نقشه‌‌راه اینتل برای معماری Arrow Lake-P مجهز به ۳۲۰ واحد اجرایی گرافیکی فاش شد

{title limit=50}

اینتل به‌تازگی تأیید کرده است که معماری Arrow Lake تا سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد. این معماری درواقع جانشین Meteor Lake خواهد بود و اکنون تأیید شده است که از ترکیب سه گره‌ فرایندی استفاده خواهد کرد. همچنین، این معماری از استراتژی جدید اینتل بهره خواهد برد که در محصولات مخصوص مشتریان عادی پیاده‌سازی خواهد شد.

نقشه راه اینتل برای معماری Arrow Lake

به‌گزارش ویدئو‌کاردز، Arrow Lake-P معماری موبایلی است که AdoredTV برای اولین‌بار اوت ۲۰۲۱ به آن اشاره کرد؛ شایعه‌ای که براساس آن، معماری جدید اینتل از ۶ هسته‌ی بزرگ با عملکرد قدرتمند و هشت هسته‌ی کوچک با عملکرد بهینه بهره خواهد برد. مهم‌تر از همه، شایعه شده است که این تراشه‌ از ۳۲۰ واحد اجرای گرافیکی (با کد GT2) بهره خواهد برد که عملکرد لپ‌تاپ‌ها را وارد سطحی جدید خواهد کرد.

این ادعا اکنون تأیید شده است؛ زیرا اسلاید‌های کامل نقشه‌‌راه داخلی اینتل برای معماری Arrow Lake حدود ۶ ماه پس از اعلام این خبر دردسترس قرار گرفته است. اسلاید‌های مذکور، اطلاعات محصولی را ارائه می‌دهد که هنوز دو سال تا معرفی‌اش زمان باقی مانده است و علاوه‌براین، بینشی منحصر‌به‌فرد از برنامه‌ریزی چندساله‌ی اینتل نشان می‌دهد.

معماری Arrow Lake اینتل

نقشه‌‌راه اینتل جدول زمانی را برای مراحل تکمیل ساخت این معماری ازجمله ES1، آلفا، ES2، بتا، PV ،QS و PRQ نشان می‌دهد. اولین نسخه‌ی تراشه‌های مبتنی‌بر Arrow Lake اواخر سال ۲۰۲۲ را هدف قرار داده است، درحالی‌که محصول نهایی احتمالاً اواخر سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد.

همچنین، این اسلاید تأیید می‌کند که Arrow Lake-P با کد Halo لپ‌تاپ‌های پرچم‌دار ۱۴ اینچی اپل را هدف قرار داده است. این پردازنده قرار است به تراشه‌ای گرافیکی با ۳۲۰ واحد اجرای مجهز شود که ابعاد آن نیز احتمالاً کوچک‌تر از ۸۰ میلی‌متر خواهد بود.

براساس اطلاعات موجود، هرگونه تغییر در طراحی که به افزایش ابعاد منجر شود، به ارزیابی مجدد ویفر TSMC نیاز خواهد داشت. اینتل رسماً اعلام نکرده است که این تراشه‌های سه‌نانومتری را چه شرکتی خواهد ساخت؛ اما اسناد فاش‌شده نشان می‌دهد این وظیفه احتمالاً برعهده‌ی TSMC خواهد بود.







ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
110