پتنت‌های جدید سامسونگ از طراحی جذاب گوشی‌های رول‌شونده خبر می‌دهند

{title limit=50}

طبق گزارش‌ها، سامسونگ پتنت ۱۰ طرح جدید برای گوشی‌های تاشو ثبت کرده است. این طرح‌ها گوشی‌های هوشمند با نمایشگرهای قابل چرخش، رول‌شونده و کشویی را شامل می‌شود. گواهی‌های حق‌اختراع جدید درواقع چشم‌انداز سامسونگ، آینده‌ی گوشی‌های تاشو را نشان می‌دهند. اکنون تعداد پتنت‌های این شرکت برای گوشی‌های تاشو به ۲۰ عدد رسیده است.

به گزارش DigitalTrends، غول فناوری کره‌ای درحال‌حاضر با عرضه‌ی سری فولد و فلیپ خود بر بازار گوشی‌های تاشو تسلط دارد. پتنت‌های جدید سامسونگ نشان می‌دهد این شرکت درمورد آینده‌ی محصولات تاشو بسیار جدی است. این برند احتمالاً به‌زودی برنامه‌هایی برای عرضه‌ی گوشی‌های تاشو جدید خواهد داشت و در ماه می نیز نمونه‌ی اولیه‌ی گوشی با نمایشگر قابل چرخش را به‌ نمایش گذاشت که باعث شد انتظارات برای معرفی یک گوشی کشویی جدید بالاتر برود. درحالی‌که ثبت یک گواهی حق‌ اختراع همیشه به‌ معنی معرفی محصول واقعی نیست، اما نگاهی از آنچه می‌توان در آینده انتظار داشت ارائه می‌دهد.

پتنت گوشی سامسونگ با نمایشگر رول شونده

چند نکته‌ی مهم درمورد پتنت‌های جدید سامسونگ وجود دارد. در یکی از این گواهی‌های حق‌ اختراع (تصویر بالا) دستگاهی با ابعاد گوشی‌های هوشمند استاندارد نشان داده شده است. بااین‌حال، این مدل از انتها گسترش می‌یابد تا دستگاه ابعادی در حد یک تبلت کوچک داشته باشد. این ویژگی، همان ایده‌ی کلی گوشی‌هایی مثل زد فولد ۴ است اما با طراحی متفاوت به این هدف می‌رسد.

پتنت گوشی سامسونگ با نمایشگر رول شونده

یکی دیگر از پتنت‌های جدید سامسونگ (تصویر بالا)، گوشی هوشمندی با نمایشگر رول‌شونده از پشت را نشان می‌دهد. در این طرح قسمت پشتی به دو بخش تقسیم شده است که صفحه‌نمایش رول‌شونده، آن‌ها را از وسط به‌هم متصل می‌کند. به‌نظر می‌رسد این طرح می‌تواند نگرانی‌های جدیدی درمورد دوام محصولات تاشو ایجاد کند و باید دید سامسونگ در محصول نهایی خود چگونه آن‌ها را برطرف خواهد کرد.

طرح مفهومی گوشی سامسونگ با نمایشگر رول شونده

وب‌سایت SamMobile نیز به‌تازگی طرح مفهومی یک گوشی هوشمند سامسونگ با نمایشگر رول‌شونده (تصویر بالا) را به‌اشتراک گذاشته است. در این تصویر گوشی از صفحه‌نمایشی بهره می‌برد که اطراف پنل پشتی آن گسترش می‌یابد. یک نوار ضخیم در لبه‌ی سمت راست نمایشگر وجود دارد که به‌نظر می‌رسد محل ماژول دوربین پشتی دستگاه به حساب می‌آید. فرض بر این است که صفحه‌نمایش به‌طور افقی روی این محصول گسترش می‌یابد و نمونه‌ی چنین طرحی را قبلاً از برند TCL نیز مشاهده کرده‌ایم.

سامسونگ تا این‌ لحظه جزئیاتی درمورد گوشی‌های هوشمند تاشو آینده‌اش ارائه نکرده و احتمالاً مدتی طول خواهد کشید تا این شرکت رسماً درمورد این محصولات صحبت کند. انتظار می‌رود اواخر سال جاری شاهد معرفی گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴ باشیم، اما احتمالاً تا معرفی یک گوشی با نمایشگر کشویی فاصله‌ی زیادی داریم.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
86