مینی پی‌سی جدید و ۴۹۹ دلاری Minisforum با تراشه رایزن و پشتیبانی از گرافیک اکسترنال معرفی شد

{title limit=50}

Minisforum شرکتی مستقر در هنگ‌کنگ است که به‌تازگی مینی‌ پی‌سی جدیدش موسوم به Elitemini B550 را معرفی کرده است. این شرکت محصول جدید خود را با انتشار ویدئویی در توئیتر رونمایی و صفحه‌ی مخصوصی برای پیش‌سفارش آن ایجاد کرده است. از دیدگاه Minisforum، دو ویژگی مهم به فروش مینی پی‌سی این شرکت کمک می‌کند: ۱. استفاده از تراشه‌ی رایزن؛ ۲. عرضه‌ی آن با داک مخصوصی برای اتصال پردازنده‌ی گرافیکی اکسترنال.

به‌گزارش تامزهاردور، Elitemini B550 درمقایسه‌با مک مینی اپل و Intel NUC رایانه‌ی شخصی کوچکی محسوب می‌شود که از قابلیت حمل بسیار زیادی برخوردار است. ابعاد این دستگاه ۲۰٫۸۵ در ۱۲٫۸۱ در ۲۴٫۰۸ سانتی‌متر است. بااین‌حال، ابعاد ذکرشده در فیلم محصول کمی کوچک‌تر از ابعاد درج‌شده در صفحه‌ی مشخصات این مینی پی‌سی به‌نظر می‌رسد.

مینی پی سی elitemini b550

طراحی Elitemini B550 چندان جذاب نیست؛ اما کاربردی به‌نظر می‌رسد؛ زیرا روی آن دریچه‌های هوا و درگاه‌های ارتباطی زیادی تعبیه شده است. انعطاف‌پذیری این دستگاه باعث می‌شود تا از طراحی آن چشم‌پوشی کنیم. شما می‌توانید این رایانه را با انتخاب خود با تراشه‌ی AMD Ryzen 7 5700G یا Ryzen 7 4700G سفارش دهید که مدل دوم ۱۰۰ دلار ارزان‌تر است. هردو مدل این دستگاه به APU 8C/16T مجهز‌‌ند؛ البته این محصول از سوکت پردازنده‌ی AM4 بهره می‌برد و این یعنی بعدها می‌توانید پردازنده‌ی آن را تغییر دهید.

Elitemini B550 از دو اسلات SODIMM استفاده می‌کند و می‌توان آن را حداکثر به ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی رم DDR4-3200 مجهز کرد. دو اسلات SSD M.2 2280 SATA/NVMe نیز روی این دستگاه تعبیه شده است. اگر از پردازنده‌ی نسل جدیدتر استفاده می‌کنید، خواهید توانست از NVMe PCIe 4.0 بهره ببرید. یکی دیگر از اجزای ارتقاپذیر این رایانه‌ی کوچک SSD/HDD دو‌و‌نیم‌اینچی SATA است. این دستگاه به وای‌فای و بلوتوث نیز مجهز شده است.

مینی پی سی elitemini b550

درگاه‌های تعبیه‌شده در بخش پشتی Elitemini B550 شامل یک درگاه اترنت ۲٫۵ گیگابیتی RJ45، چهار درگاه یواس‌بی ۳٫۲ نسل دوم، یک درگاه یواس‌بی سی نسل دوم، دو درگاه HDMI (4K@60Hz)، یک درگاه DisplayPort (4K@60Hz)، درگاه ۳٫۵ میلی‌متری هدفون (سبز)، دو درگاه LINE OUT، یک درگاه CMOS و جک ۳٫۵ میلی‌متری میکروفون است. بدین‌ترتیب، امکان اتصال سه نمایشگر بدون استفاده از پردازنده‌ی گرافیکی اکسترنال به این دستگاه وجود دارد. گفتنی است دکمه‌ی پاور هم در بخش پشتی این رایانه‌ی قرار دارد.

خریداران Elitemini B550 یک داک برای اتصال به پردازنده‌ی گرافیکی دریافت خواهند کرد؛ البته این داک نمی‌تواند پردازنده‌ی گرافیکی اکسترنال شما را در خود جای دهد و بسته به نوع کارت گرافیک انتخابی، شاید ابعاد آن به‌میزان درخورتوجهی از ابعاد دستگاه میزبان فراتر رود. اگر این ایده را دوست ندارید، پردازنده‌ی گرافیکی ۲۴ سانتی‌متری یا کوتاه‌تر را انتخاب کنید.

برق موردنیاز برای پردازنده‌ی گرافیکی خارجی از آداپتور ۱۹ ولتی عرضه‌شده با Elitemini B550 دریافت نمی‌شود؛ پس برای استفاده از آن، باید از منبع تعذیه‌ی ATX یا SFF استفاده کنید. نکته‌ی مثبت اضافه‌کردن منبع تغذیه‌ی دسکتاپ این است که در این وضعیت، از پردازنده‌های قدرتمندتر پشتیبانی خواهد کرد؛ اما به‌یاد بسپارید که سیستم خنک‌کننده برای حداکثر ۶۵ وات مناسب است.

مینی پی‌سی Elitemini B550 در ظاهر جایگزینی عالی با قابلیت حمل بالا به‌نظر می‌رسد و حتی با کیف مخصوص عرضه می‌شود. بااین‌حال، استفاده‌ی کامل از درگاه‌های ارتباطی و قابلیت‌های این دستگاه باعث درهم‌ریختگی زیاد در محیط کاری شما خواهد شد.

Minisforum پیش‌فروش Elitemini B550 را با قیمت ۴۹۹ دلار برای مدل AMD Ryzen 7 4700G آغاز کرده است. ناگفته نماند با پرداخت ۱۰۰ دلار بیشتر، می‌توانید مدل Ryzen 7 5700G و با پرداخت ۱۰۰ دلار دیگر، مدل مجهز به ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع SSD را تهیه کنید. Minisforum اعلام کرده است که عرضه‌ی این محصول به بازار از اواسط ماه می آغاز خواهد شد.







ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
137