AdDuplex: رشد استفاده از ویندوز ۱۱ در ماه آوریل کمتر از ۰٫۴ درصد بوده است

{title limit=50}

مایکروسافت ویندوز ۱۱ را با شوق و هیجان فراوان منتشر کرد؛ اما به‌نظر می‌رسد این سیستم‌عامل همچنان برای متقاعدکردن کاربران به استفاده از آن، در تلاش است. داده‌های AdDuplex در ماه آوریل نشان می‌دهد سهم استفاده از ویندوز ۱۱ کمتر از ۰٫۴ درصد رشد کرده و از ۱۹٫۴ درصد در ماه گذشته به ۱۹٫۷ درصد رسیده است.

به‌گزارش Mspoweruser، ویندوز ۱۱ مایکروسافت بی‌شک درمقایسه‌با ویندوز ۱۰ مدرن‌تر و در بسیاری از موارد بهتر است؛ اما همه‌ی پردازنده‌ها از تازه‌ترین سیستم‌عامل دسکتاپ غول نرم‌افزاری مستقر در ردموند پشتیبانی نمی‌کنند. برای اجرای بدون مشکل ویندوز ۱۱ به پردازنده‌ی رمزنگاری TPM 2.0 نیاز است. ارتقا از نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز ۱۰ به این سیستم‌عامل آسان‌تر از ارتقا از ویندوز ۱۰ به ویندوز ۱۱ است. علاوه‌براین، ویندوز ۱۱ درحال‌حاضر برخی از قابلیت‌های مهم مثل امکان جابه‌جایی نواروظیفه به بالای صفحه را ارائه نمی‌دهد و شاید همین موارد برخی از دلایلی باشد که باعث توقف رشد سهم این سیستم‌عامل شده است.

سهم بازار ویندوز ۱۱

درحال‌حاضر، برای نصب و اجرای ویندوز ۱۱ به پردازنده‌ی اینتل نسل هشتم به‌بعد یا AMD Zen Plus و Zen2 یا جدیدتر نیاز دارید. برای درک این موضوع، اگر مدل کامپیوتر شخصی شما قدیمی‌تر از ۲۰۱۷ باشد، بعید به‌نظر می‌رسد بتوانید جدیدترین نسخه‌ی ویندوز را روی آن نصب کنید. حتی اگر موفق شوید این سیستم‌عامل روی کامپیوتر قدیمی نصب کنید، تجربه‌ی کاربری خوبی نخواهید داشت.

همچنین، نظرسنجی ماه آوریل نشان می‌دهد سهم نسخه‌ی 21H2 ویندوز ۱۰ معادل ۳۵ درصد است؛ درحالی‌که نسخه‌ی 21H1 ویندوز ۱۰ با سهم ۲۶٫۴ درصدی در جایگاه دوم قرار گرفته است. سایر نسخه‌های ویندوز ۱۰ نیز سهمی تک‌رقمی دارند. شایان ذکر است درحال‌حاضر ۰٫۷ درصد از کامپیوترهای شخصی از بیلد‌های اینسایدر ویندوز ۱۱ استفاده می‌کنند.

سهم بازار ویندوز ۱۱

حدود ۶۰ هزار کامپیوتر شخصی مجهز به ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ که از نرم‌افزار نظارتی AdDuplex استفاده می‌کنند، بررسی شده‌اند تا دیدگاهی از سهم بازار نسخه‌های مختلف این سیستم‌عامل به‌دست آید. رقم ۶۰ هزار، حجم نمونه‌ی کوچکی به‌نظر می‌رسد؛ بنابراین، گزارش AdDuplex احتمالاً نشان‌دهنده‌ی آمار دقیق نسبت به کل کاربران ویندوز نیست و نمی‌توان با اطمینان کامل داده‌های این شرکت را مدنظر قرار داد.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
155