تاریخچه قیمت سری میت و پی هواوی: از سال ۲۰۱۲ تا امروز

{title limit=50}

هواوی یکی از شرکت‌هایی است که کمتر کسی نام آن را نشنیده و نمی‌داند چه محصولاتی تولید می‌کند. این شرکت که روزی غول چینی شناخته می‌شد، گوشی‌های هوشمند زیادی را تولید کرده که بعضی از آن‌ها بسیار معروف شده‌اند.

حتی زمانی که دولت آمریکا با تحریم کردن هواوی سعی کرد مسیر موفقیت این شرکت را ناهموار کند، بازهم محصولاتی توسط این سازنده‌ی چینی عرضه شد که طرفداران خاص خود را داشت. گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت به‌دلیل توانایی دوربین، عمر باتری و شارژ سریع از سوی افراد بسیاری تحسین شده‌اند.

در این مقاله، قصد داریم به تاریخچه‌ی گوشی‌های هوشمند ساخته شده توسط هواوی سر بزنیم و قیمت آن‌ها در گذر زمان را بررسی کنیم. دو خط تولید بزرگ این شرکت را برای مقایسه انتخاب کرده‌ایم که Mate و P هستند.

ابتدا سراغ خاندان بزرگ و محبوب P می‌رویم تا ببینیم در گذر زمان چه امکانات جدیدی به آن‌ها اضافه شده و قیمت آن‌ها چقدر افزایش یافته است. سفر خط تولید پی در سال ۲۰۱۲ توسط اسند پی ۱ آغاز شد. مسیر پیشرفت این خط تولید قابل توجه است زیرا نشان داد این شرکت نه‌تنها می‌تواند همپای رقبای خود سوار بر اسب فناوری بتازاند؛ بلکه از آن‌ها نیز پیشی می‌گیرد.

قیمت اسند پی ۱ هواوی:‌ ۱۵۰ یورو

پنل پشتی، نمایشگر و کنار گوشی هوشمند هواوی اسند پی ۱

اسند پی ۱ اولین دستگاه از خانواده‌ی جذاب هواوی بود که در سال ۲۰۱۲ عرضه شد و مسیری طولانی را آغاز کرد. اگر گوشی هوشمند مذکور را با دستگاه‌های امروزی مقایسه کنید، بازی باخته‌ای را شروع کرده‌اید زیرا فناوری‌های زمان حال زمین تا آسمان با آن دوران فرق دارند. در سال ۲۰۱۲، اسند پی ۱ با تراشه‌ی TI OMAP 4460 (دو هسته‌ای Cortex-A9)، ۱ گیگابایت رم و ۴ گیگابایت حافظه قابل ارتقا، یکی از بهترین دستگاه‌هایی بود که می‌توانستیم خریداری کنیم.

البته آن‌گونه که از موضوع این مقاله برمی‌آید، روی قیمت تمرکز کرده‌ایم؛ درنتیجه اسند پی ۱ گزینه بهتر و ارزان‌تری از گلکسی اس ۳ و مدل‌ها مشابه آن محسوب می‌شد. همان‌طورکه از ویژگی‌ها گفته‌شده مشخص است، هواوی اسند پی ۱ دستگاهی کاملاً پرچم‌دار نبود. Ascend P1 با قیمت حدود ۱۵۰ یورو فروخته می‌شد که به‌طور قابل توجهی ارزان‌تر از Galaxy S3 با قیمت حدود ۲۳۰ یورو بود.

سامسونگ گلکسی جدید خود را به‌عنوان پرچم‌دار و با قابلیت‌های عالی در زمان خود به فروش رساند، به همین منظور بیشتر از شرکت دیگر روی محصولش قیمت گذاشت. از سوی دیگر، هواوی اسند پی ۱ دستگاهی در رده‌ی پرچم‌داران نبود و به‌همین‌دلیل، قیمتی پایین‌تر داشت.

قیمت اسند پی ۲ هواوی: ۲۱۰ یورو

پنل پشتی و نمایشگر گوشی هوشمند هواوی اسند پی ۲

یکسال بعد از معرفی نسل اول، نوبت به اسند پی ۲ رسید. این بار اندازه‌ی نمایشگر آن به ۴٫۷ اینچ افزایش پیدا کرد و رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ توسط پنلش ارائه شد. هواوی از تراشه‌ی K3V2 (چهار هسته‌ای ۱.۵ گیگاهرتز Cortex-A9) درون دستگاه جدید خود استفاده کرد. این قطعه با رم ۱ گیگابایتی و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی همراهی می‌شد. همچنین نباید پردازنده‌ی گرافیکی Vivante GC4000 اسند پی ۲ را فراموش کرد. هواوی اسند پی ۲ دارای دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی بود که از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کرد.

