ماژول اختصاصی DDR5 دل امکان ارتقای حافظه توسط کاربر را محدود می‌کند

{title limit=50}

یکی از کاربران توییتر به نام GPU Extremist به‌تازگی عکس‌هایی از لپ‌تاپ Precision 7670 بعدی دل به‌اشتراک گذاشته است. متأسفانه به‌نظر می‌رسد دل یک فرم‌فکتور اختصاصی برای حافظه‌ی DDR5 ایجاد و آن را به‌عنوان ماژول حافظه‌ی فشرده‌ (CAMM) معرفی کرده است، بنابراین ارتقای سیستم‌هایی که از این نوع حافظه بهره می‌برند فقط توسط این شرکت امکان‌پذیر خواهد بود.

به گزارش Tomshardware، هدف از معرفی CAMM احتمالاً ارائه‌ی جایگزینی فشرده‌، برای دو اسلات حافظه‌ی SO-DIMM است. این تصویر چیزی را نشان می‌دهد که به‌نظر می‌رسد ماژولی یک‌طرفه با ۱۶ مدار مجتمع (IC) باشد. این ماژول از دو ناحیه بهره می‌برد که هرطرف آن هشت آی‌سی تعبیه شده است. این طراحی باید در پیکربندی دوطرفه اجرا شود و نشان‌ می‌دهد CAMM درواقع جایگزین دل برای دو اسلات حافظه‌ی SO-DIMM است. علاوه‌براین، اطلاعات بازاریابی Precision 7670 نشان می‌دهد این محصول حداکثر از ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی DDR5-4800 ازطریق CAMM پشتیبانی می‌کند.

حافظه اختصاصی DDR5 دل

CAMM به دل کمک می‌کند تا طراحی لپ‌تاپ‌های خود را ساده‌تر کرده و درعین‌حال به‌ نازک‌تر و احتمالاً سبک‌تر شدن بدنه‌ی این محصولات کمک کند. این تغییر در نگاه اول، اجرای بهتری نسبت به حافظه‌ی لحیم‌شده به‌نظر می‌رسد. بااین‌حال CAMM عملاً کاربران را از ارتقای حافظه منع می‌کند مگر اینکه بدین‌منظور به‌طور مستقیم به دل مراجعه کنند. گستره‌ی انتخاب نیز محدود خواهند بود زیرا مصرف‌کنندگان فقط می‌توانند گزینه‌هایی را که دل ارائه می‌دهد انتخاب کنند. درحال‌حاضر مشخص نیست آيا دل فرم‌فکتور جدیدش را برای فروشندگان شخص‌ثالث حافظه باز خواهد کرد یا خیر. اگر هیچ‌کس نتواند از CAMM دل استفاده کند، خریداران چاره‌ای جز پرداخت هزینه به این شرکت نخواهند داشت.

جدا از مسئله‌ی CAMM، لپ‌تاپ Dell Precision 7670 یک دستگاه در سطح ورک‌استیشن خواهد بود. این لپ‌تاپ از پردازنده‌های نسل دوازدهم آلدرلیک HX اینتل بهره می‌برد که احتمالاً عملکردی در سطح کلاس دسکتاپ ۵۵ وات ارائه خواهد داد. عکس‌های فاش‌شده از این محصول به مدل مجهز به تراشه‌ی Core i5 تا Core i9 با هشت هسته‌ی Golden Cove اشاره دارد. دل به‌عنوان یک ورک‌استیشن، از کارت گرافیک RTX A5000 انویدیا یا ARC Pro 90W اینتل در این لپ‌تاپ بهره خواهد برد.

مشخصات لپ تاپ precision 767 دل

Dell Precision 7670 همچنین از نمایشگر ۱۶ اینچی اولد 4K HDR500 با نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰ بهره می‌برد. صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ حاشیه‌های باریکی دارد و سطح روشنایی آن به ۵۰۰ نیت می‌رسد. این نمایشگر همچنین از ۱۰۰ درصد گستره‌ی رنگی DCI-P3 پشتیبانی می‌کند. از دیگر قابلیت‌های درخورتوجه این لپ‌تاپ می‌توان به سه اسلات M.2 برای PCIe 4.0 SSD تا ۱۲ ترابایت با پشتیبانی از RAID، صفحه‌کلید Pro 2.5 با ترک‌پد بزرگ‌تر، شاتر دوربین، حسگر مجاورت و سنجش نور محیط و وای‌فای 6E اینتل اشاره کرد.

تاریخ عرضه‌ی رسمی Dell Precision 7670 و قیمت این دستگاه هنوز مشخص نیست. بااین‌حال، با درنظر گرفتن مجموعه‌ی ویژگی‌ها، این لپ‌تاپ احتمالاً با برچسب قیمتی بالا روانه‌ی بازار خواهد شد.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
94