گوگل: اپلیکیشن‌های ضبط تماس در گوگل‌پلی جایی ندارند

{title limit=50}

دلایل زیادی برای ضبط تماس صوتی وجود دارد؛ از ثبت آدرس در زمانی که به قلم‌و‌کاغذ دسترسی ندارید تا مراحل پخت غذایی خوش‌مزه یا حتی ثبت مکالمه‌ای که در آینده احتیاج خواهید داشت. بااین‌حال به‌باور گوگل، وجه‌ی منفی ضبط مکالمه بسیار بیشتر از وجه‌ی مثبت آن است؛ به‌همین‌دلیل، از امروز به‌دلیل تغییراتی که در سیاست‌های گوگل‌پلی ایجاد خواهد شد، امکان انتشار اپلیکیشن‌های ضبط مکالمه در این فروشگاه نرم‌افزاری وجود نخواهد داشت.

چندی‌ پیش، کاربری با نام u/NLL-APPS در انجمن ردیت نسخه‌ای به‌روزرسانی‌شده از سیاست‌های فروشگاه نرم‌افزاری گوگل‌پلی را منتشر کرد که در آن به محدودسازی دسترسی توسعه‌دهندگان به Accessibility API را محدود می‌کند.

پیش‌از‌این توسعه‌دهندگان برای دورزدن محدودیت‌های گوگل، از Accessibility API استفاده می‌کردند تا اپلیکیشن توانمندتری را تولید کنند؛ اما حالا به‌اعتقاد 91mobiles، با تغییرات اخیر اهالی مانتن‌ویو آخرین میخ را بر آزادی‌های توسعه‌دهندگان خواهند کوبید و کار را برای آنان حتی از این هم سخت‌تر می‌کنند.

گوگل برای توجیه تغییرات اخیر در وبینار توسعه‌دهندگان اعلام کرد:

Accessibility API برای ضبط مکالمه طراحی نشده است و نمی‌توان برای رسیدن به چنین مقصدی دسترسی آن را از کاربران درخواست کرد.

همان‌طور‌که احتمالاً حدس می‌زنید، دلیل اصلی برای محدود‌کردن Accessibility API به روی توسعه‌دهندگان، «حریم خصوصی و امنیت» است!

گوشی گلکسی M51 سامسونگ در مکالمه صوتی

هنوز کورسوی امیدی هست

خبر خوش اینکه با وجود محدودیت‌های ایجاد‌شده برای انتشار برنامه‌های ضبط مکالمه در فروشگاه نرم‌افزاری اندروید، همچنان شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند می‌توانند به‌همراه توسعه‌ی رابط‌ کاربری خود، از سرویس‌های ضبط مکالمه نیز استفاده کنند. برای مثال، می‌توانیم به MIUI اشاره کنیم که همچنان از ضبط مکالمه داخلی برای رام چین خود استفاده می‌کند.

گوگل در وبینار خود اعلام کرد:

تا وقتی اپلیکیشن «تلفن» به‌صورت پیش‌فرض نصب یا انتخاب شده باشد، به استفاده از توانایی‌های Accessibility برای دسترسی به صدای ورودی‌و‌خروجی در حین تماس نیازی نخواهد داشت.

درحال‌حاضر، مشخص نیست که در آینده روش‌های دیگری برای دورزدن این محدودیت نیز به‌وجود خواهد آمد یا خیر؛ اما تا آن زمان توسعه‌دهندگان باید برای جلوگیری از حذف اپلیکیشن خود از گوگل‌پلی، از سیاست‌های جدید پیروی کنند.

شما کاربران زومیت هم از اپلیکیشن‌های ضبط تماس استفاده می‌کنید؟ دیدگاهتان درباره‌ی تغییرات اخیر در سیاست‌های گوگل‌پلی چیست؟






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
48