گوشی هوشمند اسند پی ۲ درمقایسه‌با پی ۱ افزایش قیمت داشت و باید برای خرید آن حدود ۲۱۰ یورو هزینه می‌شد. قبل از رفتن سراغ نسل بعدی باید به نکته‌ی مهمی درباره این گوشی هوشمند اشاره کنیم. اسند پی ۲ تنها چند ماه قبل از اینکه هواوی اسند پی ۶ را عرضه کند، در بازار ماند و پس از آن به دست فراموشی سپرده شد.

قیمت اسند پی ۶ هواوی: ۲۳۰ یورو

پنل پشتی و نمایشگر گوشی هوشمند هواوی پی ۶

اسند پی ۶ یکی از قدم‌‌های اصلی هواوی در زمینه طراحی مجدد محصولاتش محسوب می‌شود. هواوی هنگام ساخت اسند پی ۶ روی طراحی آن تمرکز داشت.

این دستگاه از پردازنده‌ی هواوی K3V2 استفاده می‌کرد که از قدرت مناسبی برخوردار بود. همچنین ۲ گیگابایت رم و ۸ یا ۱۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی نیز برای آن در نظر گرفته شد تا کاربران بتوانند با دستگاهی نسبتاً قدرتمند سروکار داشته باشند.

زمانی که اچ‌تی‌سی، ال‌جی و سامسونگ همگی دوربین‌های ۲ مگاپیکسلی روی پرچم‌داران خود قرار می‌دادند،‌ اسند پی ۶ دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی داشت. اسند P2 و P6 یکی از چندین گوشی‌های هوشمندی بودند که در سال ۲۰۱۳ از Super Resolution Zoom استفاده می‌کردند. قیمت راه‌اندازی اسند پی ۶ حدود ۲۳۰ یورو بود، درحالی‌که قیمت گلکسی اس ۴ حدود ۴۴۰ یورو اعلام شد.

قیمت اسند پی ۷ هواوی: ۳۵۰ یورو

نمایشگر گوشی هوشمند هواوی اسند پی ۷

اسند پی ۷ نشانگر این بود که هواوی قصد ندارد به این راحتی‌ها جا زده و دنیای گوشی‌های هوشمند را به دست رقیبان خود بسپارد. این بار در نسل جدید خانواده‌ی بزرگ اسند پی از دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی استفاده شد، آن هم زمانی که کمتر شرکتی چنین کاری را انجام می‌داد.

در اسند پی ۷ از Kirin 910T به همراه ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی استفاده شد. باید به این نکته اشاره کرد که پردازنده‌ی استفاده شده در گوشی جدید هواوی از اسنپدراگون ۸۰۱ که در سایر پرچم‌داران اندرویدی آن سال قرار گرفته بود، قدرت کمتری داشت و متأسفانه این شکاف عملکردی تا چند سال باقی ماند.

هواوی روی این پکیج جذاب برچسب قیمت ۳۵۰ یورویی قرار داد و با این کار مشتریان خود را بیشتر از رقبا کرد. به نظر می‌رسید اسند پی ۷ می‌تواند شروع‌کننده مسیری باشد که شرکت سازنده‌اش را بیشتر از همیشه محبوب می‌کند.

قیمت پی ۸ هواوی: ۳۰۰ یورو

گوشی هوشمند P8 روی میز

شرکت سازنده‌ی چینی دیگر تصمیم گرفته بود عبارت اسند را از نام اعضای این خانواده حذف کند. پی ۸ در زمان معرفی توجه خیلی‌ها را به خود جلب کرد و توانست نشان دهد هواوی چقدر می‌تواند هنگام تولید محصولات جدید خود وسواس داشته باشد. مطمئناً P8 با داشتن بدنه آلومینیومی، دکمه پاور بافت‌دار و وزن دلپذیر دستگاهی بود که چشمان بسیاری را به سوی خود می‌چرخاند.

مقاله‌ی مرتبط:

دوربین پی ۸ می‌توانست عکس‌های Light Painting را به تصویر بکشد. در واقع، دوربین این گوشی هوشمند برخلاف سنسور RGB سنتی، از فیلتر رنگی RGBW استفاده می‌کرد و همین مسئله باعث می‌شد نتایج جذاب‌تری خلق شود.

