تلویزیون اولد ویژن شیائومی با سیستم‌عامل AndroidTV 11 و فناوری دالبی‌ویژن IQ عرضه خواهد شد

{title limit=50}

براساس شایعات جدید، شیائومی به‌زودی تلویزیون هوشمند 4k جدیدی با پنل اولد و سیستم‌عامل Android TV 11 معرفی خواهد کرد. این تلویزیون از دالبی‌ویژن IQ پشتیبانی خواهد کرد. گفته شده این محصول نسبت به مدل‌های قبلی عملکرد بهتری در پخش محتوای HDR در محیط‌های روشن ارائه خواهد داد.

به گزارش NotebookCheck و به‌نقل از 91Mobiles، شیائومی در آستانه‌ی معرفی تلویزیون اولد هوشمند جدیدی است. این تلویزیون ۵۵ اینچی، وضوح 4K را ارائه خواهد داد و از قابلیت‌هایی مثل دالبی‌ویژن IQ و IMAXX Enhanced و همچنین حالت Filmmaker پشتیبانی خواهد کرد. به‌عبارت دیگر، تلویزیون هوشمند اولد ویژن شیائومی در برخی زمینه‌ها با تلویزیون ال‌جی اولد C2 مطابقت دارد.

فناوری دالبی‌ویژن IQ به‌عنوان نسخه‌ی جدید دالبی‌ویژن در سال ۲۰۲۰ معرفی شد. طبق اعلام دالبی، فناوری ویژن IQ تصاویر HDR را با ترکیب اطلاعات حسگر نور تلویزیون با ابرداده‌های پویا از دالبی‌ویژن تنظیم می‌کند. این ویژگی در عمل به تلویزیون اولد ویژن شیائومی اجازه می‌دهد هنگام جابه‌جایی از یک نوع محتوا به محتوای دیگر، روشنایی خود را به‌طور خودکار تنظیم کند. علاوه‌براین، دالبی‌ویژن IQ به تلویزیون شیائومی اجازه می‌دهد تا نسبت به مدل‌های قبلی، فیلم‌های سازگار با HDR را در محیط‌های روشن، با روشنایی بیشتر نمایش دهد.

علاوه‌براین، انتظار داریم تلویزیون شیائومی جدید همراه با هشت بلندگو با توان خروجی ۳۰ وات عرضه شود. به‌نظر می‌رسد این تلویزیون از دالبی‌اتموس و DTS:X نیز پشتیبانی خواهد کرد و همان‌طور که اشاره شد سیستم‌عامل پیش‌فرض آن Android TV 11 خواهد بود. این محصول از دستیار صوتی گوگل نیز پشتیبانی خواهد کرد و این یعنی کنترلر راه‌دور آن از میکروفون داخلی بهره خواهد برد. تلویزیون هوشمند اولد شیائومی ویژن ابتدا در کشور هند عرضه خواهد شد ولی مشخص نیست چه زمانی در بازارهای جهانی دردسترس قرار می‌گیرد.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
983