اپل با تأمین قطعه از سامسونگ به روند تولید تراشه M2 سرعت می‌بخشد

{title limit=50}

MacRumors به نقل از ET News می‌نویسد اپل در همکاری با یکی از شرکت‌های تابعه‌ی سامسونگ به نام Samsung Electro-Mechanics همچنان مشغول کار روی پردازنده‌ی مورد انتظار ام ۲ (Apple M2) است.

از قرار معلوم، سامسونگ الکترو-مکانیکس برای پیوستن به زنجیره تأمین تراشه M2 دیگر رقیب خود، یعنی LG Innotek را شکست داده است. شاید جالب باشد بدانید که این شرکت هم‌اکنون وظیفه‌ی تأمین آرایه‌ی مشبک توپی FC-BGA را برای سیستم-روی-چیپ M1 برعهده دارد. FC-BGA نوعی برد مدار چاپی است که از آن به‌منظور متصل کردن تراشه‌ی نیمه‌هادی به زیرلایه‌ی اصلی استفاده می‌شود.

همکاری بین اپل با سامسونگ برای تأمین FC-BGA تراشه‌ی M1‌ به‌مدت تقریباً یک سال پس از رونمایی این تراشه رسانه‌ای نشده بود و منابعی ناشناس جزئیات این همکاری را دراختیار The Elec قرار دادند.

M1 همچون تمامی تراشه‌های اختصاصی اپل منحصراً در کارخانه‌های شرکت‌ تایوانی TSMC ساخته می‌شود، بااین‌حال شامل قطعاتی است که چند شرکت دیگر وظیفه‌ی تأمین آن‌ها را برعهده دارند. برای مثال برد تراشه توسط Ibiden و Unimicron تأمین می‌شود. احتمالاً همین تأمین‌کننده‌ها در تولید تراشه‌ی M2 نیز نقش خواهند داشت.

براساس ادعای منابع ET News سامسونگ وظیفه‌ی تأمین FC-BGA را برای تراشه‌ی M2 نیز برعهده خواهد داشت. گزارش‌های تأییدنشده می‌گویند اپل به محض رونمایی تراشه‌ی M1 کار روی تراشه‌ی M2‌ را آغاز کرده است. مارک گِرمن، افشاگر خوش‌سابقه، پیش‌تر گفته اپل در حال آزمودن حداقل ۹ مک جدید با چهار نوع مختلف از تراشه‌ی M2‌ است و احتمالاً اولین دستگاه‌های مجهز به M2‌ در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۲۲ از راه می‌رسند. مک بوک ایر بازطراحی‌شده‌ی ۲۰۲۲ احتمالاً اولین مک مجهز به پردازنده‌ی M2 خواهد بود.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
451