا با ترکیبی از بهترین مدل‌های سری گلکسی S و سری Note بهترین عملکرد را داشته‌اند.

سهم بازار اپل و سامسونگ از گوشی‌های هوشمند رده بالا

همان‌طور‌که در نمودارهای بالا مشاهده می‌کنید، سهم ۵۷ اپل در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۱ به‌لطف سری آیفون ۱۳ در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ به ۶۲ درصد افزایش یافته است. افزون‌براین، سهم سامسونگ در این بازار از ۱۸ درصد در سه‌ماهه‌ی اول سال گذشته به ۱۶ درصد در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری رسید.

نسل کنونی گوشی‌های هوشمند اپل، یعنی سری آیفون ۱۳، برای اولین‌بار از زمان معرفی آیفون X، درکنار بهبود باتری و دوربین، به نمایشگرهایی با بریدگی کوچک‌تر مجهز شده‌اند. اپل نیز سری فعلی گوشی‌های آیفون را در رنگ‌بندی‌های جدیدی عرضه می‌کند که این ویژگی‌ها هم می‌تواند دلیل دیگری برای افزایش فروش این مدل‌ها باشد. گفتنی است اپل حدود سه‌ ماه دیگر سری آیفون ۱۴ را رونمایی خواهد کرد.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
46