مدل سفارشی RX 6950 XT به فرکانس ۲٬۵۶۵ مگاهرتز دست پیدا خواهد کرد

{title limit=50}

یکی از اعضای انجمن Chiphell می‌گوید به مشخصات فنی مدل سفارشی کارت‌های گرافیک جدید AMD که به دست شرکت Sapphire ساخته می‌شوند دسترسی پیدا کرده است. این اطلاعات موارد مهمی نظیر سرعت کلاک و TGP کارت‌های گرافیک سری TOXIC و NITRO را شامل می‌شود.

در نظر داشته باشید که TGP کارت گرافیک تفاوت‌هایی با TBP دارد. TGP یا مجموع توان گرافیکی توان تراشه‌ی گرافیکی و حافظه را در بر می‌گیرد، بااین‌حال TBP توان کارت گرافیک را بیان می‌کند و همیشه عدد بیشتری به آن نسبت داده می‌شود. AMD معمولاً از TBP برای کارت‌های گرافیک کلاس دسکتاپ و TGP برای کارت‌های گرافیک کلاس لپ‌تاپ استفاده می‌کند.

براساس آنچه VideoCardz می‌نویسد TGP مدل مرجع کارت گرافیک RX 6900 XT ای ام دی ۲۵۵ وات است. قوی‌ترین مدل سفارشی ساخته‌شده توسط Sapphire که پسوند TOXIC EXTREME را یدک می‌کشد و مبتنی‌بر سیستم خنک‌کننده‌ی مایع است، سه حالت TGP ارائه می‌دهد: حالت Silent با توان ۲۸۱ وات، حالت Performance با توان ۲۸۹ وات و حالت Toxic Boost با توان ۳۳۲ وات.

براساس اطلاعات فاش‌شده، TGP کارت گرافیک مورد انتظار RX 6950 XT قرار است ۲۸۴ وات باشد یعنی ۲۹ وات بیشتر از مدل RX 6900 XT. توان ۲۸۴ وات حالت Silent در مدل NITRO این کارت گرافیک خواهد بود.

درحال‌حاضر TGP یکی از کارت‌های گرافیک TOXIC متکی‌بر خنک‌کننده‌ی هوا، ۳۳۲ وات است (تقریباً هم‌سطح با TBP). در صورت استفاده از OC BIOS این توان به ۳۴۶ وات نیز افزایش پیدا می‌کند. مقایسه‌ای کوتاه به ما نشان می‌‌دهد RX 6950 XT Toxic قرار است TGB بالاتری نسبت‌ به سریع‌ترین مدل RX 6900 XT یعنی TOXIC Extreme داشته باشد.

جالب است که افشاگران می‌گویند تاکنون هیچ اطلاعاتی درباره‌ی مدل TOXIC کارت گرافیک پرچم‌دار RX 6950 XT ندیده‌اند و شاید این مدل فعلاً ساخته نشود.

در حالت OC، کارت گرافیک RX 6950 XT TOXIC به سرعت کلاک ۲٬۵۶۵ مگاهرتز دست پیدا می‌کند که ۲۵۵ مگاهرتز بیشتر از سرعت کلاک مدل مرجع این کارت گرافیک است (۲٬۳۱۰ مگاهرتز در حالت بوست).

مشخصات فنی مدل سفارشی کارت گرافیک پرچمدار جدید AMD

افشاگران به مدل‌‌های دیگری از کارت گرافیک جدید AMD با نام RX 6950 XT NITRO Special Edition و RX 6950 XT NITRO اشاره می‌کنند. TGP مدل Special Edition برابر با ۳۲۵ وات و TGP مدل دیگر ۳۰۳ وات خواهد بود. گفته می‌شود RX 6950 XT NITRO Special Edition به‌ترتیب دارای کلاک گیم و کلاک بوست ۲٬۱۶۲ مگاهرتز و ۲٬۳۶۸ مگاهرتز خواهد بود (به‌ترتیب ۶۲ مگاهرتز و ۵۸ مگاهرتز سریع‌تر از مدل مرجع). در صورت استفاده از حالت OC سرعت کلاک کارت گرافیک بالاتر هم می‌رود و به ۲٬۴۳۵ مگاهرتز می‌رسد.

کارت گرافیک RX 6950 XT NITRO به ترتیب از کلاک گیم و کلاک بوست ۲٬۱۱۶ مگاهرتز و ۲٬۳۲۴ مگاهرتز استفاده خواهد کرد (تقریباً مشابه مدل مرجع). این کارت گرافیک حالت OC ندارد اما ظاهراً از حالت Silent پشتیبانی می‌کند. در صورت استفاده از حالت Silent سرعت کلاک کارت گرافیک پایین می‌آید و هم‌سطح با سرعت کلاک مدل مرجع می‌شود.

گفته می‌شود TGP کارت‌های گرافیک NITRO RX 6750 XT و NITRO RX 6650 XT در حالت Performance به ترتیب ۲۳۰ وات و ۱۶۴ وات و در صورت استفاده از حالت Silent به‌ترتیب ۲۰۰ وات و ۱۵۷ وات خواهد بود.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
73