گلکسی واچ 5 سامسونگ؛ برای بهبود نسل جدید چه انتظاراتی داریم؟

{title limit=50}

گلکسی واچ ۴ سامسونگ به‌طور موفقیت‌آمیزی سطح کیفیت دستگاه‌های Wear OS را ارتقا داد. غول کره جنوبی چندی بعد Wear OS 3 را معرفی و به انحصار خود درآورد تا از رقبا پیشی بگیرد. این ساعت هوشمند به‌دلیل داشتن ویژگی‌های درخورتوجه ازجمله ردیابی سلامت، تراشه‌ی جدید سریع و دسترسی به مجموعه‌ی وسیعی از برنامه‌ها، محبوبیت خوبی درمیان کاربران به‌ دست آورده است.

باوجوداین، گلکسی واچ ۴ هنوز محدودیت‌هایی دارد و مطمئناً در مشخصات و نرم‌افزار می‌توان آن را بهبود داد. نسل بعدی ساعت هوشمند سامسونگ احتمالاً تا نیمه دوم اوت ۲۰۲۲ رونمایی می‌شود. گلکسی واچ ۵ آینده می‌تواند رقیب جدی اپل واچ یا ساعت مورد انتظار «پیکسل» گوگل باشد.

هنوز خبری از قیمت پوشیدنی آینده سامسونگ نیست؛ اما قیمت گلکسی واچ ۴ از ۲۴۹٫۹۹ دلار (افزایش قیمت برای اندازه‌ی بزرگ‌تر یا اتصال LTE) و گلکسی واچ ۴ کلاسیک از ۳۴۹ دلار شروع شد؛ بنابراین این احتمال وجود دارد که گلکسی واچ ۵ قیمت مشابه نسل قبلی خود داشته باشد. حال در ادامه‌ی این مقاله، می‌خواهیم ببینیم که در نسل جدید پوشیدنی سامسونگ برای بهبود بخش‌های مختف چه انتظاراتی می‌توان داشت:

طراحی با ضخامت کمتر

کلیدهای گلکسی واچ ۴ کلاسیک

مسئله‌ای که در نسخه‌ی کلاسیک گلکسی واچ بیشتر از نسخه‌ی استاندارد به‌چشم می‌خورد، ضخامت ساعت است. گلکسی واچ ۴ کلاسیک از نظر طراحی ضخیم است و اگرچه تا حدودی با سلقیه‌ی برخی افراد سازگاری دارد، بهتر است جانشین آن ضخامت کمتری داشته باشد؛ زیرا پوشیدن ساعت با این ضخامت زیر لباس‌های تنگ دشوار می‌شود و احتمالاً در رختخواب نیز آزاردهنده خواهد بود.

عمر باتری طولانی‌تر و شارژ سریع‌تر

شارژر گلکسی واچ ۴ کلاسیک

بی‌شک عمر باتری گلکسی واچ ۴ از اپل پیشی گرفته است؛ اما وقتی رقبایی مانند فیت بیت و گارمین پوشیدنی‌هایی با عمر باتری یک هفته‌ای ارائه می‌دهند، باور کردن ۴۰ ساعت کمی سخت است. حتی بدتر از آن، زمان شارژ نسبتاً طولانی است که احتمالاً صبر کاربر تمام می‌شود.

به‌طور خلاصه، افزایش عمر باتری ضرری ندارد و خوشبختانه، افشای اطلاعات نشان می‌دهد که شاید باتری گلکسی واچ ۵ ظرفیت بیشتری داشته باشد. طبق شایعات، سامسونگ ظرفیت باتری گلکسی واچ ۵ را به ۲۷۶ میلی‌آمپرساعت افزایش خواهد داد که بااین‌تفاسیر کاربران باید به‌دنبال زمان استفاده طولانی‌تری بین شارژ باشند. افزون‌براین، عوامل دیگری از جمله رزولوشن نمایشگر بر عمر باتری تأثیر می‌گذارند. بنابراین هنوز نمی‌توان گفت که آیا این افزایش احساس می‌شود یا خیر.

نکته‌ی قابل توجه، این ظرفیت‌‌ها ظاهراً برای مدل با اندازه‌های پایه هستند و اگر ساعت اندازه‌های مختلفی داشته باشد، احتمالاً برخی از آن‌ها باتری‌ با ظرفیت بیشتری خواهند داشت.

دستیار گوگل

گوگل پلی روی گلکسی واچ ۴ کلاسیک

شاید یکی از ناامید‌کننده‌ترین جنبه‌های گلکسی واچ ۴ این باشد که از دستیار گوگل بهره نمی‌برد. زمانی که سامسونگ هنوز تایزن را روی دستگاه‌های پوشیدنی خود اجرا می‌کرد، این انتظار می‌رفت که بدون دستیار دیجیتال کار کند؛ اما وقتی گلکسی واچ ۴ و مدل‌های آینده از سیستم‌عامل Wear OS گوگل استفاده می‌کنند؛ بنابراین انتظار می‌رود نسل بعدی این ویژگی را در زمان عرضه داشته باشد.

