در پی جنجال‌های GOS، اپراتورهای کره‌جنوبی قیمت گلکسی S22 را تقریباً نصف کردند

{title limit=50}

در هفته‌های اخیر، سامسونگ به‌دلیل جنجال افت عملکرد اپلیکیشن‌ها در گوشی‌های سری گلکسی S22 بارها با انتقاد روبه‌رو شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد سیستم مدیریت دما در گلکسی S22 عملکرد هزاران اپلیکیشن را محدود می‌کند؛ اما این محدودیت برای بنچمارک‌ها اعمال نمی‌شود تا امتیاز دستگاه بیشتر باشد.

به‌نوشته‌ی تک‌اسپات، در همین زمینه اخیراً گوشی‌های سری گلکسی S22 در کره‌جنوبی، یعنی جایی که خشم کاربران بیشتر از هر جای دیگری بود، با تخفیف زیادی همراه شده‌اند.

از سال ۲۰۱۶ تاکنون، سامسونگ سرویس بهینه‌سازی بازی موسوم به GOS را در گوشی‌های خود استفاده کرده است. این سرویس به‌صورت پیش‌گیرانه قدرت پردازشی سیستم-روی-چیپ را در بازی‌ها و برخی اپلیکیشن‌ها، مثل نتفلیکس و اسپاتیفای محدود می‌کند تا از داغ‌شدن بیش‌ازحد دستگاه جلوگیری و عمر باتری طولانی‌تر شود.

تمامی گوشی‌های دارای نرم‌افزار مدیریت انرژی هدف مشابهی دارند؛ اما GOS تنها در زمانی شروع به کار می‌کند که اپلیکیشن‌های موجود در فهرست تعیین‌شده‌ی سامسونگ اجرا شوند. دستگاه‌های پیشین سری گلکسی S سیستم خنک‌کننده‌ی بهتری از گلکسی S22 داشتند و همین موضوع باعث شد فعال‌بودن GOS چندان به‌چشم نیاید.

بااین‌حال، گیک‌بنچ متوجه شد GOS عملکرد را ۴۶ درصد محدود می‌کند. در همین زمینه، مسدودشدن چهار نسل اخیر گوشی‌های سری گلکسی S در دیتابیس این بنچمارک را شاهد بودیم. مدتی بعد، گلکسی تب S8 نیز از رتبه‌بندی گیک‌بنچ حذف شد. ماه گذشته‌ی میلادی، مدیرعامل تجربه‌ی دستگاه سامسونگ، در اجلاس سالانه‌ی این شرکت، بابت این اتفاق رسماً عذرخواهی کرد.

شایعه‌ها می‌گویند سامسونگ برای کاهش هزینه‌‌های تولید تصمیم گرفته است محفظه‌ی بخار را از مدل معمولی گلکسی S22 حذف و به‌جای آن به GOS متکی شود. بااین‌حال، این حرکت سامسونگ به‌جای افزایش حاشیه‌ی سود، باعث شده است قیمت گلکسی S22 در خرده‌فروشی‌های کره‌جنوبی کاهش پیدا کند.

به‌ادعای رویترز، سه اپراتور بزرگ کره‌جنوبی قیمت اولیه‌ی گلکسی S22 را تقریباً نصف کرده‌اند. گلکسی S22 با قیمت پایه‌ی ۹۹۹٬۰۰۰ وون (۸۱۲ دلار) روانه‌ی بازار کره‌جنوبی شد؛ بااین‌حال، اکنون امکان تهیه‌ی آن با پرداخت ۵۴۹٬۰۰۰ وون (۴۴۶ دلار) وجود دارد. تحلیلگران می‌گویند سامسونگ احتمالاً تخفیف اعمال‌شده روی گلکسی S22 را به اپراتورها پرداخت می‌کند.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
154