هواوی P8 Lite را در کنار P8 معرفی کرد و از آن زمان تاکنون شاهد مدل‌های Lite به همراه پرچم‌دار این شرکت بوده‌ایم. شرکت مذکور همچنین P8 Max را نیز عرضه کرد که باتری بسیار بهتر و صفحه‌نمایش بزرگ‌تری ارائه می‌داد.

در آن زمان باید برای خرید مدل معمولی حدود ۳۰۰ یورو هزینه می‌کردید. همان‌طورکه می‌دانید نسخه‌های لایت ویژگی‌های کمتری درمقایسه‌با نسخه‌ی اصلی ارائه می‌دهند به‌همین‌دلیل، قیمت کمتری دارند؛ هواوی پی ۸ لایت نیز از این مسئله مستثنی نبود. این محصول با قیمت حدود ۱۷۰ یورو به فروش رسید. این در حالی است که هواوی پی ۸ مکس که در آوریل ۲۰۱۵ معرفی شد، برچسب قیمتی حدود ۵۰۰ یورو داشت.

قیمت پی ۹ هواوی: ۳۴۰ یورو

هواوی پی 9 لایت

پس از ساخت چندین عضو جدید برای خانواده‌ی (اسند) پی، هواوی با پی ۹ و پی ۹ پلاس خود را به رقبایش ثابت کرد.

شاید باور نکنید؛ اما هواوی جزو اولین شرکت‌هایی بود که دوربین دوگانه‌ای را در پنل پشتی دستگاه خود قرار داد تا کاربران بتوانند از ترکیب آن‌ها برای ثبت عکس‌هایی جذاب‌تر استفاده کنند. اگر به یاد داشته باشید در چند مدل قبل گفتیم که عملکرد گوشی‌های هواوی یکی از نقاط ضعف آن‌ها درمقابل رقبا بودند؛ اما در پی ۹ به‌دلیل استفاده از Kirin 955 گام بزرگی در این زمینه برداشته شد.

P9 Plus دارای صفحه‌نمایش OLED کمی بزرگ‌تر (۵٫۲ اینچی) و باتری با ظرفیت بیشتر بود. هواوی روی این گوشی هوشمند برچسب قیمت ۶۰۰ یورویی قرار داد درحالی‌که مدل معمولی این خانواده‌ قیمتی حدود ۳۴۰ یورو داشت که درمقایسه‌با رقبا گزینه‌ای مناسب به نظر می‌رسید.

قیمت پی ۱۰ هواوی:‌ ۵۰۰ یورو

هواوی پی 10 / Huawei P10

برخلاف دو نسل قبلی که روی پیشرفت دوربین تمرکز داشتند، با عرضه پی ۱۰ شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در این قسمت نبودیم. هواوی دوربین دوگانه‌ ۱۲ + ۲۰ مگاپیکسلی در پنل پشتی این گوشی هوشمند قرار داد. البته به نظر می‌رسد بازگشت لرزشگیر اپتیکال به دوربین این دستگاه برای ثبت تصاویر بهتر کمک کرد. همچنین نباید فراموش کرد که تراشه‌ی Kirin 960 بالاخره فیلم‌برداری 4K را به سری پی آورد.

نسخه‌های مختلف پی ۱۰ شامل پی ۱۰ لایت، پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس می‌شدند که در ادامه قیمت آن‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم. کاملاً واضح است که با افزوده شدن قابلیت‌های جدید، قیمت دستگاه نیز بیشتر می‌شود و همین مسئله برای این خانواده نیز رخ داد. پی ۱۰ لایت که ارزان‌ترین عضو خانواده است ۲۸۰ یورو قیمت داشت، سپس هواوی روی مدل معمولی این نسل برچسب قیمت حدود ۵۰۰ یورویی چسباند. در آخر نیز نسخه‌ی پلاس بیشترین سهم را از آن خود کرد زیرا برای داشتن آن باید حدود ۶۵۰ یورو هزینه می‌کردید.

قیمت پی ۲۰ هواوی: ۶۵۰ یورو

هواوی پی 20 پرو / Huawei P20 Pro

هواوی در سری پی ۲۰ از تراشه‌ی Kirin 970 بهره برد. این قطعه اولین پردازنده‌ای بود که تراشه یادگیری ماشین اختصاصی را ارائه می‌کرد. همین بخش باعث شد پی ۲۰ با رقیبان خود متمایز شود.

بزرگ‌ترین دلیل برای خرید سری P20 تجربه عکاسی بود؛ می‌توان پی ۲۰ پرو را اولین گوشی هوشمند با دوربین سه‌گانه در پنل پشتی خود دانست. این دستگاه دوربین اصلی ۴۰ مگاپیکسلی، سنسور مونوکروم ۲۰ مگاپیکسلی و لنز تله فوتو ۳ برابری با سنسور ۸ مگاپیکسلی را ارائه می‌کرد.