انحصاریت کمتر

ECG روی گلکسی واچ ۴ کلاسیک

برخلاف ساعت‌های قدیمی‌تر Wear OS و هم‌نسل‌های گذشته، ساعت‌های هوشمند جدید سامسونگ با iOS اپل سازگار نیستند؛ یعنی کاربران سری گلکسی واچ ۴ سامسونگ نمی‌توانند دستگاه پوشیدنی خود را به آیفون متصل کنند. بدیهی است که اکثر کاربران اپل به‌هرحال اپل واچ ۷ را انتخاب می‌کنند؛ اما در این بین افرادی هستند به ساعت‌های هوشمند سایر شرکت‌ها علاقه‌مند هستند.

تأسف‌آورتر این است که برخی از هیجان‌انگیزترین ویژگی‌های ردیابی سلامت گلکسی واچ ۴ تنها در صورتی کار می‌کنند که ساعت با گوشی هوشمند سامسونگ جفت شود. سایر کاربران اندروید به ECG دسترسی ندارند؛ چراکه به برنامه Samsung Health Monitor نیاز است. اندازه گیری فشار خون نیز منحصر به گوشی‌های هوشمند سامسونگ است. انتظار می‌رود که گلکسی واچ ۵ قابلیت‌هایی داشته باشد که همه‌ی کاربران اندرویدی و حتی کاربران آیفون نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

شایعه حسگر دماسنج

گلکسی واچ ۴ کلاسیک روی مچ دست

شایعات در مورد پوشیدنی‌های آینده همیشه دقیق نیستند؛ اما ظاهراً سامسونگ قصد دارد گلکسی واچ ۵ را به حسگر دماسنج مجهز کند. در گذشته، هم اپل و هم سامسونگ از قابلیت دماسنج در ساعت‌های خود خودداری می‌کردند؛ زیرا دستیابی به دمای دقیق بدن چالش‌برانگیز است. ‌دلیل اصلی آن به تأثیر دمای بازوی انسان در دماهای خارجی مختلف (سرد یا نور مستقیم خورشید) مربوط می‌شود که می‌تواند با خطا همراه باشد. بنابراین، جالب است که ببینیم سامسونگ در نهایت چگونه این مشکل را حل می‌کند.

به‌ گفته ETNews، این ویژگی برای تشخیص علائم اولیه COVID-19، عفونت‌ها یا سایر بیماری‌ها و ردیابی چرخه تخمک‌گذاری زنان استفاده می‌شود. اگر گلکسی واچ ۵ واقعاً بتواند داده‌های مفیدی را در این زمینه ارائه دهد، شروع خوبی خواهد بود.

زبان طراحی یکپارچه اپلیکیشن

همکاری گوگل و سامسونگ برای سیستم‌عامل Wear Os

مسئله یکپارچگی زبان طراحی اپلیکیشن‌ها به Wear OS گوگل مربوط می‌شود و سامسونگ نیز در این‌ زمینه‌ی درحال توسعه‌ی این سیستم‌عامل با گوگل است.

ساعت‌های هوشمند سامسونگ در سطحی برتر قرار دارند و کاربران باید انتظار تجربه‌ای عالی را داشته باشند؛ چیزی که کاربران اپل واچ سال‌ها از آن لذت می‌برند. سامسونگ مدت‌ها پیش در بخش سخت افزار‌ی موفقیت‌هایی را کسب کرد ولی با وجود برخی جنبه‌های برتر سیستم‌عامل قبلی خود، یعنی تایزن، ضعف‌هایی با آن همراه بود.

سامسونگ و گوگل با ایجاد یک زبان طراحی یکپارچه می‌توانند به کاربران و توسعه‌دهندگان این شانس را بدهند که از برنامه‌هایی با عملکرد و ظاهر عالی استفاده کنند. برای مثال، اپلیکیشن‌های اپل واچ مکمل سخت‌افزار هستند و یکپارچگی را در سراسر سیستم فراهم می‌کنند. ساعت‌های Wear OS اشکال و اندازه‌های مختلفی دارند؛ اما با ایجاد یک زبان مشترک و تنظیم استانداردهای اپلیکیشن، ساعت‌هایی مانند گکسی واچ ۵ می‌توانند موقعیت برتر خود را بیشتر بهبود بخشند.

سبک‌های بیشتر

بند گلکسی واچ ۴ کلاسیک

در نهایت گلکسی واچ ۴ و کلاسیک به‌لطف ویژگی‌های بهبودیافته، محبوبیت زیادی در میان افراد به‌ دست آورد و در این زمینه ایرادی نمی‌توان گرفت؛ اما همچنان انتظار می‌رود که بند‌هایی با سبک‌ها و رنگ‌های بیشتری از این شرکت عرضه شود.

بندهای شخص ثالث، جنس‌های فلزی، چرم و پارچه‌ای را به کاربران ارائه می‌دهند. خوشبختانه، این‌ها اغلب کاملاً مقرون‌به‌صرفه هستند. باوجوداین، دیدن مدل‌های پیش‌فرض هیجان‌انگیزتر از رنگ‌های جانبی اضافی خواهد بود.

موارد فوق، انتظارات از گلکسی واچ ۵ بود. شما چه انتظاراتی از پوشیدنی آینده‌ی سامسونگ دارید؟






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
1267