تولید انبوه تراشه‌های سه نانومتری TSMC برای اپل از نیمه دوم ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد

{title limit=50}

اپل ماه اکتبر گزارش داد که‌ TSMC در مسیر تولید تراشه‌های سه‌ نانومتری برای آیفون‌های ۲۰۲۲ است. براساس گزارشی جدید از تایوان، وی ژجیا، رئیس کارخانه‌ی ریخته‌گری ویفر TSMC امروز در جلسه‌ای توجیهی تأیید کرد که فرایند سه نانومتری این شرکت طبق برنامه‌ریزی در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی وارد مرحله‌ی تولید انبوه خواهد شد و انتظار می‌رود تراشه‌های مبتنی‌بر فرایند دو نانومتری این شرکت نیز از سال ۲۰۲۵ به تولید انبوه برسد.

به گزارش Patentlyapple و به‌نقل از وی ژجیا، فرایند سه نانومتری TSMC در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ وارد مرحله‌ی تولید انبوه خواهد شد و از برنامه‌های محاسباتی و گوشی‌های هوشمند پشتیبانی خواهد کرد. تقاضا برای تراشه‌های سه‌ نانومتری زیاد است و این شرکت برای برآورده کردن نیازهای مشتریان خود با تأمین‌کنندگان تجهیزات تراشه‌سازی همکاری خواهد کرد.

وی ژجیا اعلام کرده است که فرایند N3E درواقع نوع پیشرفته‌تر فرایند سه نانومتری TSMC است که عملکرد بهتری دارد و در مصرف انرژی بهینه‌تر عمل می‌کند. انتظار می‌رود تراشه‌های مبتنی‌بر فرایند N3E یک‌ سال پس از تراشه‌های سه نانومتری وارد مرحله‌ی تولید انبوه شود.

ژجیا درمورد فرایند دو نانومتری TSMC گفت این فناوری طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در مرحله‌ی توسعه قرار دارد و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۴ وارد مرحله‌ی تولید آزمایشی و در سال ۲۰۲۵ به تولید انبوه برسد.

TSMC چشم‌انداز فروش خود برای سال بعد را نیز اعلام کرده است. این شرکت انتظار دارد میزان فروش سال آینده‌اش ۴۵ درصد افزایش یابد زیرا تقاضای درخورتوجهی برای تراشه‌ها در همه‌ی زمینه‌ها وجود دارد؛ از گوشی‌های هوشمند گرفته تا خودروها و دستگاه‌های الکترونیکی دیگر.

TSMC همچنین پیش‌بینی کرده است حاشیه‌ی سود این شرکت افزایش خواهد یافت که این مورد نشان‌دهنده‌ی تقاضای پایدار برای گوشی‌های هوشمند، تلویزیون‌های هوشمند و سایر محصولات شرکت‌هایی مثل اپل و سامسونگ است. گفته شده تقاضا برای این دستگاه‌ها حتی پس از پایان همه‌گیری کرونا و بازگشت مجدد افراد به محل‌های کار حضوری، همچنان ادامه خواهد داشت.

پیش‌بینی‌های TSMC نگرانی‌های ناشی از بحران اوکراین و قرنطینه‌های جدید چین را که فعالیت بزرگ‌ترین تراشه‌سازهای جهان را مختل کرده است، کاهش می‌دهد.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
15