سری پیکسل ۷ احتمالاً از لحاظ دوربین تفاوت قابل‌توجهی نسبت به نسل قبل نخواهد داشت

{title limit=50}

گوگل در سال ۲۰۲۱ گوشی‌های سری پیکسل را با تغییرات گسترده‌ای روبه‌رو کرد و نه‌تنها در آن‌ها سراغ استفاده از تراشه‌ی اختصاصی رفت، بلکه شاهد بازطراحی سری پیکسل بودیم. نکته‌ی مهم‌ دیگر، بهره‌مندی گوشی‌های سری پیکسل ۶ از دوربین‌ جدید و قدرتمندتر بود. به‌نظر می‌رسد گوشی‌های سری پیکسل ۷ (Google Pixel 7) قرار نیست تغییرات بزرگی را در حد پیکسل ۶ تجربه کنند، خصوصاً از لحاظ دوربین.

گوشی پیکسل ۶ گوگل از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی به‌همراه دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و پیکسل ۶ پرو دوربین دیگری نیز با حسگر ۴۸ مگاپیکسلی و لنز تله‌فوتو دارد که بزرگ‌نمایی چهار برابری اپتیکال ارائه می‌دهد. یوگش برار، افشاگری خوش‌سابقه، می‌گوید گوشی‌های پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو که به ترتیب دارای کدنام Cheetah و Panther هستند قرار است دارای همان دوربین‌های سری پیکسل ۶ باشند.

گوشی‌های سری پیکسل همواره دوربین باکیفیتی داشته‌اند و گوگل برای دستیابی به کیفیت بالای تصاویر، توجه ویژه‌ای به نرم‌افزار نشان داده است. بنابراین با وجود تغییر نکردن سخت‌افزار دوربین، انتظار می‌رود گوگل در سری پیکسل 7 نرم‌افزار دوربین را برای ثبت تصاویر باکیفیت‌تر بهبود دهد.

یوگش برار می‌گوید گوگل در پی بهینه‌سازی حسگرها است تا عملکرد آن‌ها را بهتر کند، اما در نهایت بخش اعظم افزایش کیفیت ازطریق نرم‌افزار انجام می‌شود.

آن‌طور که PhoneArena می‌نویسد گوشی‌های سری پیکسل 7 از لحاظ طراحی ظاهری قرار نیست دست‌خوش تغییرات زیادی شوند. بدین ترتیب در نسل جدید نیز نوار دوربین در پنل پشتی خودنمایی خواهد کرد، با این تفاوت که این بار لبه‌های این نوار با سطح گوشی هم‌تراز خواهد بود تا جلوه‌ی زیباتری ایجاد شود. رندرهایی که قبلاً فاش شده‌اند به استفاده از لنزهای بزرگ‌تر در پیکسل 7 اشاره می‌کردند.

انتظار می‌رود پیکسل 7 گوگل به نمایشگر ۶٫۳ اینچ مجهز شود (۰٫۱ اینچ کوچک‌تر از پیکسل ۶) و پیکسل 7 پرو از همان نمایشگر ۶٫۷ اینچی پیکسل ۶ پرو استفاده کند. فعلاً جزئیات دیگری درباره‌ی گوشی‌های پرچم‌دار بعدی گوگل اعلام نشده اما بعید نیست در این گوشی‌ها شاهد استفاده از نسل دوم تراشه‌ی اختصاصی تنسور باشیم.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
73