عملکرد دوربین شیائومی ۱۲ طبق معیار DxOMark فقط کمی بهتر از آیفون ۱۲ است

{title limit=50}

شیائومی اواخر سال گذشته شیائومی ۱۲ و ۱۲ پرو را در چین معرفی کرد. این شرکت همچنین نسخه‌ی جهانی این دو گوشی را اوایل سال جاری رونمایی کرد. اگرچه این سری از گوشی‌های غول فناوری چینی، به دوربین‌های قدرتمند مجهز شده‌اند، اما عملکرد آن‌ها ازنظر معیار DxOMark چندان درخورتوجه نیست. در واقع شیائومی ۱۲ از نظر DxOMark در فهرست ۱۰ گوشی برتر قرار نگرفته است.

به گزارش NoteBookCheck، معیار DxOMark عملکرد دوربین شیائومی ۱۲ را کمی بهتر از آیفون ۱۲ می‌داند. این گوشی درواقع امتیاز ۱۲۳ را در DxO به‌دست آورده که آن را در جایگاه ۳۳ جدول برترین گوشی‌های هوشمند از نظر عملکرد دوربین قرار می‌دهد. در کمال تعجب، شیائومی ۱۲ در بخش دوربین حتی موفق نشده عملکردی بهتر از گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ ارائه دهد و این درحالی است که فولد ۳ از سخت‌افزار دوربین قدیمی‌تری بهره می‌برد. برای یادآوری باید اشاره کنیم شیائومی ۱۲ از دوربین ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX766 با قابلیت لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بهره می‌برد.

درمقابل، آیفون ۱۳ و پیکسل ۶ به‌ترتیب امتیاز ۱۳۰ و ۱۳۲ را در DxOMark به‌دست آورده‌اند. درنهایت یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف سیستم دوربین شیائومی ۱۲، دوربین تله‌فوتوی آن است که پنج مگاپیکسلی بوده و گشودگی دیافراگم آن نیز f/2.4 است. این دوربین از فاصله‌ی کانونی ۵۰ میلی‌متر بهره می‌برد و فاقد لرزش‌گیر اپتیکال تصویر است. به‌همین ترتیب دوربین ۱۳ مگاپیکسلی فوق‌عریض این گوشی به‌دلیل نویز مداوم در تصاویر، عملکرد مناسبی از خود نشان نداده است. بااین‌حال، شیائومی ۱۲ از نظر بسیاری از کارشناسانی که آن را بررسی کرده‌اند، درکل یک گوشی هوشمند قدرتمند و عالی است.

در ادامه می‌توانید نتایج عملکرد دوربین شیائومی ۱۲ را براساس معیار DxOMark مشاهده کنید.

امتیاز dxo شیائومی ۱۲






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
86