تماشا کنید: آموزش تعمیر سرفیس لپ‌تاپ استودیو مایکروسافت

{title limit=50}

مایکروسافت ویدئو جدیدی در کانال یوتیوب سرفیس خود منتشر کرده و در آن، جزئیات روند جداسازی قطعات و تعمیر سرفیس لپ‌تاپ استودیو را شرح داده است. این ویدئو علاوه‌بر توضیح نحوه‌ی بازکردن صحیح دستگاه، چند ایده‌ی منحصربه‌فرد را نشان می‌دهد که مایکروسافت در طراحی و ساخت این محصول پیاده‌سازی کرده است.

Neowin می‌نویسد سرفیس لپ‌تاپ استودیو از داخل و بیرون لپ‌تاپ عجیب‌ی است. این دستگاه فرم‌فکتور پیچیده‌ای دارد و به لولای عجیب‌وغریبی مجهز شده است. جداسازی قطعات و بازکردن این دستگاه درابتدا آسان به‌نظر می‌رسد. باتری سرفیس لپ‌تاپ استودیو روی صفحه‌ی پایینی آن با زبانه‌های کشویی به‌راحتی دردسترس است. همچنین، به جداکردن کابل باتری نیازی نیست؛ زیرا با برداشتن SSD، برق کل سیستم قطع خواهد شد و لپ‌تاپ دوباره روشن نخواهد شد؛ مگر اینکه به منبع تغذیه وصل شود.

یکی دیگر از جنبه‌های مهم تعمیر سرفیس لپ‌تاپ استودیو این است که برای تعویض باتری، SSD، نمایشگر و درگاه‌ها، لازم نیست مادربرد را جدا کنید. کانکتورهای این دستگاه نیز به‌صورت ماژولار طراحی شده‌اند و این یعنی تعویض سرفیس کانکت یا جک صوتی نسبتاً آسان و مقرون‌به‌صرفه خواهد بود.

تماشا در آپارات

مایکروسافت می‌گوید به‌دنبال پشتیبانی از حق تعمیرات است؛ بنابراین، سعی می‌کند تاحدممکن از چسب یا پیچیدگی بیش‌ازحد در طراحی داخلی خودداری کند. البته همه‌ی شرکت‌ها چنین شجاعتی ندارند که لپ‌تاپ گران‌قیمتی مثل سرفیس لپ‌تاپ استودیو را به‌نحوی طراحی کنند که کاربر بتواند به‌آسانی آن را تعمیر کند. به‌هرحال اینکه مایکروسافت چنین تصمیمی اتخاذ کرده است، جای امیدواری دارد.

با تماشای این ویدئو یا مطالعه‌ی مستندات رسمی در وب‌سایت سرفیس، می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره‌ی نحوه‌ی جداسازی قطعات حیاتی و تعمیر سرفیس لپ‌تاپ استودیو به‌دست آورید.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
44