ورود ابر آروان به بازارهای اروپا و آمریکای شمالی
به گزارش زومیت، در پنجمین رویداد سوار ابرها، پویا پیرحسیلنو، ناخدای اجرایی ابر آروان، از سازگاری ابر آرون با قوانین حفاظت اطلاعات اتحادیه اروپا یا GDPR خبر داد و اعلام کرد با این اتفاق حالا همزمان با این رویداد، شرکتهای اروپایی و آمریکای شمالی امکان ثبتنام و دریافت خدمات ابری این شرکت را خواهند داشت.
ناخدای اجرایی ابر آروان با بیان اینکه کسبوکارهای جهانی همواره تلاش میکنند با رعایت قوانین و پروتکلهای جهانی در نقطهی بهینهی محرمانگی اطلاعات و امنیت قرار بگیرند، گفت:
در این راستا ابر آروان از زمستان ۹۹ و بهعنوان اولین شرکت ایرانی و همگام با بزرگترین شرکتهای ابری جهانی بهشکل فصلی شروع به انتشار گزارش شفافیت کرد؛ در این گزارشها اعلام میشود چه درخواستهایی از نهادهای قانونی داخلی و بینالمللی به دست ما رسیده است و بر چه اساس، با چه درخواستهایی موافقت و با چه مواردی مخالفت میشود.
پیرحسینلو از انطباق ابر آروان با ساختارها و قوانین GDPR، قوانین حفاظت اطلاعات اتحادیهی اروپا خبر داد و اعلام کرد که این قدم بزرگ دیگری در مسیر حراست از حریم خصوصی کاربران خواهد بود. همچنین پیرحسینلو اعلام کرد که ضوابط GDPR از این پس برای تمام کاربران ابر آروان، از جمله کاربران ایرانی نیز رعایت خواهد شد.
شروع خدماتدهی ابر آروان به اروپا و آمریکای شمالی
بهگفتهی پیرحسینلو، پیش از این تمرکز ابر آروان، بر سرویسدهی به کشورهای در حال توسعه بوده است؛ اما از امروز (۲۸ فروردین) و با سازگاری ابر آروان با GDPR، اروپا و آمریکای شمالی هم به کشورهای تحت پوشش ابر آروان اضافه میشوند و آروان با داشتن دهها پاپسایت در نقاط مختلف جهان، وبسایتی به ۸ زبان مختلف و سازگاری با قوانین بینالمللی، پرقدرتتر به فعالیت جهانی خود ادامه میدهد.
همچنین پیرحسینلو در مصاحبه با زومیت در توضیح بیشتر این اتفاق گفته بود که تا الان آروان همیشه تلاش میکرده که در بازار جهانی به صورت پررنگ فعال باشد. به گفته او تاکنون تمرکز این شرکت روی کشورهای در حال توسعه بوده است. طبق ادعای پیرحسینلو آنها نزدیک به ۱۵هزار مشتری خارجی در کشورهای در حال توسعهای مانند هند، اندونزی، برزیل، پاکستان،ترکیه و … دارند و حالا با ورود به کشورهای اروپایی و آمریکایی به صورت رسمی وارد بازار بینالمللی شدهاند. به باور او ابر آروان با ۵ محصول اصلی و بیش از ۱۰۰ فیچر محصولی مرتبط یکی از بهترین انتخابها برای هر کسبوکار است.
پیرحسینلو در ادامه به بارزترین ویژگیهای محصولات ابر آروان پرداخت؛ او دربارهی Object Storage ابر آروان، توضیح داد:
محصول فضای ابری آروان یکی از اقتصادیترین محصولات جهان در این بخش است. آروان ۳۰درصد از دیجیتال اوشن و ۷۹درصد از awsارزانتر است. در آینده امکان هیجانانگیز Multi Site Replication به این محصول اضافه خواهد شد.
به گفتهی پیرحسینلو پلتفرم ویدئو ابر آروان شامل ۵ محصول اصلی استریم و تصویر است. اگرچه Public Platformها مانند یوتیوب بیشترین سهم را از بازار جهانی دارند، برای کسبوکارهایی که بهدنبال امکانات حرفهای یا استفاده از برند اختصاصی خودشان هستند، ابر آروان یکی از بهترین انتخابهاست. آنطور که او تأکید میکند، پلتفرم ویدئو آروان با امکانات بیشتر، حداقل ۸۰درصد از Cloudflare اقتصادیتر قیمتگذاری شده است. بهعلاوه محصول کانتینر ابری آروان با بیش از ۷ امکان جدید بهعنوان یکی از کاملترین کانتینرهای ابری دنیا با ۴۰درصد امکانات بیشتر از هیروکو، کمتر از نصف آن قیمتگذاری شده است.
پیرحسینلو دربارهی محصول سرور ابری آروان (Cloud Server)، گفت:
بهدلیل حضور گسترده غولهای ابری جهان در این قسمت از بازار در بخشهایی با بهترینهای جهان فاصله داریم، اما از نظر تنوع سختافزاری، امکانات گسترده و متنوع، قیمت اقتصادی و البته پایداری، سرور ابری آروان بهترین انتخاب برای تمام کسبوکارهای ایرانی و بسیاری از کسبوکارهای جهانی است.
ناخدای اجرایی ابر آروان در مورد شبکه توزیع محتوا ابر آروان (CDN)، که از آن بهعنوان محصول پرچمدار فناوری آروان یاد کرد، هم توضیح داد: «با افتخار باید بگویم آروان در بیشتر شاخصها جزو ده CDN برتر دنیاست؛ هشتمین CDN بزرگ دنیا، جزو سه CDN هایتک دنیا و بالاخره اقتصادیترین CDN دنیا با ترافیک رایگان در تمام نقاط جهان. محصولی که بهترین انتخاب برای هر کسبوکاری در تمام نقاط جهان است.»
به گفتهی او شبکه توزیع محتوا ابر آروان، در بستههای رایگان و رشد، نسبت به کلادفلر، با ۳۰درصد هزینه و Latency (تأخیر) کمتر و ۳۰درصد امکانات بیشتر به مشتریان ارایه میشود.