امکان حذف نماد همه‌ برنامه‌ها و منو Overflow در به‌روزرسانی 22H2 ویندوز ۱۱ فراهم خواهد شد

{title limit=50}

مایکروسافت معمولاً با انتشار هر بیلد جدید ویندوز ۱۱، تغییرات زیادی در این سیستم‌عامل اعمال می‌کند که شامل اضافه‌کردن قابلیت‌های جدید و اصلاحات و رفع مشکلات شناخته‌شده است. گاهی اوقات به‌روزرسانی‌های جدید ویندوز ۱۱ حاوی ویژگی‌های آزمایشی است که فقط کاربران ویندوز اینسایدر می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. امکان غیرفعال‌کردن آیکون همه‌ی برنامه‌ها از بخش اعلان یکی از تغییراتی است که به بیلد اخیر ویندوز ۱۱ اضافه شده است.

به‌گزارش Neowin، ویندوز ۱۰ و ۱۱ به کاربران اجازه می‌دهند نماد برنامه‌ها را در گوشه‌ی سمت راست پایین نمایشگر نمایش دهند یا آن‌ها را پنهان کنند. اگر فضای کمتری دردسترس دارید، می‌توانید برنامه‌ها را از ناحیه‌ی اعلان‌ها حذف کنید یا برای راحتی بیشتر، همه‌ی نمادها را در نوار وظیفه نگه دارید. همچنین، تنظیمات ویندوز به شما امکان می‌دهد برنامه‌هایی که همیشه درکنار ساعت قرار می‌گیرند و برنامه‌هایی که در منو Overflow قرار دارند، با نماد فلش روبه‌بالا انتخاب کنید.


ناحیه اعلان ویندوز ۱۱


به‌روزرسانی 22H2 ویندوز ۱۱ امکان حذف منو‌ Overflow و غیرفعال‌کردن همه‌ی نمادهای داخل آن را نیز ارائه می‌دهد. شما می‌توانید این ویژگی جدید را در مسیر Settings > Personalization > Taskbar > Other system tray icons > Hide icon menu پیدا کنید.

غیرفعال‌کردن منو نماد، فقط نشانگرهای پیش‌فرض را باقی خواهد گذاشت که شامل ساعت، صدا، باتری، اتصال شبکه و زبان ورودی می‌شود.

ازنظر برخی کاربران، غیرفعال کردن آیکون‌ها در ناحیه‌ی اعلان با حذف گزینه‌هایی مثل Safe Eject Media یا نشانگر وضعیت OneDrive، تجربه‌ی کاربری را لذت‌بخش‌تر می‌کند. علاوه‌براین، اگر برخی برنامه‌ها در گوشه‌ی سمت راست پایین نمایشگر نشان داده نشوند، امکان بستن آن‌ها وجود ندارد. بااین‌حال، می‌توانید منو Overflow را با همه‌ی نمادهای غیرضروری حذف کنید و فقط موارد موردنیازتان را نگه دارید.

به‌طور خلاصه، این قابلیت جدید به شما امکان می‌دهد که نوار وظیفه را بدون منویهای قابل‌ارتقا اضافه و کمی مرتب‌تر و ساده‌تر کنید. متأسفانه ویندوز ۱۱ همچنان از گزینه‌ی نمایش همه‌ی نمادها بی‌بهره است؛ قابلیتی که در ویندوز ۱۰ دردسترس کاربران قرار دارد.

ظاهراً مایکروسافت در به‌روزرسانی 22H2 ویندوز ۱۱ گزینه‌ای برای پنهان‌کردن منو نمادها ارائه خواهد کرد. نسخه‌ی اولیه‌ی ویندوز ۱۱ چنین قابلیتی ندارد و در یادداشت‌های انتشار نسخه‌های توسعه‌دهندگان این به‌روزرسانی، به این ویژگی اشاره‌ای نشده است. همچنین، مایکروسافت اعلام کرده است هیچ برنامه‌ای برای بازگردانی گزینه‌ی جابه‌جایی نواروظیفه ندارد. به‌گفته‌ی برخی مهندسان ویندوز، این قابلیت اهمیت زیادی ندارد؛ حتی اگر در مرکز بازخورد کاربران زیادی به اضافه‌شدن آن رأی دهند.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
33