هواوی برای مدل معمولی پی ۲۰ قیمت حدود ۶۵۰ یورویی را در نظر گرفته بود. این در حالی است که نسخه‌ی پرو حدود ۶۸۵ یورو قیمت داشت. این خانواده درمقایسه‌با نسل پیشین حدود ۱۰۰ یورو افزایش قیمت داشتند؛ اما امکاناتی را دراختیار کاربران قرار می‌دادند که در آن زمان بسیار چشمگیر بود.

قیمت پی ۳۰ هواوی: ۵۸۹ یورو

هواوی پی 30 پرو / Huawei P30 Pro

پی ۳۰ پرو به لطف داشتن باتری بزرگ‌تر ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی (درمقابل ۳۶۵۰ میلی‌آمپر ساعت پی ۳۰)، توانایی شارژ سریع‌تر (۴۰ وات درمقابل ۲۲٫۵ وات) و دوربین اولتراواید با وضوح بیشتر (۲۰ مگاپیکسل درمقابل ۱۶ مگاپیکسل) از مدل استاندارد بهتر است. سری پی ۳۰ به تراشه‌ی Kirin 980 مجهز شد و دارای آخرین هسته‌های Arm Cortex-A76 در آن زمان، پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G76 MP10 و NPU نسل دوم بود.

خود مدل اصلی که در سال ۲۰۱۹ عرضه شد دارای قیمتی حدود ۵۸۹ یورو بود؛ اما پی ۳۰ پرو گزینه‌ای بود که بسیاری به خرید آن ترغیب شدند زیرا ویژگی‌های بهتری درمقایسه‌با مدل معمولی داشت. هواوی روی این دستگاه برچسب قیمت حدود ۷۵۰ یورو قرار داد.

قیمت پی ۴۰ هواوی: ۸۰۰ یورو

هواوی پی 40 / Huawei P40

همه‌چیز داشت برای هواوی عالی پیش می‌رفت تا اینکه دعوای تجاری چین و آمریکا گریبان‌گیر این شرکت شد و تحریم‌های اعمال‌شده جلوی استفاده از سرویس‌های گوگل در گوشی‌های این شرکت را گرفت.

خانواده پی ۴۰ اعضای مختلفی داشتند که از آن‌ها می‌توان به پی ۴۰، پی ۴۰ پرو، پی ۴۰ پرو پلاس و پی ۴۰ لایت اشاره کرد؛ اما در این بخش صرفاً درباره‌ی نسخه‌ی پرو صحبت می‌کنیم زیرا بیشتر از گزینه‌های دیگر محبوب شد.

پی ۴۰ پرو دارای نمایشگر ۶٫۵۸ اینچی بود که از هر چهار طرف گوشی خمیده شده و روی هر چهار لبه آمده بود. فقط چهار گوشه‌ی قاب آن آلومینیومی بودند. بنابراین، نمایشگر پی ۴۰ پرو نزدیک به ۹۲ درصد از کل فضای جلویی گوشی را دراختیار داشت و آن هشت‌و‌خورده‌ای درصد باقی‌مانده هم به بریدگی دوربین‌های سلفی و چهار گوشه اعطا می‌شد.

هواوی برای نسخه‌های مختلف پی ۴۰ قیمت‌های نسبتاً مناسبی پیشنهاد داد. پی ۴۰ و پی ۴۰ پرو به ترتیب با قیمت‌های حدود ۸۰۰ و۱۰۰۰ یورو به فروش رسیدند.

قیمت پی ۵۰ هواوی: ۸۲۵ یورو

گوشی هوشمند پی ۵۰ در دست

تمام دستگاه‌های قبلی تولید شدند تا به اینجا برسیم. یکی از جنجالی‌ترین محصولات سال ۲۰۲۱ را می‌توان سری پی ۵۰ هواوی دانست؛ گوشی‌های هوشمندی که نه‌تنها سیستم‌عاملی اختصاصی دارند؛ بلکه مدلی متفاوت از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ را استفاده می‌کنند. سری پی ۵۰ هواوی شامل دو مدل استاندارد و پی ۵۰ پرو می‌شد.

مدل‌های پی ۵۰ علاوه بر سخت‌افزاری درخور توجه، دارای طراحی ظاهری به‌روز شده‌ای بودند و در زمینه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری نیز از ماژول دوربین توانمندی استفاده می‌کردند.

