مایکروسافت باگ پاک نشدن داده‌های کاربر را با جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز رفع می‌کند

{title limit=50}

آخرین وصله‌ی نرم‌افزاری مایکروسافت شامل رفع اشکالی است که پس از بازنشانی رایانه‌ی شخصی مجهز به ویندوز ۱۰ یا ویندوز ۱۱ مانع پاک شدن برخی داده‌های کاربر می‌شود. این باگ در اواخر فوریه توسط یکی از متخصصان مایکروسافت به‌ نام Rudy Ooms کشف شد؛ مشکلی که باعث می‌شود برخی از داده‌های کاربر پس از تکمیل فرایند پاک‌ کردن از راه‌ دور یا پاک کردن محلی یک دستگاه مجهز به ویندوز ۱۰ یا ۱۱، همچنان در پوشه‌ی Windows.old قابل خواندن باشند.

به گزارش ZDNet، باگ پاک نشدن داده‌های کاربر در نسخه‌ی 21H2 ویندوز ۱۱، نسخه‌ی 21H2 ویندوز ۱۰، نسخه‌ی 21H1 ویندوز ۱۰ و نسخه‌ی 20H2 ویندوز ۱۰ دیده شده است. مایکروسافت راهکاری برای حل این مشکل منتشر کرده که شامل خروج یا قطع پیوند وان‌درایو قبل از تنظیم مجدد دستگاه ویندوزی بود. اکنون وصله‌ی نرم‌افزاری جدید ویندوز ۱۱ و ویندوز ۱۰ این مشکل را به‌طور کامل برطرف می‌کند.

مایکروسافت در توضیحات خود درمورد رفع باگ عدم پاک شدن داده‌های کاربر گفت:

پس از نصب به‌روزرسانی، شاید رفع مشکل پاک نشدن داده‌ها در برخی از دستگاه‌ها تا هفت روز طول بکشد. اگر می‌خواهید این به‌روزرسانی تأثیر بهتری روی عملکرد سیستم شما داشته باشد می‌توانید بخش رفع اشکال به‌روزرسانی ویندوز را به‌طور دستی اجرا کرده و دستورالعمل‌های ارائه‌شده در این قسمت را دنبال کنید.

مایکروسافت همچنین به‌روزرسانی جدیدی برای زیرسیستم ویندوز ۱۱ برای اجرای اندروید منتشر کرد. این به‌روزرسانی با شماره نسخه‌ی ۲۲۰۳٫۴۰۰۰۰٫۱٫۰ در همه‌ی کانال‌ها (توسعه‌دهندگان، بتا و پیش‌نمایش) دردسترس کاربران اینسایدر قرار گرفته است. زیرسیستم ویندوز برای اندروید به‌همراه فروشگاه اپلیکیشن آمازون اندروید، قابلیتی است که به کاربران اجازه می‌دهد مجموعه‌ای از بازی‌ها و اپلیکیشن‌های اندروید را روی ویندوز ۱۱ اجرا کنند.

به‌روزرسانی جدید مایکروسافت همچنین از رمزگشایی سخت‌افزاری ویدئویی H.264 پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این به‌روزرسانی می‌توان به تغییرات مختلف شبکه، ادغام بهتر بین زیرسیستم و نرم‌افزارهای دریافت ایمیل ویندوز، پیمایش در اپ‌استور آمازون و برنامه‌های کندل و موارد دیگر اشاره کرد.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
53