نسخه سریع‌تر دایمنسیتی ۹۰۰۰ با فرکانس بیشتر برای رقابت با اسنپدراگون ۸ نسل یک پلاس معرفی خواهد شد

{title limit=50}

ظاهراً مدیاتک در حال ساخت نسخه‌ی قدرتمندتر دایمنسیتی ۹۰۰۰ است که هدف آن رقابت با اسنپدراگون ۸ نسل یک پلاس آینده‌ی کوالکام خواهد بود. اگرچه نام تراشه‌ی جدید مدیاتک هنوز تأیید نشده است، به‌گفته‌ی منبعی آگاه، فرکانس آن درمقایسه‌با تراشه‌ی پرچم‌دار فعلی این شرکت افزایش خواهد یافت.

به‌گزارش Wccftech، شایعه‌ای جدید حاکی از آن است که فرکانس هسته‌ی کورتکس X2 نسخه‌ی به‌روز دایمنسیتی ۹۰۰۰ سریع‌تر خواهد بود. هسته‌ی کورتکس X2 در نسخه‌ی کنونی دایمنسیتی ۹۰۰۰ روی ۳٫۰۵ گیگاهرتز تنظیم شده است؛ اما Digital Chat Station اعلام کرده است نسخه‌ی سریع‌تر این تراشه روی فرکانس ۳٫۲ گیگاهرتز کار خواهد کرد. با‌‌توجه‌‌به اینکه TSMC فرايند تولید جدیدی دردسترس ندارد، تراشه‌ی جدید مدیاتک مثل مدل قبلی آن احتمالاً با معماری چهارنانومتری تولید خواهد شد. البته بهره‌وری انرژی بهتر فرایند چهارنانومتری TSMC می‌تواند به مدیریت بهتر حرارت در هسته‌ی کورتکس X2 با فرکانس بیشتر کمک کند. استفاده از روش‌های خنک‌کننده‌ی کارآمد به‌وسیله‌ی شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند نیز می‌تواند به بهبود مدیریت حرارت نسخه‌ی به‌روز دایمنسیتی ۹۰۰۰ کمک کند.

منبع این خبر به این نکته اشاره نکرده است که آیا فرکانس هسته‌های دیگر نسخه‌ی به‌روز دایمنستی ۹۰۰۰ درمقایسه‌با مدل کنونی این تراشه تغییر خواهد کرد یا خیر. علاوه‌براین، مشخص نیست که مدل ارتقایافته‌ی دایمنسیتی ۹۰۰۰ از پردازنده‌ی گرافیکی بهتری بهره خواهد برد یا خیر. به‌هرحال، انتظار می‌رود مدیاتک تا زمان معرفی اسنپدراگون ۸ نسل یک پلاس، نسخه‌ی جدید تراشه‌ی پرچم‌دار خود را رسماً معرفی کند. درحال‌حاضر، اطلاعات کمی از مشخصات اسنپدراگون ۸ نسل یک پلاس دردسترس است؛ اما احتمال دارد فرکانس هسته‌ی X2 این پردازنده مثل نسخه‌ی ارتقایافته‌ی دایمنسیتی ۹۰۰۰ افزایش یابد.

طبق گزارش‌های قبلی، اسنپدراگون ۸ نسل یک پلاس نیز با معماری چهارنانومتری TSMC تولید خواهد شد. علاوه‌براین، گفته می‌شود کوالکام همکاری خود را با سامسونگ متوقف کرده است و سفارش‌های ساخت اسنپدراگون ۸ نسل یک را به TSMC واگذار کرده است. گزارش‌های قبل حاکی از آن بود که سامسونگ در تولید انبوه تراشه‌های چهارنانومتری با مشکلاتی مواجه شده که نرخ بازدهی آن را به ۳۵ درصد رسانده است.

همچنین، نرخ بازدهی فرایند چهارنانومتری TSMC معادل ۷۰ درصد است؛ بنابراین، این شرکت احتمالاً در انجام سفارش‌های مدیاتک و کوالکام با مشکل خاصی مواجه نخواهد شد. در هفته‌های آینده، ممکن است انتشار خبرهای هیجان‌انگیزی از تراشه‌های پرچم‌دار اندرویدی جدید را شاهد باشیم و ببینیم این دو پردازنده دربرابر یکدیگر چه عملکردی از خود نشان خواهند داد.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
22