هواوی پی ۵۰ صفحه‌نمایشی ۶/۵ اینچی با رزولوشن +FHD و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی داشت. پرچم‌دار جدید هواوی دارای مدلی ویژه از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ بود که به جای مودم 5G از مودمی با قابلیت پشتیبانی از ارتباطات 4G استفاده می‌کرد. دلیل چنین تغییری در تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ نیز تحریم‌های ایالات ‌متحد‌ه‌ی آمریکا بود.

قیمت پی ۵۰ پرو از ۹۰۰ یورو آغاز می‌شد، این در حالی است که مدل معمولی این دستگاه دارای برچسب قیمتی برابر ۸۲۵ یورو بود.

حال زمان آن رسیده است که سراغ خاندان میت برویم و قیمت آن‌ها در گذر زمان را بررسی کنیم. هواوی در طول سال‌ها تعداد زیادی گوشی هوشمند با برند Mate را معرفی کرده است. این مجموعه در ژانویه ۲۰۱۳ با Ascend Mate آغاز شد. با گذشت زمان، هواوی عبارت «اسند» را کنار گذاشت و نام تجاری «میت» غالب شد.

قیمت اسند میت هواوی : ۲۳۰ یورو

نمایشگر گوشی هوشمند هواوی اسند میت

اولین مدل از خانواده‌ی نسبتاً بزرگ میت سال ۲۰۱۳ در رویداد CES معرفی شد. این دستگاه که هواوی اسند میت (Huawei Ascend Mate) نام داشت.

هواوی اسند میت دارای نمایشگری با اندازه‌ی ۶٫۱ اینچ بود که بیشینه‌ی رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ را ارائه می‌کرد. در داخل آن از تراشه‌ی چهار هسته‌ای ۱٫۵ گیگاهرتزی K3V2 استفاده شده که با ۲ گیگابایت رم و ۸ گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌شد. البته کاربران می‌توانستند با استفاده از میکرو اس‌دی میزان فضای ذخیره‌سازی را افزایش دهند. در بخش دوربین نیز شاهد استفاده از دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی در عقب و سلفی ۱ مگاپیکسل در جلو بودیم.

در آخر باید گفت هواوی Ascend Mate در رنگ‌های مشکی و سفید با قیمت ۲۳۰ یورو به فروش می‌رسید. درمقایسه‌با قیمت گوشی‌های فعلی، این محصول بسیار ارزان بود. در آن زمان، ویژگی کلیدی این دستگاه صحفه‌نمایش و باتری بزرگ آن بود.

قیمت اسند میت ۲ هواوی: ۳۳۰ یورو

پنل پشتی و نمایشگر گوشی هوشمند هواوی اسند میت ۲

هواوی اسند میت ۲ جانشین نسل پیشین بود که یک سال بعد در جریان رویداد CES رونمایی شد. این دستگاه دارای نمایشگری هم‌اندازه اسند میت بود. در بخش داخلی شاهد بعضی تغییرات بودیم که از آن‌ها می‌توان به استفاده از تراشه‌ی چهار هسته‌ای ۱٫۶ گیگاهرتزی کوالکام MSM8928 اسنپدراگون ۴۰۰ اشاره کرد.

همچنین این دستگاه رمی ۲ گیگابایتی و ۱۶ گیگابایتی حافظه داخلی (قابل ارتقا) ارائه می‌داد. یکی دیگر از شباهت‌های آن با اسند میت قبلی باتری ۴۰۵۰ میلی‌آمپریشان بود. در اسند میت ۲ دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی در پشت و سلفی ۵ مگاپیکسلی استفاده شد.

هواوی روی اسند میت ۲ برچسب قیمت ۳۳۰ یورویی قرار داد که درمقایسه‌با نسل قبل افزایش ۱۰۰ یورو داشت. باید به این نکته اشاره کرد که نقطه اصلی فروش هواوی Ascend Mate 2 پشتیبانی از 4G و باتری بزرگ ۴۰۵۰ میلی‌آمپر ساعتی بود که می‌شد از آن برای شارژ معکوس نیز استفاده کرد.

قیمت اسند میت ۷ هواوی: ۳۴۰ یورو

گوشی هوشمند ASCEND MATE 7

سپتامبر ۲۰۱۴ زمان عرضه نسل جدیدی از خانواده‌ی میت‌ها بود. این بار نوبت به Huawei Ascend Mate 7 رسید. دوربین اصلی دستگاه ۱۳ مگاپیکسلی بود و از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کرد. در پنل جلویی نیز شاهد استفاده از دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی بودیم. با مقایسه با نسل قبلی متوجه می‌شویم که تغییر خاصی در این بخش صورت نگرفته است.

