ارزش خرید گوشی‌های اندروید در طول زمان نسبت به آیفون کمتر می‌شود

{title limit=50}

اگر شما هم جزء افرادی هستید که هنگام خرید گوشی جدید، گوشی هوشمند قبلی خود را می‌فروشید، خرید آیفون یا یک گوشی اندرویدی می‌تواند در این شرایط تفاوت زیادی ایجاد کند.

به گزارش ZDNet، گوشی‌های اندرویدی معمولاً چند سال پس از خرید، درصد درخورتوجهی از ارزش خود را از دست می‌دهند. سایت تجارت تلفن‌همراه BankMyCell داده‌های مربوط به ارزش فروش مجدد ۵۰۰ گوشی هوشمند را ردیابی کرده که نتایج آن به‌ویژه برای دارندگان گوشی‌های اندرویدی ناامید کننده است.

به‌عنوان مثال:

  • قیمت دستگاه‌های اندرویدی پرچم‌دار طی یک دوره‌ی سه ساله، نسبت به آیفون بیشتر کاهش پیدا می‌کند.
  • محدوده‌ی ارزش فروش مجدد گلکسی اس ۲۱ سامسونگ نسبت به محدوده‌ی ارزش فروش مجدد آیفون ۱۱ و آیفون ۱۲ حدود دو برابر کمتر است.
  • گوشی‌های تاشو مثل گلکسی زد فولد ۳ تنها پنج ماه پس از عرضه‌ی اولیه، تا نیمی از ارزش خود را از دست داده‌اند.
  • ارزش مبادله‌ی گوگل پیکسل و وان‌پلاس در ۳۰ روز تقریباً به نصف قیمت خرده‌فروشی کاهش می‌یابد.
  • قیمت دستگاه‌های اندرویدی مقرون‌به‌صرفه در یک‌ سال به‌طور متوسط ۴۱٫۸۲ درصد کاهش پیدا می‌کند و پس از سه یا چهار سال بی‌ارزش می‌شوند.

کاهش قیمت اندروید دربرابر آیفون

اما این آمار برای آیفون متفاوت است. به‌عنوان مثال آیفون SE ۲۰۲۰ در هشت ماه اولیه‌ی سال ۲۰۲۰ حدود ۳۸٫۳۲ درصد از ارزش خود را از دست داده و در سال ۲۰۲۱ نیز ۴۸٫۷۴ درصد از ارزش این گوشی کم شده است. در واقع قیمت این دستگاه بیشتر از سایر مدل‌های آیفون کاهش یافته است.

در مقایسه‌ی آیفون با اندروید از نظر حفظ ارزش قیمتی پس از چند سال استفاده، تشخیص برنده چندان سخت نیست.

  • میانگین کاهش قیمت یک آیفون جدید طی یک تا چهار سال پس از عرضه حدود ۱۴٫۸۰ درصد ارزش اولیه‌ی آن است؛ درحالی‌که دستگاه‌های اندروید ۳۲٫۱۸ درصد از ارزش خود را در این بازه‌ی زمانی از دست داده‌اند.
  • ارزش آیفون‌ها پس از چهار سال حدود ۴۷٫۴۹ کم شده، درحالی‌که ارزش گوشی‌های پرچم‌دار اندروید در این بازه‌ی زمانی به‌طور متوسط ۷۸٫۹۴ درصد کاهش یافته است.





ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
34