RTX 3090 Ti با قیمتی بیش از ۴۰۰۰ دلار در وب‌سایت‌های خرده‌فروشی اروپایی ظاهر شد

{title limit=50}

در نمایشگاه CES 2022، انویدیا کارت گرافیک پرچم‌دار جدید خود از سری RTX 30 را معرفی کرد. این کارت گرافیک به مشخصات فنی قدرتمندی مجهز است و ازنظر ظاهری شباهت زیادی به RTX 3090 دارد. چندی پیش، خبری منتشر شد که انویدیا از شرکای تجاری خود خواسته است به‌دلیل مشکلات سخت‌افزاری و بایوس موقتاً فرایند تولید این محصول را متوقف کنند. این خبر بلافاصله نقض شد و به‌گزارش techspot، روز ۲۷ دی ۱۴۰۰ دو کارت گرافیک سفارشی RTX 3090 Ti ام‌اس‌آی در وب‌سایت خرده‌فروشی سوئیسی Top Preise مشاهده شدند.

در شرایط عادی، می‌توان امید داشت که این قیمت‌ها بعد از خوابیدن تب بازار کاهش پیدا کنند؛ اما در‌حال‌حاضر و با مشکلات به‌وجودآمده برای تأمین قطعات و عرضه‌ی محصولات، این اعداد به‌هیچ‌عنوان تغییر نخواهند کرد.

مدل کارت گرافیکRTX 3090 Suprim XRTX 3090 Ti Suprim XRTX 3090 Gaming X TrioRTX 3090 Ti Gaming X Trio
قیمت دلاری۲٬۴۱۶ دلار۴٬۰۲۲ دلار۲٬۸۰۹ دلار۳٬۹۳۲ دلار
افزایش قیمت دردسترس نیست۶۶ درصددردسترس نیست۴۰ درصد

مدل‌های سفارشی RTX 3090 Ti بین ۴۰ تا ۶۶ درصد گران‌تر از مدل‌های سفارشی مشابه RTX 3090 فروخته می‌شوند؛ بااین‌حال، می‌توان گفت که این اختلاف قیمت با تفاوت عملکرد موجود بین این دو مدل کارت گرافیک متناسب نیست.

انویدیا مشخصات واقعی کارت گرافیک غول‌پیکر خود را هنوز فاش نکرده و فقط اعلام کرده است که RTX 3090Ti از ۲۴ گیگابایت حافظه‌ی ویدئویی GDDR6X با نرخ انتقال داده ۲۱ گیگاترنسفربرثانیه، قابلیت پردازش ۴۰ ترافلاپس عملیات سایه‌زنی، ۷۸ ترافلاپس عملیات رهگیری پرتو و ۳۲۰ ترافلاپس عملیات تنسور (هوش مصنوعی) بهره می‌برد. این کارت گرافیک قدرتمند از پردازنده‌ی گرافیکی کاملاً فعال GA102 با ۱۰،۷۵۲ هسته‌ی CUDA و ۱۱۲ واحد نقشه‌برداری بافت، ۸۴ رندر بک‌اِند و ۳۳۶ هسته ردیابی پرتو استفاده می‌کند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی قیمت نجومی کارت گرافیک پرچم‌دار انویدیا چیست؟






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
13