کاهش فروش کروم‌بوک‌ها و تبلت‌ها در سراسر جهان

{title limit=50}

اکنون که وارد سومین سال همه‌گیری جهانی کرونا شده‌ایم، همچنان تقاضای بازار برای تبلت‌ها بالا است زیرا افراد زیادی به این دستگاه نیاز دارند. آخرین گزارش از شرکت بین‌المللی داده (IDC) نشان می‌دهد اگرچه در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱ شاهد کاهش ۱۱٫۹ درصدی فروش تبلت‌ها در مقایسه با سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۰ بودیم، تعداد محموله‌ها طی تمام سال ۳٫۲ درصد رشد کرده است. بنابراین باید نگاهی به میزان فروش تولیدکنندگان برتر تبلت و کروم‌بوک بیندازیم تا بفهمیم در‌ سال گذشته چه شرکتی در صدر قرار گرفت.

به گزارش گیزموچاینا، اپل همچنان با عرضه‌ی آیپد‌های خود روی بازار تبلت‌ها مسلط است. غول کوپرتینویی با فروش ۵۷٫۸ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۱ جایگاه اول را حفظ می‌کند. این برند از سهم ۳۴٫۲ درصدی بازار برخوردار بوده و رشد سالانه ۸٫۴ درصدی را تجربه کرده است. اپل همچنین در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۱ با ۱۷٫۵ میلیون، بیشترین تعداد تبلت را به فروش رساند، بااین‌حال، برند مذکور در مقایسه با سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۰، کاهش فروش ۸٫۶ درصدی را تجربه کرد.

شرکتفروش در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۱سهام بازار در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۱فروش در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰سهام بازار در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰رشد سالیانه
اپل۱۷٫۵۳۸ درصد۱۹٫۱۳۶٫۶ درصد-۸٫۶ درصد
سامسونگ۷٫۳۱۵٫۹ درصد۹٫۳۱۷٫۸ درصد-۲۱٫۶ درصد
لنوو۴٫۶۱۰ درصد۶٫۲۱۱٫۸ درصد-۲۵٫۴ درصد
آمازون۳٫۶۷٫۹ درصد۳٫۶۶٫۸ درصد۱٫۳ درصد
هواوی۲٫۵۵٫۵ درصد۲٫۹۵٫۶ درصد-۱۳٫۹ درصد
دیگر موارد۱۰٫۵۲۲٫۸ درصد۱۱٫۱۲۱٫۳ درصد-۵٫۹ درصد
کل۴۶٫۰۱۰۰ درصد۵۲٫۲۱۰۰ درصد-۱۱٫۹ درصد

فروش تبلت‌ها، سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۰ در‌ مقابل سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱ (منبع: IDC)

در رتبه‌ی دوم، سامسونگ با ۳۰٫۹ میلیون محموله تبلت در سال ۲۰۲۱ را مشاهده می‌کنیم. غول کره جنوبی ۱۸٫۳ درصد از سهم بازار را در‌ اختیار داشت و از رشد سالانه ۳٫۸ درصدی در بخش تبلت برخوردار بود. سامسونگ در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱، حدود ۷٫۳ میلیون تبلت فروخت که در مقایسه‌ با سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۰، حدود ۲۱٫۶ درصد کاهش داشته است.

لنوو با فروش ۱۷٫۷ میلیون تبلت در ۲۰۲۱ جایگاه سوم را از آن خود کرد و نسبت به سال ۲۰۲۰ رشد سالانه ۱۹٫۲ درصدی داشت. این شرکت در سه‌ماهه‌ی آخر ۲۰۲۱ حدود ۴٫۶ میلیون تبلت فروخت. آمازون ۱۶٫۱ میلیون تبلت را در ۲۰۲۱ به فروش رساند و با ۹٫۵ درصد چهارمین سهم بازار تبلت را به خود اختصاص داد. این برند در مقایسه با سال ۲۰۲۱، حدود ۱۵٫۱ درصد رشد داشت. در جایگاه پنجم، هواوی و آنر را داریم که با کاهش ۳۲٫۱ درصدی در سال ۲۰۲۱ مواجه شدند. بااین‌حال، کاهش اولیه در حجم فروش تا حدودی در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۱ تثبیت شد و این برند ۲٫۵ میلیون تبلت را برای مشتریان خود ارسال کرد. کاهش شدید میزان فروش شرکت چینی مذکور به دلیل تحریم‌های ایالات متحده آمریکا، این برند را از تجارت با شرکت‌های آمریکایی مانند کوالکام و حتی TSMC تایوان، که یکی از پیشروترین تولیدکنندگان تراشه در جهان است، باز می‌دارد.

شرکتفروش در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۱سهام بازار در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۱فروش در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰سهام بازار در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰رشد سالیانه
گروه ایسر۱٫۳۲۶٫۳ درصد۲٫۲۱۶٫۸ درصد-۴۳٫۳ درصد
دل۱۲۰٫۳ درصد۲٫۷۲۰٫۳ درصد-۶۳٫۶ درصد
لنوو۰٫۸۱۶٫۱ درصد۲٫۹۲۲٫۱ درصد-۷۳٫۵ درصد
سامسونگ۰٫۶۱۲٫۳ درصد۰٫۸۵٫۸ درصد-۲۲٫۴ درصد
اچ‌پی۰٫۵۹٫۹ درصد۳٫۵۲۶٫۹ درصد-۸۶٫۷ درصد
دیگر موارد۰٫۷۱۵٫۲ درصد۱٫۱۸٫۱ درصد-۳۱٫۸ درصد
کل۴٫۸۱۰۰ درصد۱۳٫۱۱۰۰ درصد-۶۳٫۶ درصد

فروش کروم‌بوک‌ها، سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۰ در‌ مقابل سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱ (منبع: IDC)

اوضاع برای کروم‌بوک‌ها بدتر بود زیرا فروش در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۰، حدود ۶۳٫۶ درصد کاهش داشت و در مجموع به ۴٫۸ میلیون دستگاه رسید. بااین‌حال، فروش کروم‌بوک در کل سال ۱۳٫۵ درصد نسبت به ۲۰۲۰ افزایش یافته است.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
95