اینتل امسال بیش از چهار میلیون پردازنده‌ گرافیکی مجزا به‌بازار عرضه خواهد کرد

{title limit=50}

اینتل امسال در فضای پردازنده‌های گرافیکی مجزا وارد رقابت با سایر شرکت‌ها خواهد شد. پردازنده‌های گرافیکی آرک (Arc) اینتل با بهترین کارت گرافیک‌های AMD و انویدیا رقابت خواهد کرد. به‌نظر می‌رسد این شرکت برنامه‌هایی جدی برای پردازنده‌های گرافیکی خود آماده کرده است. اینتل به‌تازگی برخی از برنامه‌های خود را برای سرمایه‌گذاران تشریح کرده که عرضه‌ بیش از چهار میلیون کارت گرافیک مجزا در سال ۲۰۲۲ بخشی از این برنامه‌ها است. این شرکت علاوه‌براین، توضیحاتی درمورد تراشه‌های گرافیکی آینده‌ Celestial ارائه کرد؛ کارت گرافیک‌هایی که کاربران سطح بالا را هدف قرار داده است.

به گزارش ویندوزسنترال، اینتل به سرمایه‌گذاران خود گفته:

AXG انتظار دارد در سال ۲۰۲۲ بیش از چهار میلیون پردازنده‌ گرافیکی مجزا به بازار عرضه کند. شرکت‌های تولیدکننده‌ رایانه و لپ‌تاپ درحال معرفی نوت‌بوک‌هایی هستند که از کارت گرافیک اینتل آرک با کد Alchemist بهره می‌برند و قرار است این محصولات در سه‌ماهه‌ اول سال جاری به بازار عرضه شوند. اینتل همچنین کارت گرافیک‌های افزودنی را برای دسکتاپ‌ها و ورک‌استیشن‌ها به‌ترتیب در سه‌ماهه‌ دوم و سه‌ماهه‌ سوم ۲۰۲۲ عرضه خواهد کرد.

AXG درواقع نام کوتاه شده‌ سیستم‌های محاسباتی شتاب‌دهنده و گروه گرافیکی اینتل است که وظیفه‌ ساخت پردازنده‌های گرافیکی مجزای این شرکت را برعهده دارد.

اولین کارت گرافیک اینتل، آرک نام دارد که باید در سه‌ماهه‌ اول سال جاری میلادی روانه‌ بازار شود. اولین موج گرافیکی آرک احتمالاً برای دستگاه‌های قابل‌حمل از جمله لپ‌تاپ‌ها عرضه خواهد شد. این شرکت در سه‌ماهه‌ دوم ۲۰۲۲ نیز عرضه‌ تراشه‌های گرافیکی آرک را برای دسکتاپ‌ها آغاز خواهد کرد. درنهایت کارت گرافیک‌های مخصوص ورک‌استیشن‌ها در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری دردسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

اینتل همچنین توضیحاتی درمورد معماری Celestial خود برای سرمایه‌گذاران ارائه کرده ، اگرچه به جزئیات زیادی در مورد این معماری اشاره نکرده است. طبق اعلام این شرکت، خط تولید تراشه‌های مبتنی‌بر Celestial بازار رایانه‌های سطح‌بالا را هدف قرار خواهد داد.







ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
478