اپل: آیفون SE 2022 دارای سخت‌ترین شیشه محافظ در گوشی‌های هوشمند است

{title limit=50}

شب گذشته، اپل پس از مدت‌ها گمانه‌زنی، آیفون SE 2022 را با طراحی مشابه نسل گذشته رونمایی کرد. درواقع، می‌توان گفت که مهم‌ترین تغییر این گوشی به استفاده از تراشه‌ی A15 Bionic مربوط می‌شود که به‌دنبال آن، پیشرفت‌هایی نیز درزمینه‌ی شارژدهی و دوربین و پشتیبانی از نسل پنجم شبکه موبایل (5G) حاصل شده است. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که کالبد قدیمی این گوشی تغییرات هرچند کوچکی را نیز تجربه می‌کند.

اپل می‌گوید که شیشه‌ی محافظ پنل جلویی و پشتی آیفون SE جدید دقیقاً مشابه نمونه به‌کاررفته در آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ است و آن را مقاوم‌ترین محافظ دنیای گوشی‌های هوشمند می‌نامد. احتمالاً منظور اپل همان سرامیک شیلد باشد؛ اما به‌طور واضحی از آن نام نمی‌برد. برای یادآوری، اپل در کنفرانس معرفی گوشی‌های خانواده‌ی آیفون 12، فناوری جدیدی به نام سرامیک شیلد (Ceramic Shield) را برای افزایش مقاومت صفحه‌نمایش رونمایی کرد.

طبق ادعای اپل، محافظ جدید که با همکاری کورنینگ (Corning)، شرکت سازنده‌ی گوریلا گلس، ساخته شده است، درمقایسه‌با آیفون‌های فاقد محافظ مذکور درمقابل آزمایش سقوط چهار برابر مقاوم‌تر است. شاید جالب باشد بدانید که برای ساخت سرامیک شیلد، بلورهای نانومتری (نانوکریستال) سرامیک به شیشه‌ی آیفون اضافه می‌شوند که درواقع سخت‌تر از بیشتر فلزات هستند.

این فرایند ممکن است درظاهر ساده به‌نظر برسد؛ اما ازآنجاکه بیشتر سرامیک‌ها شفاف نیستند، ساخت شیشه‌ی محافظ با استفاده از آن‌ها چندان آسان نیست. به‌گفته‌ی اپل، با کنترل نوع بلورهای سرامیک و درجه‌ی بلوری بودن آن‌ها می‌توان فرمولی منحصر‌به‌فرد ایجاد کرد که در عین شفافیت نوری، مقاومت سرامیک را نیز به حداکثر می‌رساند.

به‌هرحال، استفاده از سرامیک شیلد در گوشی اقتصادی اپل می‌تواند نکته مثبتی باشد؛ اما شاید بهتر بود که اپل با صرف‌نظرکردن از این موضوع، طراحی آیفون SE را دستخوش تغییر می‌کرد.







ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
92