گوشی هوشمند هواوی در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای یا طلایی با قیمت حدود ۳۴۰ یورو به فروش می‌رسید. نقطه‌ی قوت فروش هواوی Ascend Mate 7 پردازنده‌ی قدرتمند ساخت خود هواوی، اضافه شدن حسگر اثر انگشت و نمایشگر 1080P HD بود.

قیمت میت اس هواوی: ۳۵۰ یورو

میت اس هواوی

هواوی گوشی هوشمند Mate S را در IFA برلین در سپتامبر ۲۰۱۵ معرفی کرد. با عرضه میت اس، هواوی «اسند» را از پرچم‌دار خود حذف کرد و تمام گوشی‌های هوشمندی که پس از هواوی Mate S به بازار عرضه شدند بدون این عبارت نام‌گذاری شدند.

این گوشی هوشمند از فلز ساخته شده و دارای اسکنر اثر انگشت در پنل پشتی خود بود. این بار هواوی به سراغ Kirin 935 هشت‌هسته‌ای رفت و آن را با ۳ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی جفت کرد.

دوربینی ۱۳ مگاپیکسلی در پنل پشتی و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی در جلوی میت اس قرار گرفتند تا وظیفه عکس‌برداری و فیلم‌برداری را برعهده داشته باشند. پیشرفت این بخش بیشتر روی اضافه شدن لرزشگیر اپتیکال متمرکز می‌شود.

قیمت میت اس هواوی حدود ۳۵۰ یورو اعلام شد. هواوی میت اس جمع‌و‌جورترین گوشی عرضه شده توسط هواوی در سری میت بود. علاوه‌بر نمایشگر اولد که پیش‌تر به آن اشاره شد، نقطه قوت این دستگاه اضافه شدن لرزشگیر اپتیکال تصویر در دوربین عقب بود.

قیمت میت ۸ هواوی: ۴۳۰ یورو

میت 8 هواوی

Huawei Mate 8 در واقع جانشین Huawei Ascend Mate 7 بود؛ اما دیگر عبارت «اسند» را یدک نمی‌کشید.

این بار از پنل IPS NEO LCD با اندازه‌ی ۶ اینچ استفاده شد تا دستگاه هم‌اندازه‌ی مدلی باشد که قرار بود مسیر آن را ادامه دهد. Kirin 950 هشت‌هسته‌ای پردازنده‌ی استفاده شده در گوشی هوشمند هواوی بود که با رم ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی همراهی می‌شد. باتری بار دیگر به ۴۰۰۰ میلی‌آمپر رسید. در این دستگاه نیز اسکنر اثر انگشتی در پشت گوشی قرار داده شد. در میت ۸ دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و سلفی ۸ مگاپیکسلی نیز وظیفه‌ای عکس‌برداری و فیلم‌برداری را برعهده داشتند.

این دستگاه با قیمت ۴۳۰ یورو به فروش رسید. ویژگی برتر هواوی میت ۸ که به فروش آن کمک زیادی کرد تراشه‌ی قدرتمند Kirin 950 آن بود.

قیمت میت ۹ هواوی: ۶۳۰ یورو

میت 9 هواوی

هواوی سه گوشی هوشمند را به‌عنوان بخشی از دستگا‌ه‌های سری میت ۹ تولید کرده بود و هر سه در نوامبر ۲۰۱۶ معرفی شدند. دستگاه‌های مورد بحث میت ۹، میت ۹ پرو و ​​میت ۹ پورشه دیزاین هستند. میت ۹ پورشه دیزاین در واقع از نظر طراحی با میت ۹ پرو یکسان است.

هواوی میت ۹ دارای حاشیه‌های نسبتاً نازک و دو دوربین در پنل پشتی خود بود که درست بالای اسکنر اثر انگشت قرار می‌گرفتند. سری میت ۹ در واقع اولین تنظیمات دوربین دوگانه را برای مجموعه دستگاه‌های میت ارائه کرد. میت ۹ دارای صفحه‌نمایش ۵٫۹ اینچی Full HD IPS LCD، رم ۴ گیگابایتی و ۶۴ گیگابایت حافظه قابل ارتقا بود. گوشی هوشمند مذکور با قیمت حدود ۶۳۰ یورو به فروش می‌رسید.

از سوی دیگر، میت ۹ پرو دارای صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی QHD OLED خمیده، ۴/۶ گیگابایت رم و ۶۴/ ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بود. این دستگاه مانند سایر پرچم‌داران میت ۹ از پردازنده‌ی هشت‌هسته‌ای Kirin 960 استفاده می‌کرد.

