ایسوس لپ‌تاپ‌های Zenbook را با نسل جدید پردازنده‌های AMD و اینتل به‌روز کرد

{title limit=50}

ایسوس دو لپ‌تاپ جدید از خانواده‌ی ZenBook رونمایی کرد. ZenBook S 13 اولد از جدیدترین پردازنده‌ی موبایلی و فناوری گرافیکی AMD بهره می‌برد، درحالی‌که مدل دوم موسوم به ZenBook Pro 15 Flip اولد به نسل دوازدهم پردازنده‌های موبایل اینتل و پردازنده‌ی گرافیکی آرک مجهز شده است.

همان‌طور که از نام ZenBook S 13 اولد پیدا است، این لپ‌تاپ از صفحه‌نمایش ۱۳٫۳ اینچی بهره می‌برد. ایسوس در این مدل از پنل لمسی اولد با وضوح ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسل (2.8K)، نسبت تصویری ۱۶ به ۱۰ و نرخ تأخیر پاسخ‌گویی ۰٫۲ میلی‌ثانیه بهره گرفته است. این پنل همچنین با لایه‌ای از جنس گوریلا گلس NBT پوشانده شده است و از ۱۰۰ درصد گستره‌ی رنگی DCI-P3 نیز پشتیبانی می‌کند.

لپ تاپ ایسوس ZenBook S 13 OLED

ZenBook S 13 از پردازنده‌ی ۶ نانومتری رامبرند مبتنی‌بر معماری Zen3 پلاس موسوم به Ryzen 7 6800U بهره می‌برد. این پردازنده شامل هشت هسته با فرکانس پایه‌ی ۲٫۷ گیگاهرتز، ۱۶ ترد و فرکانس توربو تا ۴٫۷ گیگاهرتز است. Ryzen 7 6800U از حافظه‌ی DDR5 پشتیبانی می‌کند و ایسوس با حداکثر ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5-6400 از این ویژگی نهایت بهره را برده است. این تراشه شامل پردازنده‌ی گرافیکی Radeon 680M مبتنی‌بر RDNA2 است و از ۱۲ واحد محاسباتی بهره می‌برد. حداکثر فرکانس این پردازنده‌ی گرافیکی نیز ۲٫۲ گیگاهرتز است.

لپ تاپ ایسوس ZenBook S 13 OLED

از دیگر ویژگی‌های ZenBook S 13 می‌توان به SSD یک ترابایتی PCIe 4.0 (حداکثر سرعت خواندن اطلاعات ۶۵۰۰ مگابایت‌برثانیه)، پشتیبانی از فناوری دالبی‌ویژن و دالبی‌اتموس، صدای بهینه‌شده توسط Harman Kardon و وای‌فای 6E اشاره کرد. علاوه‌براین، لپ‌تاپ مورد اشاره از سه درگاه USB-C و جک صوتی ۳٫۵ میلی‌متری بهره می‌برد. شاسی سبک و یکپارچه‌ی این لپ‌تاپ از جنس آلیاژ منیزیم و آلومینیوم بوده و وزن آن تقریباً یک کیلوگرم است. ایسوس همچنین وعده داده باتری ۶۷ وات‌ساعتی این دستگاه عمرباتری ۱۰ ساعته ارائه می‌دهد.

لپ تاپ ایسوس ZenBook pro 15 OLED

از طرف دیگر ZenBook Pro 15 Flip اولد به پردازنده‌ی نسل دوازدهم Core i7-1200H (شامل ۶ هسته‌ی قدرتمند و هشت هسته‌ی بهینه) با حداکثر فرکانس ۴٫۷ گیگاهرتز مجهز شده است. این لپ‌تاپ با حداکثر ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5 با فرکانس ۴۸۰۰ مگاهرتز عرضه خواهد شد.

لپ‌تاپ تبدیل‌شونده‌ی دو در یک ZenBook Pro 15 Flip اولد ایسوس از پردازنده‌ی گرافیکی جدید Arc A370M اینتل (شامل ۶ هسته Xe و ۶ واحد RT و همچنین ۶ گیگابایت حافظه‌ی GDDR6) بهره می‌برد. با توجه به برگه‌ی مشخصات این محصول که توسط ایسوس منتشر شده است، می‌توان انتظار داشت این دستگاه در گزینه‌های دیگری با پردازنده‌ی گرافیکی اینتل Xe یا Arc 350M نیز دردسترس قرار گیرد.

لپ تاپ ایسوس ZenBook pro 15 OLED

ZenBook Pro 15 Flip اولد با حداکثر یک ترابایت SSD عرضه خواهد شد و سرعت خواندن اطلاعات آن به ۳۲۰۰ مگابایت‌برثانیه می‌رسد. این لپ‌تاپ همچنین به نمایشگری با وضوح ۲۸۰۰ در ۱۶۲۰ پیکسل (2.8K) و نسبت تصویر ۱۶ به ۹ مجهز شده است. این صفحه‌نمایش همچنین از ۱۰۰ درصد گستره‌ی رنگی DCI-P3 و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به دوربین مادون‌قرمز، صفحه‌کلید RGB، پشتیبانی از فناوری دالبی‌ویژن و دالبی‌اتموس، دو درگاه تاندربولت ۴، درگاه HDMI 2.0 و وای‌فای 6E اشاره کرد. به گفته‌ی ایسوس این لپ‌تاپ تبدیل‌شونده‌ی ۱٫۸ کیلوگرمی به باتری ۹۶ وات‌‌ساعتی مجهز شده است.

ZenBook S 13 OLED و ZenBook Pro 15 OLED ایسوس به‌طور پیش‌فرض با سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ پرو و Asus Pen 2.0 عرضه خواهند شد. شایان‌ ذکر است که قیمت و تاریخ عرضه‌ی این دو لپ‌تاپ به بازار هنوز اعلام نشده است.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
131