آنر مجیک ۴ آلتیمیت ادیشن با دوربین بسیار قوی و ISP اختصاصی رونمایی شد

{title limit=50}

آنر پس از جدایی‌ از هواوی، اعلام کرد که قصد دارد خود را به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند تبدیل کند. در همین راستا، شرکت چینی گوشی جدیدی را با تمرکز بر دوربین معرفی کرده است که درواقع همان میراث به‌جامانده از هواوی را دنبال می‌کند. گوشی یادشده مجیک ۴ آلتیمیت ادیشن نام دارد و آنر برای قدرت‌ بخشیدن به دوربین اصلی آن از یک حسگر ۵۰ مگاپیکسلی با ابعاد 1/1.12 اینچی بهره گرفته است.

حسگر مذکور از پیکسل‌های ۱٫۴ میکرومتری قدرت می‌گیرد و با بهره‌گیری از فناوری binning (ترکیب پیکسل‌ها)، اندازه‌ی پیکسل‌های ادغام‌شده را به ۲٫۸ میکرومتر می‌رساند. افزون‌براین، لنز دوربین اصلی نیز دستخوش بهبودهایی شده است و اکنون، نسخه‌ی آلتیمیت دارای لنزی هشت‌تکه با دیافراگم f/1.6 است که در حقیقت، جذب نور بیشتر و متعاقباً افزایش وضوح تصاویر را نوید می‌دهد.

مشخصات دوربین آنر مجیک ۴ آلتیمیت

افزون‌براین، دوربین اولترا واید نیز با یک حسگر جدید ۶۴ مگاپیکسلی در ابعاد ۱٫۲ اینچی و لنز هفت‌تکه با دیافراگم f/2.2 به‌روز شده و با پوشش‌دهی ۱۲۶ درجه، کمی عریض‌تر از مدل پرو این خانواده با پوشش‌دهی ۱۲۲ درجه است. جدیدترین گوشی هوشمند آنر همچنین از یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی مخصوص برای بهبود طیف رنگ‌ها استفاده می‌کند.

بااین‌حال، سایر سخت‌افزار دوربین تغییر خاصی را تجربه نمی‌کنند. این گوشی مانند مدل پرو، داری دوربین تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی (حسگر ۱٫۱ اینچی) و لنز ۹۰ میلی‌متری با قابلیت بزرگنمایی اپتیکال ۳.۵ برابر است که از تثبیت‌کننده اپتیکال تصویر نیز پشتیبانی می‌کند. علاوه‌براین، حسگر dToF و حسگر هشت‌کاناله نیز به‌منظور تشخیص دمای رنگ نور محیط و بالانس نورهای مصنوعی حفظ شده‌اند. در نهایت، دوربین سلفی از همان حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و لنز واید با پوشش‌دهی ۱۰۰ درجه استفاده می‌کند و در کنار آن، یک سنسور عمق‌سنج سه‌بعدی برای تشخیص چهره درنظر گرفته شده است.

امتیاز DXO آنر مجیک ۴ آلتیمیت

در ادعایی جالب، آنر می‌گوید دوربین مجیک ۴ آلتیمیت به‌قدری خوب است که می‌تواند با دوربین‌های DSLR مجهز به حسگرهای یک اینچی و لنزهایی با دیافراگم f/1.8 رقابت کند. این شرکت همچنین در پوسترهای تبلیغاتی‌اش به امتیاز دوربین نسخه آلتیمیت در DXOMark اشاره می‌کند. گوشی مورد بحث در بنچمارک‌های DXOMark توانسته امتیاز کلی ۱۴۶ را از آن خود کند و با دو امتیاز بیشتر از هواوی P50 Pro در صدر فهرست قرار بگیرد.

جالب است بدانید که گوشی یادشده از موتور پردازش سیگنال تصاویر (ISP) اختصاصی استفاده می‌کند. آنر مدعی است که پردازنده سیگنال تصویر جدید حداکثر توان محاسباتی ۲۸٫۸ تریلیون عملیات‌برثانیه را ارائه می‌دهد، تصاویر ۲۰ بیتی را در هر کانال پردازش می‌کند و حالت شب 4K را به‌ارمغان می‌آورد. از دیگر مشخصات ISP اختصاصی می‌توان به پشتیبانی از فرمت ویدئویی Magic-Log2 اشاره کرد که ۱۵ درصد محدوده دینامیکی بالاتری ایجاد می‌کند. این تراشه همچنین دارای قابلیت LUTS سه‌بعدی است و به‌راحتی قادر به ضبط ویدیوی 4K با سرعت ۵۰ فریم‌بر‌ثانیه در فرمت لاگ ۱۰ بیتی خواهد بود.

با گذر از ISP اختصاصی، قلب تپنده آنر مجیک ۴ آلتیمیت را SOC (سیستم-روی-چیپ) اسنپدراگون هشت نسل یک تشکیل می‌دهد و حداکثر تا ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی قابل پیکربندی است. البته نباید از بخش نمایشگر نیز غافل شد، این گوشی دارای نمایشگر بزرگ ۶٫۸۱ اینچی از نوع ارگانیک ال‌ای‌دی با رزولوشن ۱۳۱۲ در ۲۸۴۸ پیکسل است که از قرار معلوم، ترانزیستورهای فیلم‌ نازک آن نیز از نوع اکسید پلی‌کریستال دما پایین (LTPO) هستند؛ بدین معنی که از لحاظ تئوری نرخ نوسازی نمایشگر می‌تواند بسته به محتوا از یک تا ۱۲۰ هرتز باشد و متعاقباً تأثیر چشمگیری در بهبود شارژدهی دستگاه داشته باشد.

گوشی جدید چینی‌ها انرژی خود را از باتری لیتیوم‌یونی با ظرفیت اسمی ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعت می‌گیرد و از شارژ سریع سیمی ۱۰۰ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات نیز پشتیبانی می‌کند.

قیمت و زمان عرضه

مشخصات آنر مجیک ۴ آلتیمیت

نسخه آلتیمیت آنر مجیک ۴ فعلاً برای عرضه در بازار چین برنامه‌ریزی شده است و هنوز مشخص نیست چه زمانی و با چه قیمتی به‌صورت جهانی عرضه می‌شود؛ اما بد نیست بدانید که این گوشی در اواخر امسال با قیمت ۸۰۰۰ یوان (معادل ۱۲۶۰ دلار یا ۱۱۴۰ یورو) در رنگ‌های سیاه و سفید برای بازار چین دردسترس خواهد بود.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
829