نسخه‌ی پرو درمقایسه‌با مدل معمولی قیمت بیشتری داشت و برای خرید آن باید حدود ۸۰۰ یورو هزینه می‌شد. نسخه‌ی ویژه‌ی پورشه دیزاین نیز دارای برچسب قیمت تقریبی ۱۴۰۰ یورویی بود.

قیمت میت ۱۰ هواوی:‌ ۷۰۰ یورو

هواوی میت 10

پس از موفقیت سری پیشین، هواوی شروع به عرضه سه نسخه از سری میت، یعنی هواوی میت ۱۰، هواوی میت ۱۰ پرو و میت ۱۰ پورشه دیزاین کرد. یکی از شباهت‌های میت ۱۰ معمولی با میت ۹ استفاده از حسگر اثر انگشت خازنی برای امنیت دستگاه است.

در میت ۱۰ از صفحه‌نمایش QHD IPS LCD با اندازه ۵٫۹ اینچ استفاده شد؛ اما نسخه‌ی پرو دارای نمایشگر fullHD+ اولد با اندازه‌ ۶ اینچ بود. از سوی دیگر ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی برای میت ۱۰ در نظر گرفته شد؛ اما میت ۱۰ پرو از ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کرد.

هواوی میت ۱۰ پرو نه‌تنها سرعت پردازش خوبی را ارائه می‌داد؛ بلکه یکی از اولین گوشی‌های هواوی بود که شارژ سریع ۲۲ واتی را با آداپتور نوع C ارائه می‌کرد. هنگام فروش قیمت پرو حدود ۸۰۰ یورو و مدل معمولی حدود ۷۰۰ یورو اعلام شد. برچسب قیمت روی مدل پورشه دیزاین نیز ۱۴۰۰ یورو را نشان می‌داد.

قیمت میت ۲۰ هواوی: ۸۰۰ یورو

هواوی میت 20 / Huawei Mate 20

میت ۲۰ پرو اولین گوشی هواوی بود که زوم دیجیتال ۳۰ برابر و زوم اپتیکال ۳ برابر ارائه کرد. از دیگر ویژگی‌های قدرتمند نسل میت ۲۰ تراشه‌ی Kirin 980 بود که در زمان عرضه یکی از بهترین پردازنده‎‌های گوشی هوشمند محسوب می‌شد.

یکی از تفاوت‌های بارز خانواده‌ی میت ۲۰ با نسل قبلی این بود که به جای سه، چهار مدل عضو آن هستند. گوشی‌های میت ۲۰، میت ۲۰ پرو، میت ۲۰ ایکس و میت ۲۰ RS پورشه دیزاین بخشی از این سری هستند. هر چهار گوشی سری میت ۲۰ از تراشه‌ی قدرتمند و ۷ نانومتری Kirin 980 بهره می‌بردند. این تراشه به‌لطف واحد پردازش عصبی دوگانه‌ی خود، یکی از قوی‌ترین تراشه‌های دنیای موبایل در زمان خود بود.

مقاله‌ی مرتبط:

دوربین پرچمداران سری پی ۲۰ در زمان عرضه به بازار نظرات زیادی را به خود جلب کرد، به‌همین‌دلیل، چینی‌ها چینش سه‌گانه‌ی دوربین را به سری میت آورده‌اند. چینی‌ها همچنین از نمایشگرهای ۶٫۵۳ و ۶٫۳۹ اینچی برای نسخه‌ی معمولی و نسخه‌ی پرو بهره گرفته‌اند.

قیمت میت ۲۰، میت ۲۰ پرو، میت ۲۰ ایکس و میت ۲۰ پورشه دیزاین به ترتیب حدود ۸۰۰، ۵۳۰، ۹۰۰ و ۱۷۰۰ یورو بود. طراحی، متریال و تنظیم دوربین برای آن زمان شگفت‌انگیز بود.

قیمت میت ۳۰ هواوی: ۸۵۰ یورو

پنل پشتی گوشی هوشمند هواوی میت ۳۰ پرو

سری میت ۳۰ در سال ۲۰۱۹ عرضه شد. این خانواده که شامل میت ۳۰، میت ۳۰ پرو و میت ۳۰ آر اس پورشه دیزاین می‌شد نیز در زمان معرفی توجه افراد زیادی را به خود جلب کرد. میت ۳۰ دارای نمایشگری ۶٫۶۲ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسلی بود.

