درآمد ایرانسل در سال ۱۳۹۹ نزدیک به ۱۷ هزار میلیارد تومان بوده است
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، نخستین گزارش پایداری سالانه ایرانسل، مروری کوتاه بر شاخصها، تلاشها، دستاوردها و چالشهای ایرانسل در پایش و مدیریت تأثیرات اجتماعی، اقتصادی و زیستمحیطیِ کسبوکار خود و نیز، مبنایی برای طراحی، استخراج، ارزیابی و در نهایت، مقایسه سالانه شاخصهای عملکردی سازمان در موضوع «پایداری» و «کسبوکار مسئولانه» است. همچنین نمونهای از نخستین قدمهای بنگاههای اقتصادی ایرانی، با تکیه بر مباحث روز دنیای کسبوکار، در مسیر پایداری به شمار میرود. در این گزارش که نگاه مدیریتی و اقتصادی به حوزه ارتباطات داشته اعلام شده که درآمد عملیاتی ایرانسل در سال ۹۹ نزدیک به ۱۷ هزار میلیارد تومان بوده است.
ایرانسل، بهعنوان اپراتور دیجیتال ایران، میکوشد تا با تسهیل و گسترش دسترسی به امکانات زندگی دیجیتال برای ایرانیان، در مسیر تحقق توسعه پایدار ایران قدم بردارد. ارائه اطلاعات کلان و مهم شرکت، ازطریق «گزارش پایداری»، میتواند نمای کلی از عملکرد اجتماعی و زیستمحیطی و فعالیتهای ایرانسل در مسیر توسعه پایدار را به ذینفعان ارائه دهد. این اطلاعات، تصویری از ماهیت و ارزش اقتصادی، اثرات و اقدامات زیستمحیطی، اجتماعی و نیز کیفیت حاکمیت شرکتی ایرانسل را درمقابل چشم ذینفعان سازمان قرار میدهد. به زبانی دیگر، گزارش پایداری، نگاهی جامع به اهداف کلان، رویکردها و عملکرد ایرانسل از منظر اثرات اجتماعی، اقتصادی و زیستمحیطی مترتب بر آن است.
اطلاعات مورد نیاز برای ارزیابی عملکرد ایرانسل ازطریق این گزارش، با تمرکز بر بازه زمانی اول فروردین تا ۳۰ اسفند ۱۳۹۹، دراختیار مخاطبان قرار داده شده است. مخاطب این گزارش، ذینفعان مختلف ایرانسل، شامل نهادهای حکومتی و سیاستگذار، جامعه مدنی، بازیگران صنعت فناوریاطلاعات و ارتباطات، شرکای تجاری، رسانهها و مهمتر از همه، مشتریان ایرانسل هستند که بر بقا و عملکرد شرکت، به صورت مستقیم و غیرمستقیم اثر دارند و درمقابل، پیامدهای فعالیت شرکت از سه جنبه اقتصاد، جامعه و محیطزیست، بر آنها اثر میگذارد.
«شفافیت» فراتر از الزامات قانونی، در تدوین و انتشار این گزارش، نمایانگر عزم ایرانسل برای پاسخگو نگهداشتن خود، گامی جدی برای تعامل سازنده با ذینفعان و نیز تعهد برای ساختن کسبوکاری پایدارتر و آیندهای توأم با رفاه برای ذینفعان است.
د بیژن عباسیآرند، مدیرعامل ایرانسل، در یادداشت خود در ابتدای این گزارش، با بیان اینکه «در دنیای امروز، شرکتها اگر بهدنبال بقا، رشد و توسعه خود هستند، نباید جنبهها و ارکان مختلف موضوع پایداری در کسبوکارشان را نادیده بگیرند»، تأکید کرده است:
انتشار اولین گزارش پایداری در صنعت ICT کشور، مطابق با استاندارهای روز بینالمللی و البته توجه به ویژگیهای خاص فضای کسبوکار در ایران، اقدام دیگری از ایرانسل در مسیر پایداری است که امیدوارم مورد توجه تصمیمگیران و سیاستگذاران، همکاران و بازیگران کوچک و بزرگ صنعت ICT ایران، رسانهها و مشتریان ارزشمند ایرانسل قرار گیرد.
این گزارش در پنج سرفصل، شامل «رویکرد ایرانسل به پایداری»، «کسبوکار مسئولانه و حاکمیت شرکتی»، «به سوی جامعه پایدار»، «به سوی محیطزیست پایدار» و «به سوی اقتصاد پایدار» است.
متن کامل گزارش پایداری ایرانسل در سال ۱۳۹۹، اینجا دردسترس علاقمندان است.