امکان تعویض وضعیت کانال، برای کاربران ویندوز اینسایدر فراهم شد

{title limit=50}

مایکروسافت امروز به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۱ را در کانال آزمایشی برنامه‌ی اینسایدر ارائه کرده است. بدین‌ترتیب وقت آن رسیده است که کانال‌های خود را بررسی کنید. اگر قصد دارید از کانال توسعه‌دهندگان به کانال آزمایشی جابه‌جا شوید، پس از مدت‌ها برای اولین‌بار می‌توانید این کار را انجام دهید. اگر قصد دارید از نسخه‌ی آزمایشی به نسخه‌ی پیش‌نمایش یا پیش‌تولید تغییر کنید، این آخرین فرصت شما خواهد بود.

نحوه عملکرد برنامه‌ی ویندوز اینسایدر

به گزارش XDA، کانال توسعه‌دهندگان برای آزمایش ویژگی‌های جدید است و این قابلیت‌ها به به‌روزرسانی خاصی وابستگی ندارند. شاید این ویژگی‌ها در به‌روزرسانی‌های بعدی اضافه شوند و حتی امکان حذف کامل آن‌ها نیز وجود دارد. علاوه‌براین امکان دارد برخی از این ویژگی‌های به‌طور پایدار کار نکند و ثبات سیستم را کاهش دهند.

کانال آزمایشی، برای آزمایش به‌روزرسانی‌های ارائه شده برای قابلیت‌های مختلف است. این واقعیت که بیلد ۲۲۵۸۱ ویندوز ۱۱ وارد کانال آزمایشی می‌شود، نشان می‌دهد که این به‌روزرسانی، قابلیت‌های جدید سیستم‌عامل را ارائه خواهد داد. این به‌روزرسانی با شماره نسخه‌ی 22H2 شناخته می‌شود. در نهایت، اگرچه کانال توسعه‌دهندگان همچنان نسخه‌های اولیه را دریافت می‌کنند، اما در کانال آزمایشی، به سرویس‌دهی یا به‌روزرسانی تجمعی تغییر می‌کند.

درنهایت، کانال پیش‌نمایش انتشار، به‌طور خاص برای به‌روزرسانی‌هایی است که انتظار می‌رود بدون تغییر خاصی، منتشر شوند. این کانال معمولاً پیش‌نمایشی از به‌روزرسانی‌های تجمعی است اما چند هفته قبل از انتشار، آخرین به‌روزرسانی‌های اعمال شده روی قابلیت‌ها و ویژگی‌ها را در پیش‌نمایش نسخه مشاهده خواهید کرد.

چرا بررسی کانال شما مهم است؟

روش کار به‌روزرسانی ویندوز بسیار ساده است. رایانه‌ی شما از شماره‌ی ساخت مشخصی بهره می‌برد و زمانی‌که به‌روزرسانی را بررسی می‌کند، اساساً آن شماره ساخت را به سرور ارسال خواهد کرد. اگر شماره‌ی ساخت کم‌تر از شماره‌ی موجود روی سرور باشد، بیلد جدیدتر برای شما ارسال خواهد شد. این یعنی هرگز به‌روزرسانی جدیدی از نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز دریافت نخواهید کرد. تنها راه انجام این کار، این است که نسخه‌ی قدیمی‌تر موردنظر خود را به‌طور دستی نصب کنید.

اکنون که کانال‌های توسعه‌دهندگان و آزمایشی برای مدتی در یک ردیف قرار می‌گیرند، فرصت کوتاهی دارید تا از کانال توسعه به کانال آزمایشی جابه‌جا شوید و این آخرین فرصت شما است که وضعیت خود را از نسخه‌ی آزمایشی به نسخه‌ی پیش‌نمایش یا پیش‌تولید تغییر دهید. شما می‌توانید قبل از نصب بیلد جدید، کانال خود را تغییر دهید و پس از نصب نیز ۱۰ روز فرصت دارید که دوباره به نسخه‌ی قبل برگردید. پس از اتمام این دوره‌ی ۱۰ روزه، برای بازگشت به نسخه‌ی قبلی ویندوز ۱۱ باید تنظیم مجدد را انجام دهید.

نحوه‌ی تغییر کانال در برنامه‌ی ویندوز اینسایدر

تعویض کانال بسیار آسان است. برای اینکار کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

  • به مسیر Settings -> Windows Update -> Windows Insider Program بروید.
  • روی "Choose your Insider settings" کلیک کنید.

سپس کانالی که می‌خواهید به آن منتقل شوید را انتخاب کنید. در این بخش حلقه‌هایی که رایانه‌ی شما واجد شرایط آن نباشد با رنگ خاکستری نمایان خواهد شد.

همچنین گزینه‌ای برای توقف دریافت بیلد‌های ویندوز اینسایدر مشاهده خواهید کرد. بسته به اینکه درکدام کانال هستید، این گزینه را خواهید داشت که پس از انتشار نسخه‌ی بعدی ویندوز ۱۱، ثبت‌نام خود را به‌طور خودکار لغو کرده یا آن را بلافاصله لغو کنید.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
1422