این دستگاه همچنین از فضای رنگی گسترده DCI-P3 - HDR10 پشتیبانی می‌کرد. البته این ویژگی در هر سه مدل به اشتراک گذاشته شده بود. از سوی دیگر صفحه‌نمایش نسخه‌ی پرو اندازه‌ای برابر ۶٫۵۳ اینچ داشت و رزولوشن آن ۱۱۷۶ در ۲۴۰۰ بود.

در همه‌ی آن‌ها از Kirin 990 استفاده شده بود. میت ۳۰ از ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی پشتیبانی می‌کرد، درحالی‌که برای میت ۳۰ پرو رم ۸ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی تعبیه شده بود. می‌توان گفت در زمان عرضه، این دستگاه یکی از بهترین گزینه‌ها برای خریداری بود.

قیمت‌ها در نسل جدید به مراتب بیشتر شدند و روی میت ۳۰، میت ۳۰ پرو و میت ۳۰ پرو پورشه دیزاین به ترتیب برچسب‌های قیمت ۸۵۰، ۱۱۰۰ و ۲۱۰۰ یورو قرار گرفت.

قیمت میت X هواوی: ۲۳۰۰ یورو

Huawei Mate X / هواوی میت ایکس

هواوی میت ایکس اولین گوشی هوشمند تاشویی است که هواوی معرفی کرد. این گوشی در فوریه ۲۰۱۹ و در جریان کنگره‌ی جهانی موبایل (MWC) در بارسلون رونمایی شد. هواوی میت ایکس از صفحه‌نمایش ۸ اینچی OLED با رزولوشن ۲۴۸۰ در ۲۲۰۰ در هنگام باز شدن بهره می‌برد، درحالی‌که در صورت بسته بودن دستگاه، پنلی ۶٫۶ اینچی دراختیار کاربران قرار می‌گرفت.

این گوشی دارای ۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی بود و سه دوربین در پشت آن قرار داشت. ازآن‌جاکه میت ایکس در زمان خود دستگاهی بسیار جدید بود و از فناوری پنل تاشو استفاده می‌کرد، درمقایسه‌با نسل پیشین افزایش قیمت زیادی داشت. این دستگاه با قیمت حدود ۲۳۰۰ یورو به فروش می‌رسید. فناوری ساخت گوشی‌های هوشمند تاشو در سال ۲۰۱۹ به اندازه‌ی حالا پیشرفته و زیاد نبود به‌همین‌دلیل، ساخت دستگاه‌هایی توسط آن هزینه‌ی بیشتری داشت.

قیمت میت ۴۰ هواوی: ۹۰۰ یورو

پنل پشتی و نمایشگر گوشی هوشمند هواوی میت ۴۰ پرو

پس از تحریم‌های آمریکا، با وجود تمامی چالش‌ها و مشکلات، هواوی همچنان روبه‌جلو قدم برداشت. گوشی‌های نسل جدید هواوی در سه مدل معرفی شدند. اولین گزینه هواوی میت ۴۰ بود که به‌عنوان مدل استاندارد، از برخی قابلیت‌های ویژه به‌همراه سخت‌افزار مناسب استفاده می‌کرد و قصد داشت نظر کسانی را جلب کند که با هزینه‌ی سنگین گوشی‌های پرچم‌دار کنار نمی‌آیند. هواوی در میت ۴۰ پرو و میت ۴۰ پرو پلاس از تراشه‌ی Kirin 9000 و در مدل استاندارد از تراشه‌ی Kirin 9000E استفاده کرد.

مقاله‌ی مرتبط:

هواوی میت ۴۰ محتوای بصری را ازطریق نمایشگری ۶٫۵ اینچ به‌نمایش می‌گذاشت. وضوح نمایشگر هواوی میت ۴۰ برابربا ۲۳۷۶ در ۱۰۸۰ پیکسل بود، درحالی‌که هواوی میت ۴۰ پرو و هواوی میت ۴۰ پرو پلاس از نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ با وضوح ۲۷۷۲ در ۱۳۴۴ پیکسل استفاده می‌کردند.

هواوی برای گوشی هوشمند میت ۴۰ قیمت حدود ۹۰۰ یورو را در نظر گرفته بود که درمقایسه‌با برچسب قیمت ۱۲۰۰ یورویی میت ۴۰ پرو مناسب‌تر به نظر می‌رسید. علاوه‌براین دو، مدل دیگری بود که میت ۴۰ پرو پلاس نام داشت و ویژگی‌های نسبتاً بیشتری دراختیار کاربران قرار می‌داد. قیمت این دستگاه نیز ۱۴۰۰ یورو اعلام شده بود.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
140