ابزار کالیبراسیون حسگر اثرانگشت در برخی از گوشی‌های پیکسل ۶، بعد از تعمیر نمایشگر از کار می‌افتد

{title limit=50}

از زمان معرفی گوشی‌های پیکسل ۶ و پیکسل ۶ گوگل، اشکالات نرم‌افزاری مختلفی در این دو دستگاه گزارش شد که گوگل با به‌روزرسانی‌های خود برخی آن‌ها را رفع کرده است. یکی از این مشکلات به عملکرد ضعیف حسگر اثرانگشت مرتبط بود که گوگل وعده داد با انتشار به‌روزرسانی‌ آن را رفع خواهد کرد.

به گزارش جی‌اس‌ام آرنا، آخرین ایراد گزارش شده در گوشی‌ پیکسل ۶، کاربرانی را که مجبور به تعویض نمایشگر دستگاه خود شدند، تحت تأثیر قرار می‌دهد. بسیاری از کاربران در ردیت و بخش پشتیبانی گوگل اعلام کرده‌اند که پس از تعویض صفحه‌نمایش، نمی‌توانند از حسگر اثرانگشت استفاده کنند. این مشکل حتی در مواردی که توسط یکی از فروشگاه‌های مورد تأیید ارائه دهنده‌ خدمات رسمی گوگل نیز گزارش شده است. این یعنی حتی تکنیسین‌هایی که قرار است قادر به تعمیر پیکسل‌های گوگل باشند نیز نمی‌توانند هربار این ابزار را فعال کنند.

این مشکل هنگام تلاش برای استفاده از ابزار ارائه‌ شده توسط گوگل برای کالیبراسیون حسگر اثرانگشت ایجاد می‌شود. درصد نامعلومی از کاربران در این شرایط قادر به استفاده از حسگر اثرانگشت پیکسل ۶ نیستند. این دسته از کاربران پیامی را مشاهده می‌کنند که در آن نوشته شده است:

نرم‌افزار کالیبراسیون منحصر‌به‌فرد برای این دستگاه یافت نشد.

اگرچه ابزار کالیبره‌ حسگر اثرانگشت توسط گوگل برای مالکان و تعمیرکاران منتشر شده است، اما متأسفانه این ابزار برای همه‌ی کاربران کار نمی‌کند. لویی راسمان، یکی از تعمیرکاران مجاز گوگل ویدئویی منتشر کرده است و به نقل از کاربران در XDA، iFixit و ردیت و همچنین انجمن پشتیبانی گوگل اشاره کرد که همگی با همین مشکل مواجه شده‌اند.

راسمان اعلام کرده که پاسخ گوگل به این مشکل اهمیت زیادی دارد؛ زیرا ممکن است این مورد به‌طور ناخواسته توسط این شرکت انجام شده باشد. بااین‌حال، کاربران نشان داده‌اند که از ماه‌ها قبل با این مشکل مواجه شده‌اند. درهرحال امیدواریم گوگل به ابزار کالیبراسیون حسگر اثرانگشت توجه کند.

اگر به‌یاد داشته باشید در ماه اکتبر مشخص شد کاربرانی که حسگر اثرانگشت را جایگزین کرده‌اند، باید آن را مجددا کالیبره کنند. ازآنجاکه نمایشگر و حسگر اثرانگشت بخشی از یک مجموعه هستند، نمی‌توانید صفحه‌نمایش پیکسل ۶ را بدون تعویض حسگر اثرانگشت جایگزین کنید. ابزار کالیبراسیون یک مرحله‌ اضافه است که شاید به آن نیازی نباشد، اما گوگل این مرحله را به‌هم ریخته است و باید به‌روزرسانی جدیدی برای رفع آن منتشر کند.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
47